Minulla sattuu olemaan auto, jossa sanotaan huippunopeuden kohdalla " 240km/h, rajoitettu" (todellisuudessa jossakin sakemannilehtitestissä on mitattu "vain" 232km/h). Yhtä kaikki, tulipa viime keväänä rengaskerran osto eteen, ja kysyin samaa nopeusluokkajuttua liikkeessä, koska hinta olisi noussut turhan korkeaksi oikean nopeusluokan renkailla. Rengasmyyjä kertoi asian olevan niin, että periaatteessa renkaiden tulisi olla vähintään vaadittua luokkaa, mutta koska Suomessa kukaan ei osaa asiaa valvoa, on sama mita alle laittaa, kunhan itse sen tiedostaa, ja niinpä tyydyin alempaa luokkaa edustavaan kurrasatsiin, joka toimii 210km/h nopeuksiin saakka. Saksaan ei suositellut kuitenkaan lähtemään, koska siellä asia tiedetään, ja sitä jopa rutiininomaisesti valvotaan normaalin liikennevalvonnan yhteydessä. Matka kuulemma tyssää, jos auto suostuu kulkemaan kovempaa kuin renkaat sallisivat. Sama koskee kuulemma 2-pyöräisiä.
Mutta korostan, tämä on vain yhden Rengas-Center hemmon sanomaa. Kuulostaa silti loogiselta.
Minulla on sellainen hytinä, että Orgilaisten joukossa on myös "omaisia", joten voisiko joku ottaa kantaa, mikä tilanne todellisuudessa on?