• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ajatko 25kw papereilla vaikka täysitehoinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppa85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosiaan niikuin tuossa otsikossakin on, onko kellään kokemuksia siitä, että on ajanut pyörällä jossa on 25kw paperit mutta silti täysitehoinen.. meinaan ennenkaikkeaan kokemuksia siitä kuinka on käynyt kun on asiasta kiinni jäänyt?

Näkee paljon olevan pyöriäkin myynnissä joissa ilmoitetaan että papereissa ainoastaan 25kw mutta silti täysitehoinen..

ajoin itse pari vuotta, ja muija sen jälkeen pari vuotta samalla pyörällä, jossa paperit 25kw muuten täysitehoinen. ei ikinä ole ollut ongelmia virkavallan kanssa vaikka on pysäytettykin pari kertaa. pyörä on myös riisuttu katteista joka lisää virkavallan kiinnostusta tutkia tarkemmin, ainakin täällä pk seudulla.

Vakuutusyhtiön kanssa voipi tulla ongelmia, jos kolaroi, ja pyörä onkin vain paperilla kuristettu.
baaa.gif

Noin on tullut tehtyä. Ei tullut mitään ongelmia. Ei edes vakuutusyhtiötä kiinnostanut asia.

Luulen että ainoat ongelmat tulee jos tilannenopeus on todistetusti ollut yli 150 kmh.

Noin on tullut tehtyä. Ei tullut mitään ongelmia. Ei edes vakuutusyhtiötä kiinnostanut asia.

Luulen että ainoat ongelmat tulee jos tilannenopeus on todistetusti ollut yli 150 kmh.
Luulis vakuutusyhtiötäki kiinnostavan kun rahaa tulee vähemmän, mut jos ei kiinnosta niin pitääpä iteki käyttää joku kuristussarja kiinni, että saa 25kW paperit ja pari sataa euroa pienemmät vakuutusmaksut.

Itse en viitsinyt edes harkita tuollaista.. Vakuutuspetoshan se on.
033102ass_1_prv.gif

Ajoin kyllä täysitehoisella pikku-a kortilla, mutta täydet tehot oli myös papereissa..

Itse tein pikku-a -kortilla niin, että tosiaan ajoin täystehoisella joka oli 25kW papereissa, _mutta_ otin sellaisen vakuutuksen joka ei määräytynyt tehojen vaan pelkästään kuutioiden mukaan. Tällä yritin ainakin välttää vakuutuspetoksen tunnusmerkkien täyttämisen (tietenkin vakuutus oli minulle myös paljon kalliimpi). Ei tullut mitään sanomista vaikka oikeudessa asti kävin syytetyn penkillä roimasta ylinopeudesta, ei kukaan mittään huomannut että piti olla vain 25kw
biggrin.gif

Luulis vakuutusyhtiötäki kiinnostavan kun rahaa tulee vähemmän, mut jos ei kiinnosta niin pitääpä iteki käyttää joku kuristussarja kiinni, että saa 25kW paperit ja pari sataa euroa pienemmät vakuutusmaksut.
Voipi olla että nykyään sitten eri juttu. Tuolloin ei vielä ollu tehopaino vakuutuksia olemassa kun tuon tapaturman kokeilin.

Voipi olla että nykyään sitten eri juttu. Tuolloin ei vielä ollu tehopaino vakuutuksia olemassa kun tuon tapaturman kokeilin.
Noniin, ihmettelinkin miten vakuutusyhtiö katsoo sormien läpi tollasta "tee se itse" vakuutusalennusta
biggrin.gif

Mut tulipahan topicin alottajalle selväks, ettei ehkä nykyään niin vaan onnistu korvausten saaminen jos vahinko sattuu.

Tosiaan miettinyt vaan, et jos hankkii pyörän jossa 25kw paperit (mutta muuten TT) kannattaako käydä kattastuskonttorilla vaihtamas täydet tehot papereihin.. mut kylläpä tämä asia melko selväksi taisi tulla jos haluaa täyden vakuutus turvan, eikä tarvi ajaa ns. pelko persies jos jotain sattuis
062802moto_prv.gif

Mulla on vakuutus missä hinta ei määräydy tehon mukaan, mutta kävin silti muuttamassa paperit 25kw -> täysitehoiseksi ettei tarvitse jännittää.
Ei kuitenkaan maksanut montaa kymppiä

033102ass_1_prv.gif

Ajoin kyllä täysitehoisella pikku-a kortilla, mutta täydet tehot oli myös papereissa..
Meinasitko että sun tapauksessa olis tilanne ollu jotenkin eri?

Lunastusarvo pysyy täysin samana riippumatta siitä onko mopo 25kw tai ei. Jos itse et ole vahingon aiheuttaja niin yhtiötä tuskin kiinnostaa pyöräsi tehot. Enemmänkin poliisi on tämän asian tarkkailia, mutta kukin tavallaan.

Minä en ainakaan aikoinaan edes tienny mitä tarkoittaa Kw...
Ihmettelin vain miksi mopo keulii vielä kolmosella kaasulla
sport05.gif

033102ass_1_prv.gif

?? kumpa on suurempi rikos... se että ajaa ilman ajo-oikeutta täystehoisella mopolla vai ,että maksaa liian "vähän" vakuutusmaksuja? ...Aivan... toisten tekemät rikkeet, suuret tai pienet on aina
033102ass_1_prv.gif
, mutta itseltä ne hyväksytään, vai mitä ?

