Itse opettanut parikin A-korttilaista, eikä tuo nyt mikään kummoinen rasti ollut. Opetuspyöränä molemmilla toimi silloinen pyöräni Bandit 1250, eikä kummallakaan oppilaalla ollut sen kanssa mitään ongelmia kertaakaan. Tattiksen radalla käytiin treenaamassa ja liikenteessä cruisailtiin oppilas edellä kolmio persuuksissa ja minä autolla perässä. Yhteyttä pidettiin kännykällä napit korvissa ja ihan hienosti meni tuokin.
Oppilas hakee sen ajokorttiluvan, jonka saa melko nopeastikin, mutta siinä opettajan hakemassa opetusluvassa saattaa ruuhkasta riippuen sitten kestää tovi. Noita ajotuntejahan ei lain mukaan montaa tartte ja nekin ns. omalla kirjanpidolla, mutta me ajeltiin tuon lain vaatima määrä varmaan moninkertaisesti ja mikäs siinä oli ajellessa kun käsittelykokeeseenkin oli jonoja. Käsittelykokeeseen pitää sitten viimeistään ne oppilaan ajovarusteetkin olla asianmukaiset, sillä se on yksi tuon kokeen läpäisyehdoista. Läpäistyn käsittelyn jälkeen oppilas haki sitten sen oman harjoittelulupansa ja siihen loppui opettajan rooli. Siitä lähtien oppilas oli ns. omillaan, ajeli mitä ajeli kolmio persuuksissa ja kun mielestään oli valmis, varasi ajan inssiin kolmiosta eroon päästäkseen. Niin ja kolmion kanssahan ei sitten saa repsikkaa kyysätä.
Ja kun oli kortti taskussa, niin molemmilla oppilaillani oli ja on yhä voimassa oleva ns. rajaton lainaoikeus pyörääni. Toinen heistä sitten pistelikin lähes 1.000km viikossa kun itse oltiin kesälomareissulla, mutta mikäs siinä, ajamista vartenhan nuo vehkeet on olemassa. Hän hommasi sen omankin pyöränsä jo heti seuraavana keväänä, mutta tällä toisella oppilaalla homma jäi pikkasen vaiheeseen nykyisestä elämäntilanteesta johtuen, 2x pienet lapset yms. niin siinä ei ihan hirveästi kurvailemaan enää kerkiä. Vaan se lisäkirjain on kortissa ja pysyy, tulee sille sitten sitä käyttöä hälläkin vaikka sitten vasta ns. ruuhkavuosiensa jälkeen.