• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autocom

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kccot
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kokemusta minkä aikaa paristot kestävät normaali ajossa jossa niitä ei aina käytetä..

Saako olla pattereita jatkuvasti vaihtamassa..
nixweiss.gif

Onko kokemusta minkä aikaa paristot kestävät normaali ajossa jossa niitä ei aina käytetä..

Saako olla pattereita jatkuvasti vaihtamassa..
nixweiss.gif
Pari päivää on mulla kestänyt. 9V patterit maksavat sen verran paljon, että päätin ostaa biltemasta sellaisen tupakinsytyttimeen tökättävän vehkeen, josta saa ulos jännitteitä 1.5V välein. Suoraan en uskaltanut Autocomia akkuun kytkeä. Pyörästähän saattaa tulla vaikka 15V käydessä. Autocomin omat vehkeet pyörän sähköjärjestelmään maksoivat mielestäni liikaa. Tosin paristotkin kestävät lähes yhtä kauan kuin kypäräsarjan johdot. Kolmas setti jo rikki.

Päivän verran ne mullakin käytännössä kesti. Takapenkkiläisen kanssa patterikäyttö ehkä menettelee, mutta PMR:n kanssa on aika viheliäistä kun se sitten sippaa ihan yllättäen ja sitten on yhteydet poikki. Eli oli pakko vaihtaa joka aamu uusi patteri, jottei yhteydet katkeaisi. Kyllä se virran syöttö kaikille mahdollisille com-vehkeille rulettaa, johtosotkusta huolimatta.

luulisi nuin äkkiseltään että paljon helpompi kun pyörästä varastaa virrat. Tietenkin yksi mahollisuus olisi isot ladattavat patterit (1900ma), tuommosia kaks settiä ja aina yöksi lataukseen ja aamulla uudet pesään...

wink.gif
Helpommalla varmaan pääsee kun ostaa mallin johon saa 12v kytkettyä suoraan..

Onko suositella ostopaikkaa suomesta tai muualta mailmaa
smile_org.gif

luulisi nuin äkkiseltään että paljon helpompi kun pyörästä varastaa virrat.
Niin on. Siinäkään ei tartte muuta kun muistaa laittaa sulake väliin, niin ei virtapiikit tapa laitetta. Niin ikään Biltemasta saa valmiita sulakkeellisia johtoja. Itse laitoin sekä tuon 12V tupakansytyttimen, sekä Autocomia ja muuta sälää varten sitten suoraan akusta virransyötön. Nuo laitteet ei paljoa virtaa vie, joten laturin pitäisi riittää. Ei maksa paljoa eikä ollut iso homma.

wink.gif
Helpommalla varmaan pääsee kun ostaa mallin johon saa 12v kytkettyä suoraan..

Onko suositella ostopaikkaa suomesta tai muualta mailmaa
smile_org.gif
Kotomaassaahan tuota myypi mm. RXTX-tuote Mansesterissa.

Muutama poiminta, jotka ainakin itse ostan/teen Easi-Rider sarjan päivittämiseksi.
GSM-adapteri: 9€
GPS-Liitäntäjohto 15€
Haaroitin Gps/Gsm 45€
CD/MD-soitinjohto: 10€
12v-liitäntäjohto Easi: 50€
PMR446-johto: 60€
PMR-Tangenttijohto 60€
Spiraalijohto kuulokkeisiin: 40€
Ja rikkinäisten tilalle:
2x HS7-U1-kuulokkeet: 55€

Noilla saisi kaikki muutkin vehkeet liitettyä siihen järjestelmään. Itsellä Commari korvaa rivit 2,3 ja 4 ja laitteet, joita varten nuo tarvittaisiin.

