• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotakkeja pitkille ja hoikille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opmdevil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen tässä aikeissa hankkia uudet ajovehkeet ja sporttiset tulisi olla. Ongelma tuntuisi olevan se, että vaatetehtailijat taas ovat sitä mieltä, että jos ihmisen paino nousee pituuden neliössä ele jos takki on tarpeeksi pitkä, se on automaattisesti päälläni riippuja ja muuten sopiva on sitten auttamattomasti lyhyt. Ei viitsisi ostaa väärän kokoista ja maksaa sitten omaisuuden siitä että sen räätälillä suurentaa tai pienentää sopivaksi.

Kysymys kuuluukin siis, että onko joku törmännyt merkkiin josta löytyisi toimivia vaatteita myös pitkille ja normaalivartaloisille? Pituutta mulla se 191.

Itse ostin viime syksynä uuden takin ja housut. Sopivat löytyivät suomalaiselta Hanxilta. Housut oli hyllyssä 10 cm pidennetyllä lahkeella ja takki on ihan normaalia kokoa, ei siis pidennetyllä hihalla. Hyvin sopivat päälle. Hanxilla on myös kuulemma mahdollista käydä antamassa mittansa liikkeessä niin ne tekee mittatilauksena puvun. Mikäli ottaa vaan pidennetyt hihat niin tulee halvemmaksi, mutta ei hinta tainnut kuitenkaan olla kuin joitain kymppejä. Hanxin sivuilla on kuitenkin hinnasto.

Niin ja itse olen 198 pitkä ja painoa 98.

Mittatilaustyönä saa monilta valmistajalta kun kysyy, varsinkin jos nahkaa kaipailee. Taitaa tekstiilikamoissa ainakin Rukalla ja MP-asullakin olevan pitkiä malleja.

Terve. Minulta saisit "kokeiluhintaan" lähes uuden takin. Ollut kaapissa jo parivuotta... tuli "kasvettua" siitä ulos, voi, voi..
033102beer_1_prv.gif
   Koko vois hyvinkin passata ja käsien soutupituus riittää.

Soita 040-4600082, Matti

Itsellä takkina a-starsin gp-plus ja housuina pidennetyt a-starsin batit. Pituutta 194 ja painoa 90... takin hihat just sopivat ja muutenkin istuu hyvin. Housuja tosiaan jouduin pidentämään sellasilla kangaspaloilla mut ne jää saappaan alle piiloon joten ei haittaa. Mulla on mielestäni tosi pitkät kädet ja tiedän sun ongelman paremmin kuin hyvin myös omasta kokemuksesta.

Viimekeväänä lähes kaikki liikkeet tampereen ja tsadin seudulla kiertäneenä tiedän fiiliksen mikä kun ei löydy sopivaa asua.

Sitten ihan säkällä mp-asun core sopi kun olis tehty. Ittellä ollu aina ongelma hihojen pituuden kanssa sekä se että takit muistuttaa telttaa.

pituutta 198 ja painoa ei ole sitä mitä vaatevalmistajat yleensä olettavat tämän pituisella olevan.

Rukalta olis saanu erikoispitkiä/hoikkia erikoistilauksena , tilaus toukokuussa toimitus heinä/elokuussa no thanks.

Sama ongelma... pituutta 190 ja painoa saisi sitten olla reippaasti enemmän kuin on... Mutta kotimainen Rukka pelasti, takki on 54 ja housut 52 +7cm lahkeessa

Aika hiljaista taitaa olla muitten kanssa paitsi sweepin. Alkaa vaikuttaa että Sweepin vehkeen pitää mittatilauksena hankkia mutta harmitavaa on vain se, että liike on hesassa eikä sinne viitsisi ihan pelkästään sen vuoksi ajaa hoitamaan puolen tunnin asiaa. Mutta kai se on pakko...pitkin hampain ninjan kanssa mennä.

Aika hiljaista taitaa olla muitten kanssa paitsi sweepin. Alkaa vaikuttaa että Sweepin vehkeen pitää mittatilauksena hankkia mutta harmitavaa on vain se, että liike on hesassa eikä sinne viitsisi ihan pelkästään sen vuoksi ajaa hoitamaan puolen tunnin asiaa. Mutta kai se on pakko...pitkin hampain ninjan kanssa mennä.
... Kyllä se sitten palkitsee, kun on kerralla istuvat ajokamat. Ja mitat laittavat kyllä muistiin, eli seuraavalla kerralla ei tarvii käydä, jos ei ole pahemmin turvonnut...

... Itsekkin viime keväänä päädyin sitten Sweepin koko skordariin, kun ei Stormille raha kelvannut...

Mulle sopii IXS:n Perfect Fit -malliston pitkät versiot melko hyvin strategisilla mitoilla 192cm/88kg. Kokona 110 eli pitkä 54. Kotimaisilla jälleenmyyjillä noita on nihkeästi varastossa, mutta tilaamalla saa varmasti niiltäkin.

Scottin nahkatakissa löytyi pari vuotta sitten ainakin mullekkin riittävän pitkät hihat menemättä kuitenkaan muuten isoksi (198cm/90kg).

Ei nyt niin sporttista mutta MP-Asulta täksi kaudeksi tullu tuollainen takkimalli kuin Storm ja kyllä alko olla riittävästi pituutta hihoissaki. Takki on myös vähä pidempi, ettei ihan pusakkamallinen. Taskujaki on kovasti.

Vielä en pääse testaan käytännössä mutta tuli haettua just 4XL kokoinen ja parimetriselle (pitkäraajaiselle) oli aikas sopiva. Eikä ollu sillai teltta kuin yleensä jos saa hihat kohdalleen niin sitten pitäs olla vattaaki ehhä aika paljon enempi kuin allekirjoittaneella. Vaikka kyllähä tuota ylimäärästä on, mutta tuntu kyllä tuo takki aika sopivalta kylmätyypeissä. Allrightilta ja 249e.

Back