• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aurinkolaseja umpipotan sisään, onko sellaisia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Helpompi reitti on valita niin, että ottaa rillit mukaan kauppaan ja sitten sellainen potta, jonka kanssa laseja voi käyttää. Kuten edellä on jo mainittu, ainakin Shoein kypärään lasit sopii. Itse ostin Shoein Raid kypärän, jossa on sivuissa lasin sankojen kohdalla sopivat urat ettei lasit paina ollenkaan. Kätevää. Voi olla hankalaa hankalaa tehdä niin, että ostaa lasit jälkeenpäin. Onnea yritykselle.
Noin tuo homma toimii kätevästi. Itse tällaisena nelisilmänä jouduin ottamaan asian huomioon. Kaikkiin Arain kypäriin sekä Shoein Raidiin ja Synchrotechiin on mahdollista tunkea lasit ilman että ne ovat heti solmussa. Muista kypärämerkeistä en osaa sanoa mitään, kun en ole niitä juurikaan koitellut. Sitten on vielä sellainen hauska juttu, että vaikka jollakin on samanlainen kypärä kuin itselläkin, niin eipä välttämättä sovi samat lasit! Itselläni on niin perin sopiva Arai Maverick, ettei edes mitkään Oakleyt sujahda sisään ilman modifikaatioita aisoihin(onneksi avopuolisko on optikko...). Joten ei auta kuin ottaa lasit mukaan kypäräkauppaan tai kypärä kauniiseen käteen ja optimikolle.

Oakleyt kyllä menee helposti kypärän sisään, mutta myös omat normaalit lasit saa kohtalaisen helposti laitettua päähän vaikka niissä ei suoria sangoja olekkaan.

Ehkä Phoenix sangat ainakin ohuet ja lähe suorat, Allrightin kuvastosta vilkaistuna sen mitä siitä näkee, niin voisivat kireäänkin kypärään mahtua.
cool.gif

Pistoaisalliset klasit menee hienosti. Joihinkin merkkilaseihin kuulemani mukaan saa suoria aisoja "varaosana".

cool.gif
cool.gif
cool.gif

Minulla taas menee napakan kypärän (Arai NR-5)kanssa vain taivutettusankaiset lasit
omg.gif
. Suorasankaiset lasit painaa poskia ja päätä käännettäessä tuntuu, että nenä irtoaa
tounge.gif
crazy.gif
.

Parhaimmat lasit on tällä hetkellä sopivuudessaan Bólle -aurinkolasit
cool.gif
.

Italialainen kiipeilyvälinevalmistaja Julbo tekee aikas hyviä laseja. Ovat taipuvasankaisia koska lasien pitää pysyä päässä roikuttaessa melkein mistä tahansa. Taipuvat kypärän sisään erittäin hyvin. Tietenkin mallista riippuen.
helsingissä myy Mountainshop.

edit:Jos oppis kirjottamaan

Kypärä on pienintä mahdollista koko niinpä kävin Tuusmotorista ostamassa Scottin rillit ja hyvin mahtuu eikä paina! Killer Loopilla on myöskin erittäin vetävän näköisiä bad ass- laseja jotka myöskin uppoaa pottaan hyvin!
062802moto_prv.gif
Suosittelen samaa mitä itse tein eli potta mukaan kauppaan. Ruoholahdessa on muuten eräs optikkoliike nimeltä Green Bay joka on erikoistunut aurinkolaseihin.. Suosittelen!
smile_org.gif

AGV XR-2:sen kanssa pelaa sekä normi plexit Oakley,
buttrock.gif
sekä aurinkoplexit Bollen Boomslang.

Ittellä on RayBan RB3003.
Hyvin sopii ja saa varaosia. Itsekkin juuri tilasin uudet aisat.

X-Lite 902 potta ja Oakleyn C wire lasit yhdistelmä toimii ainakin omalla kohdallani.
Noissa Oakleyssa on se hyvä puoli että niistä saa ne "sankojen kumit" otettua helposti pois, joten sen jälkeen ne ei enää haraa vastaan kun tökkää lasit päähän.
Sangat muistuttaa lähinnä 5" nauloja, joten siinä saa kyllä olla jonkin verran varovainen ettei tökkää niitä silmään/korvasta läpi.
Ainoo todellinen haitta on toi hintapolitiikka Oakleyssa. Ne kun maksaa maltaita melkein missä päin maailmaa tahansa.
Itse köyhdyin 229€ pitkällisen harkinnan jälkeen, enkä ole katunut.

Itsellä HJC justiin ja Ray-Ban 4028 Cutters 601-S:t.. Sangat on hieman kaarella, joten ne mahtuvat erittäin hyvin kypärään. Myös kaverin Oakleyt "upposivat" ongelmitta!
smile_org.gif

Ah, onneksi olen sen verran puusilmä, että älysin hommata prillit joissa on joustosangat
idea3.gif
Sitten vaan polaroidit päälle kun (eli aina) paistaa arska.

Persol PE 2139-S
Color: 618/7F(Darkbrown w/ Smoke/Yellow Mirror CR-39 Lenses)
Size: 59/18-120

062802moto_prv.gif
noi on ERITTÄIN hyvät kypärään...puolipeili, alhaalta kirkkaampi mikä mahdollistaa mittareiden paremman näkymisen, erittäin hyvä kontrasti ja muotoilu...joustosangat ja helpolla "uppoo"
062802jumpie_prv.gif

AUSTJMoN.jpg

Back