Muutama poiminta, jotka ainakin itse ostan/teen Easi-Rider sarjan päivittämiseksi.
Tuon gesmiadapterin virkaa hoitaa melkein mikä tahansa puhelimeesi sopiva adapteri, itse ostin moisen 3:lla eurolla puhelimia myyvästä liikkeestä tarvikevaraosana.

sanoi:
Ihan tavallinen Stereopiuha 3.5mm uros/uros - parilla-kolmella eurolla saa muutaman metrin pätkän moista ellei kaapista löydy.

sanoi:
Tämä jakaa mielipiteitä. Minun mielipiteeni on että jos pidät piuhaa takin alla niin suosittelen ihan sitä tavallista suoraa, jos taas roikotat rotsin päällä niin tuo kierre lienee parempi. Itselläni molempia malleja ja suoria tulee käytettyä enimmäkseen.

Tuon gesmiadapterin virkaa hoitaa melkein mikä tahansa puhelimeesi sopiva adapteri, itse ostin moisen 3:lla eurolla puhelimia myyvästä liikkeestä tarvikevaraosana.

sanoi:
Ihan tavallinen Stereopiuha 3.5mm uros/uros - parilla-kolmella eurolla saa muutaman metrin pätkän moista ellei kaapista löydy.

sanoi:
Tämä jakaa mielipiteitä. Minun mielipiteeni on että jos pidät piuhaa takin alla niin suosittelen ihan sitä tavallista suoraa, jos taas roikotat rotsin päällä niin tuo kierre lienee parempi. Itselläni molempia malleja ja suoria tulee käytettyä enimmäkseen.
Niinpä, elämä on. Tuolla ensimmäisessä vastauksessa mainitsin pitäväni hieman kalliina noita lisävarusteita.

Tuo kierrejohto on listassa siksi, että jos ottaa virran pyörästä, niin sitten voisi koko mötikän asentaa pyörään enemmän tai vähemmän kiinteästi ja tuodan vain pistokkeet sopiviin paikkoihin näkyville. Niihin saisi sitten kytkeä kypäräpiuhat ja muut vehkeet. Kyllä mulla on jo taskuissa ihan tarpeeksi tavaraa ilman kypäräpuhelintakin. Nahkapuvun kanssa tahtoo olla vaikeuksia sovittaa tupakat, lompakko, puhelin, parit avainniput, korvatulpparasia ja jos vielä tulisi jotain lisääkin.

Tuo kierrejohto on listassa siksi, että jos ottaa virran pyörästä, niin sitten voisi koko mötikän asentaa pyörään enemmän tai vähemmän kiinteästi ja tuodan vain pistokkeet sopiviin paikkoihin näkyville. Niihin saisi sitten kytkeä kypäräpiuhat ja muut vehkeet. Kyllä mulla on jo taskuissa ihan tarpeeksi tavaraa ilman kypäräpuhelintakin. Nahkapuvun kanssa tahtoo olla vaikeuksia sovittaa tupakat, lompakko, puhelin, parit avainniput, korvatulpparasia ja jos vielä tulisi jotain lisääkin.
Mulla on autocomi kiinteästi pyörässä kiinni ja siltä pohjalta kommentoin tuota kierrepiuhaa. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään taskujen kanssa vaan esim 2-osaisen nahkiksen alla tuo suora piuha on 100 kertaa mukavampi, kierrehönpästä ei ole mitään hyötyä ellet pidä sitä puvun päällä. 1-osaisen kanssa varmaan tuo kierrebiusakin alkaa jo saamaan jotain hyötyä irti.

No kerronpa sitten omankin virityksen tarinan...
062802moto_prv.gif

Ostin Autocomini Tokimotosta. Malli on sellanen ei-patteriversio, jonka sijoitin karttalaukkuun. Sieltä tupakansytytinpistokkeella haen virtasta pyörän kyljestä tai eteen ohjaustangon (BMW K1200RS) tuntumaan asentamastani toisesta tökkelistä. Laukusta lähtee myös kuulokepiuhat 1-2 kpl. Läpinäkyvän karttakelmun alta on myös hyvä komentaa MP3/Radio mysteeriota.
smile_org.gif

En halunnut pysyväisasennusta, vaan helposti mukaan otettavan version, siksi karttalaukku. Hyvin pelitti eikä ole liian hankala käytössä, siis minun mielestäni.

