• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alumiini mutskuja & pultteja yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kwak750
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
WoHooo!
smile_org.gif

Nyt on sellanen probleemo, että mistähän saa PK-seudulta alumiinisia mutskuja ja pultteja. Koot olisi 6mm ja 8mm yms. Mistään pöndeltä en lähde hakemaan, joten Kehä3 sisältä pitäisi löytyä
smile_org.gif

Täytyy takahäkkiin hitsata vähän sähkökamoille paikkoja, niin rautaset ei oikein käy
smile_org.gif

Tällä olisi snadi kiire, isokiitos etukäteen.

Järvenpäässä on yx hyväksi havaittu paikka. Tosin (hiukan) kehän ulkopuolella.
Osoite suunnilleen Vanha Yhdystie 19. (Leipomon takana). Uudenmaan pultti tai jotain sinnepäin.
Puh.luett 146/DU-07
062802moto_prv.gif

No tänne osioon sopii kysymykseni tää: Mistäs sais tilattua vaikkapa esim. FZS1000:n kytkinkopan ym. ruuvisarjat? Tarkotan nyt niitä värillisiä valmiita ruuvisettejä mitä olen joskus jossain nähnyt olevan myynnissä? Itselleni sinisiä ruuveja myllyyn, KIITOS!!!
cool.gif

Prkl eipä ollu k-raudassa yms. Uudenmaan pultissa ei taas vastattu puhe-elimeen.

Noh tilasin tuolta RUUVI.NET, niinkuin joku tuossa neuvoi. Tosin löytyi vaan 6mm alumutskuja. Tarvisi vielä löytää muutama 8mm jostain.

kiitos

Sama täällä
eek.gif
Mikä niiden tarkoitus olis....
Noita voisi EHKÄ olla autovaraosa liikkeissä?
Kyllähän alutankoon vois helposti kierteet tekasta.

..Täytyy takahäkkiin hitsata vähän sähkökamoille paikkoja, niin rautaset ei oikein käy..
Joku kyseli samaa jo joskus aiemmin. Mihin hittoon tarvitaan pehmeitä alumiinisia pultteja ja muttereita? Kysyjän selityskään ei sano mulle yhtään mitään..
Olisiko syynä se, että alumiittiseen takahäkkiin on vähintäänkin kohtalaisen hankalaa hitsata ei-alumiinisia muttereita ja pultteja?

njaa.. ruuvaa siihen mutskuun rauta pultin siksi aikaa kun hitsaa ja sittenkun on hitsattu, niin kiertää sen pois.
omg.gif

kohta on kevät.............
062802jumpie_prv.gif

tuota tuota, minä kun olen kuullut että alumiinikierteet vastakkain tuppaavat jämähtämään oikeen olan takaa momentilla. En tiedä jutun todenperäisyydestä mutta tämän takia ei vanhoissa suzukin 2-t pyörissä ollu pakoputkien mutterit alumiinia vaan pakokanavan kierteitä kovempaa terästä.

njaa.. ruuvaa siihen mutskuun rauta pultin siksi aikaa kun hitsaa ja sittenkun on hitsattu, niin kiertää sen pois
Tähän olis mielenkiintoista saada jonku hitsarin kommentti. Jotenkin tuntuis, että 6-8 mm alumutteri sulaa heti kun valokaari syttyy..

Miten hitsaus suoritetaan? TIG tuntuis ainoalta mahdollisuudelta mutta en usko, että onnistuu silläkään. Pieni alumutteri on hetkessä pisara alumiinia, oli siihen kierretty rautapulttia, tai ei..

Tähän olis mielenkiintoista saada jonku hitsarin kommentti. Jotenkin tuntuis, että 6-8 mm alumutteri sulaa heti kun valokaari syttyy..

Miten hitsaus suoritetaan? TIG tuntuis ainoalta mahdollisuudelta mutta en usko, että onnistuu silläkään. Pieni alumutteri on hetkessä pisara alumiinia, oli siihen kierretty rautapulttia, tai ei..
Ööh? Itse hitsaan alua ihan migillä, ei se nyt ihan niin helposti sentään sula, että koko mutsku sulaisi samantien, vaikka vittumainen aine alumiini onkin hitsata.

Olen nyt tehnyt koko takahäkin alusta alkaen alu metritavarasta ja levystä. Akkukotelo yms. oli jo oikeasti vittumainen hitsata kun 2mm levyjä joutu vetelee toisiinsa kiinni.

Noi mutskut on aika simppeli hitsata
smile_org.gif

Back