• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aloittelian pyörät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Pahoittelen jos tähän on jo valmiiksi vastattu.

Olen saanut paljon kommenttia kyseisestä aiheesta ja olen päätytnyt siihen että aloittelian pyörä on jotain 200cc-400cc välissä.
Haluasin kuulla teidän mielipiteet että mitkä olisivat parhaimmat aloittelevien motoristien pyörät ottaen myös huomioon että pyörä kuristetaan muutamaksi vuodeksi 200kuutioiseksi (muistaakseni)
biggrin.gif

Itse suosin sporttisempia pyöriä mutta tykkään reissata pitempiä matkoja.

ja sitten vielä kysyisin että miten tuollainen cbr600 käyttäytyy kuristettuna?

alle 20 (tai 21) vuotias ei saa ajaa yli 200kuutioisella pelillä (uskoisin)

Eikai ne kuutiot siinä mihinkään katoa, on se silti vielä 600cc
smile_org.gif

Missä ihmeessä sanotaan että alottelijan pyörä on 200-400cc. Itse kyllä lähtisin jostain perus 600cc pyörästä liikenteeseen. Jos pitää olla vähän sporttinen mut silti matkaa taittuu ni ehkäpä cbr 600F tai Yamahan Thundercat. Mikään isompi laite ei oikeen toimi kuristettuna, ei se oo tarkotettu siihen että tehoista lohkastaan yli puolet pois. Aika mopoja ovat sitten.

Edit : saa ajaa alle 20v yli 200cc, siinä on se tehoraja 25kw. Ei kuutioilla ole väliä. Jos on ollu A1 kortti niin sillon ikäraja 20v. Jos ensimmäinen ajokortti oli B niin silloin 21v.

eihän niitä kuutioita kuristeta vaan tehoja alennetaan..  
wink.gif

..ja raja on 25kw

itse ostin tollasen 600kuutioisen separin jota kuristettiin..
kuristuksen jälkeen pyörän teho / vääntö on lähestulkoon sama kuin kuristamattomana tuohon n. 5000 rmp asti jonka jälkeen käyrät erkanee omille asteille..  
smile_org.gif

eli siihen asti pyörä käyttäytyy kuin täystehoinen.
kuristettuna tuo ei hirveemmin kierroksia ota, koska bensa /ilma yksinkertaisesti loppuu!!

ja mitä tuohon matka ajoon tulee, niin tuolla 5000 kiekalla kone lennättää pyörää n. 100km/h että kyllä sillä näin suomen nopeusrajoituksilla jotenkin pärjää..

varsinaisia huippuja en kuristettuna raaskinut kokeilla.. mutta veikkaan että jää siihen 150km/h pintaan.

yllättävän hyvä pyörä se kuitenkin oli kuristettunakin ajaa.. joten osta separi  
cool.gif

jos tarpeeks maksat niin voin myydä tommosen vm- 96 honda cbr 600f hyvässä kunnossa ja 25kw papereilla..

sanoi:
Olen saanut paljon kommenttia kyseisestä aiheesta ja olen päätytnyt siihen että aloittelian pyörä on jotain 200cc-400cc välissä.
Eipä tästä maasta edes löydy montaa tuohon luokkaan kuuluvaa pyörää!esim. Englannista löytyy 400cc harmaatuotuja enemmänkin, mutta Suomessa löytyy melko paljon valmiiksi kuristettuja 500cc... Aloittelijoiden pyöristä löytyy paljon keskustelua "Haku"- toiminnon avulla!

Back