Mulla on autocomi kiinteästi pyörässä kiinni ja siltä pohjalta kommentoin tuota kierrepiuhaa. Sillä ei ole mitään tekemistä minkään taskujen kanssa vaan esim 2-osaisen nahkiksen alla tuo suora piuha on 100 kertaa mukavampi, kierrehönpästä ei ole mitään hyötyä ellet pidä sitä puvun päällä. 1-osaisen kanssa varmaan tuo kierrebiusakin alkaa jo saamaan jotain hyötyä irti.
Onko sulla se suorakin johto irroitettavissa Autocomin purkista? Easissa se ainakin on kiinteästi keskusyksikössä kiinni, joten sen joutuisi aina asettelemaan takin sisään. Jos keskusyksikkö on kiinteästi asennettu pyörään, niin ne johdot roikkuisivat siinä sitten vapaana, kun eivät ole käytössä. Suora johto on varmaan ihan ok, mutta irti se on takin mukaan saatava.
Kierrejohtoa olen ajatellut siksi, että se voisi tulla takin helman alle ja olisi sieltä venytettävissä vaikka tankin sivureunan olla olevaan pistokkeeseen. Kun töpselin ottaisi irti, niin johto livahtaisi lähes itsestään takaisin piiloon pois roikkumasta. Kypärään liitettävä pää voisi olla rintataskussa.

moro laitat sen kiinteän pitemmän aina kypärään kun ajelet ja lyhkäisemmän takana olevan kypärään. pistoke päät johonkin satulan ja tankin väliin. miulla toiminut kuin kello. johto nousee suoraa kypärälle ja vaimolle miun kainalon alta. suora on mukavampi kuin nuo kierteiset. autokomi on tankin alla josta johdotus just riittää satulalle. tosin säätö vaatii aina istuimen noston.

Onko sulla se suorakin johto irroitettavissa Autocomin purkista? Easissa se ainakin on kiinteästi keskusyksikössä kiinni, joten sen joutuisi aina asettelemaan takin sisään. Jos keskusyksikkö on kiinteästi asennettu pyörään, niin ne johdot roikkuisivat siinä sitten vapaana, kun eivät ole käytössä. Suora johto on varmaan ihan ok, mutta irti se on takin mukaan saatava.
Ei ne johdot ole kai missään irrotettavissa autocomin päässä, itselläni ne roikkuvat jalan vieressä sillon kun eivät ole käytössä eivätkö ole häirinneet. Muutama kuva piuhojen roikunnasta :

Vanha pyörä: - Klik -
Uusi pyörä: - Klik -

Matkustajan piuha on kerällä takapenkin alla, eli penkki ylös -> piuha näkyviin kun eukko on tulossa kyytiin. Operaatioon menee ehkä muutama sekunti.

sanoi:
Kierrejohtoa olen ajatellut siksi, että se voisi tulla takin helman alle ja olisi sieltä venytettävissä vaikka tankin sivureunan olla olevaan pistokkeeseen. Kun töpselin ottaisi irti, niin johto livahtaisi lähes itsestään takaisin piiloon pois roikkumasta. Kypärään liitettävä pää voisi olla rintataskussa.
ei se kierrepiuha ole niin kovalla vedolla että väkisin kampeaa edes goretakin sisään piiloon ja toisaalta miksi sen piilossa pitäisi olla?

Ei mulla ainakaan ole liittämättömät päät mitenkäät hakanneet kummastakaan päästä, vaikka mulla on pyörässä roikkumassa sekä musa-, kuuloke- että pmr-piuha. aika mötiköitä kuitenkkin ovat
smile_org.gif

Se että asettelet sen liitoksen jonnekin tankin helman alle piiloon niin lipatessa ei liene kovin mukavaa kun autocomi repii biusaa vapaaksi sieltä kypärän päästä kun on jumissa alapäästään - siitä sitten suunnasta X vetoa takin sisältä sitä jatkopiuhaa vapaaksi ja mitäs jos se onkin vaikka ajohousun henkselin (tai muun vastaavan) ympäri mennyt vahingossa? Itse lippasin yamahan pari vuotta sitten ja sen jälkeen tulee tollasia irtoomisasioitakin mietittyä
smile_org.gif

Suora johto on varmaan ihan ok, mutta irti se on takin mukaan saatava.

