• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokamoja pitkille miehille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GuessWho

Mopoton ja veneetön mies
Sijainti
Stadi
Olenko yksin ongelman kanssa, mutta mistä hitosta löytyisi pitkille miehille ajokamoja ?

Tuntuu että lähes kaikilla valmistajilla koot pysähtyy 3 XL:ään, ja kuinka ollakkaan, istuppa ratsun selkään ja jo hihat nousee kyynärtaipeisiin. Onko siis niin että tavallinen iso mies onkin mopovarustemitoissa jo ihan mastodontti
confused_orig.gif

Jos jotain sattuukin löytymään, valinnan varaa on tasan yksi tai kaksi takkia mistä valita.

Maahantuojat hoi, lisää valinnanvaraa meille miehen kokoisille miehille, kiitos jo etukäteen.

Osta Rukan puku ja teetä siihen tarpeelliset muutokset saman tien. Ulkoasu säilyy hyvänä ja takuut pysyvät voimassa.

Jep, Sweepiä suosittelen minäkin. Eurobiker myy Sweepiä, siitä löytyy kokoja joistain takeista aina 6XL asti ja tarvittaesa sopiva saan mittatilauksenakin.

Ja joistain Sweepin malleista oli muistaakseni myös ns. pitkät versiot => ei tartte sentään purjekankaaseen kietoutua saadakseen riittävän pitkät hihat. Ja eikös tuolle ihan oma numerointinsa jo muutenkin ole, esim. jos 56 on se normaali, niin 156 on sama paksuus, mutta pidemmillä ulokkeilla
wink.gif

Oon aina luullut, että olen pitkä, mutta en vissiin sitten olekaan. Katselin tuossa ajopuvun koon mulla on näköjään MP-asun Sportivo takki/housut XL housuissa vyötärö on tehty hiukan tukevammalle, mutta henkseleillä pysyy ihan hyvin päällä. Mitat siis 195/80

Kuka haluaa näillä keleillä pukeutua MP-Asun tai Sveepin kalvopukuun?  
omg.gif
Hep! Itse asiassa Yokon TixTex, mutta sama asia. Ja vielä on kylmäkelien lämpövuoretkin kiinni eikä ahista pätkääkään - mutta mulla tuo työmatka onkin niin lyhyt että asuun "varautunut" tallikylmä ei kerkiä tuolla roiskasulla vielä mihinkään lämpiämään ja siksi ei näilläkään keleillä ukko hikoile
sport05.gif

Vähän sama ongelma joka paikassa, löytyy lähinnä lasten kokoja. No Lindstransilta ja Jofamalta on hyvät nahkat löytynyt. Montaa kappaletta per erä niitä ei yleensä toimiteta, mutta loppuvat yleensä nopeasti.

Kävin muuten takavuosina marisemassa paikallisessa Dressmanissa, kun kokoja ei löytynyt oikeen mistään, että "miksi tän kaupan nimi on Dressman?". No se misu oli heti mukana ja tarkensi että "niin että nimi pitäisi olla Dressboy?!". Hehhehheh...

No nykyään niiltäkin saa ihmisen vaatteita ainakin Tampereelta, isojen kokojen myymälästä, oli niitä muuallakin. Löytyy siis ainakin lämpöisille keleille t-paidat ja farkut, ettei tarvii munasillaan vedellä!

Sweeppiä löytyy henkareista jo, mutta kun joskus haluis ihan oikeitakin ajokamoja, eikä vaan näitä metroseksi-nylonverkko-imuliinoja, jotka lipassa kuoriutuivat päältä ennenkuin ensimmäinen naarmu edes kerkiää katteeseen.

MP-asu on boikotissa, koska en vaan yksinkertaisesti turhamaisuudessani jaksa mainostaa niin mölliä logoa neliömetrin kokoisin kirjaimin. Joskin heidänkin xxxl-koot on melko omituisesti mitoitettuja.

Yokon nettisivut tarjoaa ratkaisut lähinnä haarovälisirkkeliajeluun sekä dementiahiihtoon.

Rukka... Tuo täytyy tutkia. Ensisilmäyksellä mallisto ei mitenkään laittanut hihkumaan ilosta.

Kranttu ? No taidan prkl olla
biggrin.gif

hih.. Rukka merlin nahat,
takki+housut = 11.700,- mummon markkaa (joo joo, kunhan vaan leikittelin hintojen kanssa...)

Back