• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

APUA, Issikan sähkökytkennät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikidor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
APUA, Issikan sähkökytkennät

Apua kaipaillaan tuon Issikan kanssa. Kyseessä on siis IC (IZH) vuosimallia 1960, malli -56.

Tulppa ei antanut kipinää joten päätin kertaheitolla laittaa KAIKKI sähköt uusiksi. Lamput ja valokytkimet ym. olen jo johdottanut, niissä ei ongelmaa. Aikaisemmin ongelmana oli, että hävitti kipinän kesken ajon.

Nyt olen tilannut uuden elektronisen jännitteensäätimen, generaattorin, sytytyspuolan ja kondensaattorin.

Apua kuitenkin kaipaan generaattorin ja jännitteensäätäjän kytkennässä.

Eli voisiko joku "kädestä-pitäen" neuvoa, miten tuo uusi elektroninen jännitteensäädin kytketään generaattoriin?? Vanhan releillä toimivan jännitteensäätimen ajattelin heittää roskiin.

Toisin sanoen jos joku voisi neuvoa, että kytke tämä tähän ja tämä tähän -periaatteella. Ja huomatkaa, että plussa menee maihin. Generaattorista lähtee 4 piuhaa..

Ja semmoinen kyssäri vielä, että vanhassa kondensaattorissa oli yksi piuha mikä liitetään kärkeen kiinni. Uudessa on kaksi piuhaa. Meneekö toinen maihin ja toinen kärjelle? Onko väliä kummin päin? Itse konkassa ei ole merkintöjä.

Kiitoksia etukäteen vastauksista!

Sekavan oloinen kytkis, etenkin tuon releen osalta. Konkan toinen napa näyttäisi menevän maihin.

Back