Entäs te jotka ootte vaihtanu paperit 25kw:sta täystehoisiin, tarviiko muuta kun käydä kattastus konttorilla papereitten ja lompsan kans et nyt on kurit otettu pois?
withstupid.gif

Entäs te jotka ootte vaihtanu paperit 25kw:sta täystehoisiin, tarviiko muuta kun käydä kattastus konttorilla papereitten ja lompsan kans et nyt on kurit otettu pois?
withstupid.gif
Riippuu katsastusmiehestä, mulla ei riittänyt. Piti käyä hakemassa dynolappu, sitten uskoi.
Olen kuullut että jotkut ovat saaneet vaihdettua ilman todistuksiakin, joka on kyllä ihan fiksua..

033102ass_1_prv.gif

?? kumpa on suurempi rikos... se että ajaa ilman ajo-oikeutta täystehoisella mopolla vai ,että maksaa liian "vähän" vakuutusmaksuja? ...Aivan... toisten tekemät rikkeet, suuret tai pienet on aina  
033102ass_1_prv.gif
, mutta itseltä ne hyväksytään, vai mitä ?
Itselle se tuli ainakin paljon halvemmaksi näin päin koska pyörä oli TT. Eli kuristus ja katsastus maksut siinä säästi.

Rikos se onkin en vähättele yhtään, mutta niin on myös se vakuutus petos.

Ja KAIKKI me motoristit ollaan RIKOLLISIA, tuskin kukaan on aina ajanut sitä satasta satasen alueella. Mutta ei siitä sen enempää..  
baaa.gif

Omasta mielestä pahempi olisi ollut se että ajan ilman ajo-oikeutta, TT pyörällä, ilman voimassa olevia vakuutuksia..?

Molemmissa tapauksissa se pärrä olisi ollut TäysiTehoinen!
pftroest.gif

Nykypyörät on yleensä kuristettu vaihtamalla 25kw-boksi. Vaihtaminenhan käy parissa minuutissa, joten houkutus ajella kuvatulla lailla on epäilemättä suuri.

Polliisisedätkin ovat varmaan tänä päivänä jo perillä tästä samasta asiasta, ja sen toteaminen on helppoa - jos paperit on 25kw, myös pyörässä olevan boksin pitää olla.

Jos ei mitään ole käynyt, niin voinee vielä selvitä aika vähällä, mutta sitten jos on osallisena jossain vähänkään pahemmassa onnettomuudessa, niin voisin veikata, että saa huomata olevansa kohtuu lirissä, jopa siinä tapauksessa että oli syytön osapuoli. Jokuhan täällä meinasi, että hänpä vaihtaa boksit kolarin jälkeen.

withstupid.gif
Riippuu katsastusmiehestä, mulla ei riittänyt. Piti käyä hakemassa dynolappu, sitten uskoi.
Olen kuullut että jotkut ovat saaneet vaihdettua ilman todistuksiakin, joka on kyllä ihan fiksua..
Sen kyllä tosiaan ymmärtää et dynolappu täytyy olla mukana kun muutetaan TT ->> 25kw.. mut jos vaihdetaan 25kw takaisin TT:ksi, minkä takia dynolappu olisi enää tarpeellinen tässä tilanteessa..
sad_orig.gif

Nykypyörät on yleensä kuristettu vaihtamalla 25kw-boksi. Vaihtaminenhan käy parissa minuutissa, joten houkutus ajella kuvatulla lailla on epäilemättä suuri.

Polliisisedätkin ovat varmaan tänä päivänä jo perillä tästä samasta asiasta, ja sen toteaminen on helppoa - jos paperit on 25kw, myös pyörässä olevan boksin pitää olla.

Jos ei mitään ole käynyt, niin voinee vielä selvitä aika vähällä, mutta sitten jos on osallisena jossain vähänkään pahemmassa onnettomuudessa, niin voisin veikata, että saa huomata olevansa kohtuu lirissä, jopa siinä tapauksessa että oli syytön osapuoli. Jokuhan täällä meinasi, että hänpä vaihtaa boksit kolarin jälkeen.
Meinasit ihan oikeasti jotain kolarin jälkeen kiinnostaa mikä boksi siinä on kiinni, 25kw vai 125kw? Jos mopo on vakuutuksessa niin se on ihan sama onko se kuristettu vai ei. Sama homma han se on sitten autoillekkin, lastutetut diisselit on täysin vakuutuksen ulkopuolella. Kaveri ajoin pari vuotta 25kw kortilla 1000cc kikseriä, ei sanonut poliisit mitään vaikka sai muutamat sakotkin sillä. En usko että ison pyörän todlellinen tehonmäärä on kyttien kiinnostus numero 1.

sanoi:
Sen kyllä tosiaan ymmärtää et dynolappu täytyy olla mukana kun muutetaan TT ->> 25kw.. mut jos vaihdetaan 25kw takaisin TT:ksi, minkä takia dynolappu olisi enää tarpeellinen tässä tilanteessa..  
sad_orig.gif
Kiusaavat pieniä ja pahoja motoristeja..  
nixweiss.gif

Eihän tuossa muuten mitään järkeä ole, näkeehän ne vakio kw:t jostain varmasti..

Back