Se että asettelet sen liitoksen jonnekin tankin helman alle piiloon niin lipatessa ei liene kovin mukavaa kun autocomi repii biusaa vapaaksi sieltä kypärän päästä kun on jumissa alapäästään - siitä sitten suunnasta X vetoa takin sisältä sitä jatkopiuhaa vapaaksi ja mitäs jos se onkin vaikka ajohousun henkselin (tai muun vastaavan) ympäri mennyt vahingossa? Itse lippasin yamahan pari vuotta sitten ja sen jälkeen tulee tollasia irtoomisasioitakin mietittyä
smile_org.gif
[/QUOTE]
Tuntuu, että nyt ei ymmäretä samalla tavalla.
Sullakin noissa kuvissa johdot roikkuvat niin vähän, että ne eivät millään ylety kypärään asti. Juuri näin pitää ollakin. Kiinnittäisin takkiin sen kierrejohdon niin, että ensimmäinen liitos on vaikkapa tankin sivureunan alla juuri kuten sinullakin ja toinen liitos normaalissa paikassa kypärän reunan alla. Jos mies erkanee pyörästä tahtomattaan, niin johto irtoaa tankin päästä. Kun takin ottaa pois päältä, niin irroitetaan pistoke kypärästä ja kierrejohto lähtee takin mukana. Mikään liitos ei veny takin helmojen tai kaulusten alle vaan kierrejohto venyy pois sieltä helmojen alta ylettyäkseen liittimeen. Been there, done that. Mulla on itsetehdyt sähköllä lämpiävät verkkarit ja fleesepusero talvimopoilua varten. Niissä oli hetken aikaa kännykän autolaturin kierrejohto, joka meni itsekseen piiloon, kun pistokkeen irroitti. On vaan niin ohutta karvaa siinä, että toimii vastuksena ja piti vaihtaa paksumpaan. Autocomissa tuo 7-säikeinen piuha riittäisi.

Tuntuu, että nyt ei ymmäretä samalla tavalla.
Sullakin noissa kuvissa johdot roikkuvat niin vähän, että ne eivät millään ylety kypärään asti. Juuri näin pitää ollakin. Kiinnittäisin takkiin sen kierrejohdon niin, että ensimmäinen liitos on vaikkapa tankin sivureunan alla juuri kuten sinullakin ja toinen liitos normaalissa paikassa kypärän reunan alla. Jos mies erkanee pyörästä tahtomattaan, niin johto irtoaa tankin päästä. Kun takin ottaa pois päältä, niin irroitetaan pistoke kypärästä ja kierrejohto lähtee takin mukana. Mikään liitos ei veny takin helmojen tai kaulusten alle vaan kierrejohto venyy pois sieltä helmojen alta ylettyäkseen liittimeen. Been there, done that.
Noniin, näköjään ymmärrettiin sit ihan ristiin ...
smile_org.gif

Juuh, eli kyllä sekä itse että emäntä toki käytetään noita jatkojohtoja, sulla nähtävästi tähänasti ollut se easy sitten suoraan kiinni kypäräsetissä tosiaan...

Suorassa piuhassakin riittää se pituus yhdistämään kypärän tuohon tankin alla olevaan pistokkeeseen, mutta toki jos se kierrekaapeli tuntuu paremmalta niin sellainen sitten pitää saada
smile_org.gif
Kuten itse sanoin niin mulla roikkuu molempia piuhoja tossa eteisessä ja halusinkin vaan varoittaa että se kierremallinen ei välttämättä ole sen väärti et on 3-4 kertaa kalliimpi kuin se suora
smile_org.gif

Back