• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokausi nayttää jatkuvan ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MattiR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Justiinsa kurvailin autolla kotiin Kehä I:stä. Olin juurikin Lahdentien
motarin kohdilla klo 16:22, kun vierestä alkoi kuulua tutun
kuuloista ääntä - ohituskaistalta tietenkin ... ja kas .. Harrrikallahan
ukkeli siinä paineli avoruukku päässä ja tyylikkäät hävittäjälentäjän
lasit silmillä, nahkarotsi niskassa ... saattoi olla hieman kurainen
ajon jälkeen, mutta kuitenkin ...

ROCK
bowdown.gif
.. hiton hyvä perusmeininki ...

PS.. ollaankohan me lopeteltu liian aikaisin .. sittenkin ...
omg.gif

vain onkohan niin, että herra on vain aloittanut aikaisin ...

Tossa sen nyt sitten näkee sen innostuksen asteen. Toiset ei kärsi katetulla matkavessalla goretexit ja penkinlämmittäjät päällä. Toinen vetäsee kopterilla farkut ja nahkarotsi niskassa
smile_org.gif
bowdown.gif

Alkaakohan sitä tulla vanhaksi....
shaun.gif

kylhän tossa alkaa tiet sulaan (kevät tulee
062802jumpie_prv.gif
) ja puolen tunnin päästä pitäs tulla mopolle kyyti lämpimään... ajoitus kohillaan.
loskaa tuolla kyllä riittää eikä ne tiet taida ajokuntoon tulla ainakaan täällä "pohjosessa".

Perhana, ajattelin huomenna viedä Trumpan talviteloille ajamalla. Meinaan, kun alkaa tiet olla tarpeeksi sulat...?
Onkohan Espoon pikkutiet yhtä vapaita lumesta?
nixweiss.gif

Kun on töistä vapaata, niin ajattelin mennä puolen päivän tienoilla Kehä I:stä pitkin Malmilta Leppävaaraan, siitä turuntietä mormonikirkon ohi ja oikealle...  
sport05.gif

edt.suunta

Juuri ajoin mopon lautalle ja lähden evakkoon. Kyllä oli mopo paskanen huutaman kilsan jälkeen, mutta kyllä siellä hyvin tarkenee ilman lämppäreitäkin. Visiiri vaan on koko ajan ihan mudassa, kun kotilot sumuttaa kurat silmille. Pitäkää hauskaa...

Itse on tullut aikoinaan ajettua sen verran paljon lumisateessa, kurassa jne. että enää ei vaan hotsita. Olen siis tullut vanhaksi ja se suotakoon minulle. Tosin sanat "lautta" ja "evakko" sykähdyttävät edelleenkin, eli en sitten vissiin ole vielä täysin pystyyn kuollut.

Itse on tullut aikoinaan ajettua sen verran paljon lumisateessa, kurassa jne. että enää ei vaan hotsita. Olen siis tullut vanhaksi ja se suotakoon minulle. Tosin sanat "lautta" ja "evakko" sykähdyttävät edelleenkin, eli en sitten vissiin ole vielä täysin pystyyn kuollut.
Täysin oftopikkia, mutta kertokaas kielitieteilijät mistä toi "hotsittaminen" on oikeen tullu? Nyt sitä kuuluu jo radiomainoksissakin. Onks vanhakin juttu vai oonks mä vaan liian vanha?

Täysin oftopikkia, mutta kertokaas kielitieteilijät mistä toi "hotsittaminen" on oikeen tullu?
En ole kielitieteilijä mutta vastaanpa silti. Luin jostain, että hotsittaa-verbi tulisi alunperin venäjän kielestä haluamista tms. tarkoittavasta verbistä. Muuta tietoa minulla ei asiasta ole, enkä tiedä pitääkö tämä edes paikkaansa.
en ole kielimiehiä minäkään, mutta hotsittaa sana kai on levinnyt tuolta karjalasta päin, siellä olen sitä kuullut ainakin käytettävän. Eli venäjä vissin on senkin sanan alkuperä..

