• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Apua kaivataan pipercrossi vaparin huoltoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pipercrossi vaparin ostin käytettynä,eikä ohjeita mukana,enkä ole ennen noitten vapareitten kanssa pelannut,joten apua kaivattais.
Ks.suodatinhan on eri aineesta tehty kuin k&n/bmc,käsittääkseni foamista,voiko sen pestä siis bensalla vai fairilla,vaiko millä?
Öljyäminen kevyesti ilmeisestikkin likaiselta puolelta?
Kiitoos!!!

Moro.

Suosittelen puhdistus-setin ostamista,sisältää puhdistusaineen ja öljyn.
Siinä on mukana ohjeet.

Itse huoltanut seuraavalla tavalla:

Ensin ravistellaan/harjataan esim pensselillä irtopaskat pois.
Sitten puhdistusainetta suodattimeen ja painellaan suodatinta,että ainetta on tasaisesti suodattimessa ja annetaan vaikuttaa hetki.
Sitten kädenlämpöisellä vedellä huuhdellaan puhtaalta puolelta likaiseen päin.
Annetaan suodattimen kuivua kunnolla(yön yli)
Huom.ei puhaltelua paine-ilmalla!!
Kuivuneeseen suodattimeen öljyä pintaan(likaiselle puolelle)
Ja painelua,että öljy leviää kunnolla.
N.puolen tunnin odotus ja kovaa
062802moto_prv.gif

Näin olen sen itse tehnyt,viisammat korjatkoon jos olen väärässä.

Mutta jos ei raaski ostaa tuollaista puhdistussarjaa niin esim. fairy-vesipesu pitäis toimia ihan yhtälailla tai joku muu vastaava pesuaine-vesisekoitus.

Kun näyttää omaan silmään tarpeeksi puhtaalta niin sitten kunnon huuhtelu, kuivaa rutistelemalla (jos mahdollista) ja sitten antaa kuivua kunnolla.

Foami-suodattimille löytyy öljyjä monelta valmistajalta esim. BelRay:ltä

Back