• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajonahkojen pesu pääkaunkiseudulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajonahkojen pesu pääkaunkiseudulla

Antakaas vinkkejä mihinkä vois viedä nahkakamat pesuun pääkaupunkiseudulla?

Vietävän kissa kävi kusaseen niiden päälle... Ja ei kiinnostai tipan tippaa tehdä itse asialle mitään... Niin ja ei haittais vaikkei paikka ois kaikkein kallein kun rahaa tulee ikkunoista ja ovista, mutta ei meikäläiselle...:dunno:

Ja unehtui, kannattaa viedä ite suoraan tuonne, säästää monta päivää ja ehkä eurojakin.

^ko paikasta katottu hintatieto:

Ajohaalari/moottoripyörä puku 140€, kyllä ketuttaa:vi**ttaa:

SOL-pesula ja Halvarssonin takki ja housut. Pakko oli viedä, kun kesällä jossain Shellin baarissa ihmettelin pahaa hajua ja kas, sehän tulikin omista kuteista. Hintaa " kohtuulliset " 178 € ja vielä pilasivat vanhan maailmaa nähneen takin tekemällä siitä uuden näköisen ja veroisen. On kokonaan käsityötä, siitä tuo hinta.

aj@ sanoi:
SOL-pesula ja Halvarssonin takki ja housut. Pakko oli viedä, kun kesällä jossain Shellin baarissa ihmettelin pahaa hajua ja kas, sehän tulikin omista kuteista. Hintaa " kohtuulliset " 178 € ja vielä pilasivat vanhan maailmaa nähneen takin tekemällä siitä uuden näköisen ja veroisen. On kokonaan käsityötä, siitä tuo hinta.

SOL muistaakseni roudaa ne juuri tähän linkin mestaan putsinkiin:

http://www.nahkahuolto.com/uusinahkahuolto/

Ainakin mulle on joka kerta sanottu SOL:lla että jos vien ite suoraan tuonne, säästyy monta päivää välistä aikaa pois...

Enpähän kysellyt kuka pesee, mutta olisihan siinä selitys pienelle hintaerolle. Kyllä niissä muistaakseni SOLlin laput oli haettaessa. Taisivat muuten olla housut ja takki samanhintaisia, eli 89 €/kpl, joten housujen, jos ne ovat nk. farkut, pesettäminen on hiinä ja hiinä. Uusia saa pikkusen päälle satkulla kun ei keväällä osta.

adenauer300 sanoi:
Älkää hyvät miehet (ja naiset) viekö nahkapukujanne pesulaan pestäviksi. Ne pilaa puvut 99,99% varmuudella,
eikä korvausta käytetystä puvusta juuri saa.

Nahkapuvut voi pestä itsekkin varovasti Marseillen saippualla, joka sopii hyvin rasvaisuutensa takia nahan pesuun.

Tuolta vaikka ohjetta:

http://www.siivous.info/siivousohjeet/marseille-saippua

Olen myös ompelijattareni suosituksen perusteella pessyt yhden ruskean nahkatakin marseillen saippualla. Tulos oli erinomainen, kun kuivatuksen jälkeen rasvasin takin huolellisesti. Takista tuli melkein uuden näköinen. En sitten tiedä, voiko esim. mokkaa ja muita erikoisnahkoja pestä samoin. Jokainen pesköön omalla vastuulla.
:blink: kotka

kotka sanoi:
Olen myös ompelijattareni suosituksen perusteella pessyt yhden ruskean nahkatakin marseillen saippualla. Tulos oli erinomainen, kun kuivatuksen jälkeen rasvasin takin huolellisesti. Takista tuli melkein uuden näköinen. En sitten tiedä, voiko esim. mokkaa ja muita erikoisnahkoja pestä samoin. Jokainen pesköön omalla vastuulla.
:blink: kotka

Jäi vielä mainitsematta, että pesetin saman takin muutama vuosi sitten pesulassa. Ruskea takki oli muuttunut melkein marjapuuron väriseksi. Lisäksi takki oli kuivan koppurainen. Sain väriä takaisin kun rasvasin sen itse.
kotka

Suojat pois, asu pesukoneeseen ja pesuaineeksi nestemäinen marseille-saippua. Kun on vielä hieman kostea, niin vetelee satularasvaa pukuun. Joskus olen laittanut huuhteluainelokeroonkin vähän marseille-saippuaa, niin tulee rasvattua samalla, mutta jää vähän saippuainen tuoksu. Hyvä tulee, eikä maksa paljon mitään. Yksiosainen puku ei tosin tavalliseen koneeseen mahdu.

Kiitos EK@:lle vinkistä. En löytänyt nestemäistä Marseilles-saippuaa, mutta silmiini osui sonetin nestemäinen sappisaippua. Ei muuta ku takki koneeseen ja sappisaippuaa sekaan:D

Pesin takin kahteen kertaan ja linkosin sen 1300 kierroksella ja kyllä se näyttää puhtaalta ja ehjältä.:;): Annetaan sen nyt pari päivää kuivaa ja sitten rasvaus päälle. Ajattelin että annan mieluummin ekaks kuivua kunnolla ja sitten kostutan pintanahan ja rasva päälle.:)

sky sanoi:
Kiitos EK@:lle vinkistä. En löytänyt nestemäistä Marseilles-saippuaa, mutta silmiini osui sonetin nestemäinen sappisaippua. Ei muuta ku takki koneeseen ja sappisaippuaa sekaan:D

No on ainakin väkevät aineet, tuo sappisaippuahan on siis tahranpoistoainetta :D:D

Back