Joo, kiva oli ajella tänään. pienemmät tiet loskan peitossa, oli ajeltava auton urissa.. muuten jos ylitti loskan, niin reilulla kanttauksella etunen meni yli, mut takanen jäi vähäx aikaa vierelle. perskules ku tuli testattua reaktiokyvyt siinä touhussa.
tounge.gif

en ole kielimiehiä minäkään, mutta hotsittaa sana kai on levinnyt tuolta karjalasta päin, siellä olen sitä kuullut ainakin käytettävän. Eli venäjä vissin on senkin sanan alkuperä..
Mulla on sellainen mielikuva, että mummovainaa, joka oli Karjalasta lähtöisin ja puhui ko. murretta, käytti tätä sanaa. Tosin mummo olikin aika skarppi mamma, joten saattoi hän toki ottaa sanan nuorison käytöstäkin. En osaa sanoa, ja saatan muistaa väärinkin, mutta tuo kirjoittamasi vahvistaa mielikuvaani.

Viikko sitten näytti tältä omassa autokatoksessa:

kausi_ohi.jpg

Just kävin käyttämässä pyörää, että saan huomenna siirretyksi varastoon (tuossa näkyvän seinän taakse, mutta käynti lumisen pihan kautta). Tiet loskaa, joten ei paljoa lämmöt enää auta. Eiköhän tämä kausi ole tässä.

Tänään pesin matkavessan ja pukkasin sen takas talliin, viel pitäis vaihtaa öljyt ja vahata. Kai se vähitellen pitää myöntää et kausi alkaa olee tässä...

Täysin oftopikkia, mutta kertokaas kielitieteilijät mistä toi "hotsittaminen" on oikeen tullu?
En ole kielitieteilijä mutta vastaanpa silti. Luin jostain, että hotsittaa-verbi tulisi alunperin venäjän kielestä haluamista tms. tarkoittavasta verbistä. Muuta tietoa minulla ei asiasta ole, enkä tiedä pitääkö tämä edes paikkaansa.
en ole kielimiehiä minäkään, mutta hotsittaa sana kai on levinnyt tuolta karjalasta päin, siellä olen sitä kuullut ainakin käytettävän. Eli  venäjä vissin on senkin sanan alkuperä..
Off topic linjoilla.

Haluta=хотеть eli hotet. Lausutaan muistaakseni hatjet.

Eli voi olla tuoltakin päin tuo hotsittaminen lähtösin. Kuten myöskin on kun puhutaan kylmästä niin holotna.. Tulee lähes suoraan venäjän kielisestä sanasta.

Haluta=хотеть eli hotet. Lausutaan muistaakseni hatjet.

Eli voi olla tuoltakin päin tuo hotsittaminen lähtösin. Kuten myöskin on kun puhutaan kylmästä niin holotna.. Tulee lähes suoraan venäjän kielisestä sanasta.
Kyllä se tuolta tulee, taipuu muodoissa :

Minä haluan : Ja hatshu
Sinä haluat : Ti Hotsesh
jne

Prkl, kun tää olis helpompi ilmaista kyriilisillä
biggrin.gif

Justiinsa kurvailin autolla kotiin Kehä I:stä. Olin juurikin Lahdentien
motarin kohdilla klo 16:22, kun vierestä alkoi kuulua tutun
kuuloista ääntä - ohituskaistalta tietenkin ... ja kas .. Harrrikallahan
ukkeli siinä paineli avoruukku päässä ja tyylikkäät hävittäjälentäjän
lasit silmillä, nahkarotsi niskassa ... saattoi olla hieman kurainen
ajon jälkeen, mutta kuitenkin ...

ROCK
bowdown.gif
.. hiton hyvä perusmeininki ...

PS.. ollaankohan me lopeteltu liian aikaisin .. sittenkin ...
omg.gif

vain onkohan niin, että herra on vain aloittanut aikaisin ...
Ei helkkari Matti - oliko siellä muitakin? Tuollahan on vesi-/lumikeli vai suliko lumi kokonaan pois? Eikös siellä ollut liukastakin? Kova poika olet
sport05.gif
tounge.gif

Back