• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokoulutusta custom kuskeille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JH63
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole kuullut että olisi customkuskeille sen kummempaa omaa koulutusta.

Kaksi pyörää ja sarvet siinäkin on, ja etupyörä vielä kääntyy
baaa.gif
062802moto_prv.gif

Ainakin YCCF järjestää... ja jäsenistöllä on pääsääntöisesti customeita... Seuraavat kurssit on kylläkin vasta ensi keväänä
biggrin.gif

Esim. Motorg RY:n järjestämät Ajotaito I ja Ajotaito II -kurssit sopivat sellaisenaan hyvin myös custom-pyörien kuljettajille. Ajotaito I on näistä se perinteisempi EAK-koulutus, eli keskittyy lähinnä hitaan ajon, jarrutusten ja väistön treenaamiseen, kun taas Ajotaito II painottuu mutka-ajoon maantievauhdeissa.

Minua opetti/opasti tuttava jolla on taustaa mp:llä ajosta 43v ja joka on vetänyt vasta-alkaja kursseja erillaisissa mp-päivillä/leireillä.
Hänellä itsellään on tätä nykyä matkaenska, mutta vuosien varrella kertynyt kokemusta kaikenlaisista pyöristä, muttei koskaan ole ollut customi.

Tietysti mulla kun oli jo kortti (1000 vuotta sitten sai A:kun ajo B:n) niin ei ollut pakko mennä autokouluun.
Kuitenkin, tämä tuttava ties miten opettaa, mikä on oleellisen tärkeää harjoitella ja niinhän siinä kävi että: opinhan mie!
062802jumpie_prv.gif

Ja niinhän se on että vain itse ajamalla ja omaan pyöräänsä tutustumalla, miten käyttäytyy jne, oppii.

Tosin, hankalaa oli vetää kahdeksikkoa Shadowilla, siis minun, mutta "ope" teki sen mallikkaasti, reunojen sisältä.... Jooh, toiset ne vaan osaa...

Ja nyt sitä mennään, nautinnollisesti seilaten.... NAM!
inlove.gif

Back