Noh.. tähän voisin listata mitä itse tuli opittua ja mitä neuvoja sain loppupäivästä.
- Elä tee asioita yhtäaikaa, ketjuta niitä.
- Elä vaihda painopistettä liian aikaisin tai liian myöhään, vaan silloin kuin pito on parhaimmillaan. Eli malta pitää perse siinä kohtaa missä se oli mutkaan mennessä, eläkä muuta sitä parempaan suuntaan mutkassa tai heti mutkasta lähtiessä, kun pyörä on vielä jonkin verran kallellaan. Itse olen niin malttamaton, että hypin ja pompin vähän turhan innokkaasti. Osittain tämä johtui siitä, että haki sellaisen asennon, että pystyi vaihtamaan isommalle vaihteelle.. --> käänteinen kaavio olisi poikaa.
- Jarrulla apexiin asti (luistokytkin auttaisi myös tässä), jonka jälkeen tasaisesti, mutta reippaasti kaasua, mutta vasta sitten kun sitä ei enää tarvitse missään vaiheessa uudelleen höllätä. Nyt tuli välissä mentyä mutkaan enemmän tai vähemmän jarrulla, mutta ei kuitenkaan ikinä aivan sinne apexiin asti, joka aiheutti sen, että mutkasta lähtö oli levotonta ja kaasun jojottelua.
- Vaatii sen 2-3 settiä uudella radalla, että menee sinnepäin.
- Loppupäivän ajoista kannattaa pudottaa suosiolla vauhtia, jotta opetukset pysyy mielessä ja paketti edes jotenkin kasassa.
+ Nakupyörä on ihan mopo suorilla, prkl
+ takajousitus liian löysä tai säädöt päin peetä.
Ajelin siis keskinopeassa sillä oranssilla KTM 990 SD:llä. Päivän kierrosajoista en osaa sanoa mitään, mutta käsittääkseni jossain 1.40-1.47 välissä, jos kaks päällä kerran ajoivat 1.47 aikoja. Sinänsä nuo ajat on ihan yhdentekevää, niin kauan kuin ajaminen on tuollaista mitä se itselläni vielä on
Eli tästä ei voi kun oppia enemmän. Kemorassa nähdään
-Matti