• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajaminen yöllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NOx

MotOrg ry jäsen
Sijainti
Espoo
Syksy ja yö. Toiseksi parasta elämässä on kurvailla pimeätä tietä ja haistella syysilmaa. Kunhan vain on kuiva tie...

Olenko ainoa kuuhullu?
lookaround_orig.gif

No, kun ekan kerran ajoin jäniksen päälle, yöajo väheni. Karvapeitolla pito on huono kaarteessa.
crazy.gif

I hate the light - I speed at night!
buttrock.gif

Vaan syksyyn on vielä matkaa, nämä yöt ovat vielä kesäisiä ja lämpimiä.

Yöllä ajaminen on juuri nyt ollut todella hienoa ihan samoilla perusteilla kun muutkin ovat todenneet. Ja vaihtelua se tuo päiväajeluihin kun tutut maisemat näyttävät ja tuntuvat niin erilaisilta. Siis tosi mukavaa fiilistelyä!!!!

062802jumpie_prv.gif
Jep, hieno laji. Ajoradan näkyvyyttä lisää huomattavasti vielä kun letkassa kaikki pitää kaukovalot päällä ja käännetään taustapeilien kulmaa sen verran ettei takana tulevan mopon valot häikäise...
wink.gif

Yöllä mieluiten.. olen kyllä muutenkin yö-ihminen.

Kaupunkiajokin tuntuu mukavalta, kun ei ole kaikki liikennevalot toiminnassa ja autojonoja ei pääse muodostumaan..

Juu, yöajelu on mahtavaa. Tulee ajettua huomattavasti rauhallisemmin ja fiilisteltyä vaan ja ihailtua maisemia.
cool.gif
Kunhan ei vaan metsäneläimet hypi eteen..
crazy.gif
Vielä ei oo yhtään läheltäpititilannetta ollu 3 ajokauden aikana...

kaikki (melkein) 11tkm mitä tänäkautena tullut on ajettu iltaisin tai
yösin,tosin ainakin meikäläisellä tullut "hirvikammo" muutaman
läheltäpiti tapauksen johdosta,tulee katseltua välillä enemmän metsään kun ajoradalle,mutta eihän liikenettäkään ole yöllä mitä seuraisi.

tullut mieleen että pitäis tuota valopatteria lisätä kun tulee ajettua pimeään aikaan,nythän tänä kautena vai YÖLLÄ on ollut sen verran viileämpää ,ettei räkä kiehu kypärän alla ei siitä paljon nauti jos
aurinko porottaa +30 asteisena,kuulun itse noihin "kylmäverisiin"
joka tarkenee vaikka -3 asteen lämpötilassa.

mutta tuohon alkuperäiseen palatakseni kyllä yöllä on sitä jotain
mitä ei päivällä saa ajamisesta irti,tietenkin meitä on edelleen
moneen junaan,ja silti jotkut jää asemalla ,) .
sport05.gif

Mikäs sen mukavampaa kuin yksin, säkkipimeässä, keskellä ei-mitään, edessä tyhjä maantie ja kesäinen pouta-keli
062802jumpie_prv.gif

Viime kesänä ajelin yöllä kotia kohti koska päivällä oli noin +28. Pelkästään Viitasaari-JKL välillä olin ajaa kahdesti hirven päälle kun ei kerta kaikkiaan nähnyt. Viime viikolla ajoin toistamiseen yöllä...Tornio-Kemi moottoritiellä sain täpärästi väistettyä hirven, joka tuntui ilmestyneen "tyhjästä" keskelle tietä. En kyllä enää lähde yöllä varsinkaan pidempää matkaa taittamaan...sen verran säikäytti...
crazy.gif

Ja ne valkoiset itikat siellä Oulun pelloilla....huoh...
Maski täynnä rähmää, pakottaa pysähtymään usein.
Toki utu on kaunista, mutta....

Pimeellä on kyl siisteintä ...
...tosin mulle pimee tulee jo vähän muita aiemmin kun on niin tumma visiiri
cool.gif

Ha haa, mä en olekkaan siis mikään poikkeava perverssi kun ajelen öisin. Otinpa asian taannoin työpaikalla puheeksi ja sain osakseni ymmärtäväistä hyminää ja pään nyökkäyksiä, katsoivat vielä toisiaan ja supisivat että pitäiskö tuota kaveria autta jotenkin, vaikka tilata sille aika ammattiauttajalta.
confused_orig.gif

Kemi moottoritiellä sain täpärästi väistettyä hirven, joka tuntui ilmestyneen "tyhjästä" keskelle tietä. En kyllä enää lähde yöllä varsinkaan pidempää matkaa taittamaan...sen verran säikäytti...
crazy.gif
Itsellä kohtaamiset elikoiden kanssa ovat sattuneet useimmiten alkavassa hämärässä. Varsinaisesti pimeässä ei ole pomppinut jänistä isompia tielle tai tien vieressä kuin pari kertaa. Viimeksi tänään Kahvimaan suunnassa tiellä loikki peuran vasa ja heti perään emä. Tyhjästä nuokin tulivat kun olivat mutkan takana kytiksessä.

Välttelen tietoisesti suoria valtaväyliä, kurvailen hitaampia mutkapätkiä eli jos kohdalle napsahtaakin niin on ehkä vauhtiakin vähemmän.

Eniten haittaa on pienemmistä ötököistä, niitä on ihan hitsin vaikea väistellä. Siivoilen pahimmat pois aika ajoin kostealla rätillä ja taas mennään.

Olisi varmasti kivaa, mutta oon laiska vaihtaa visiiriä ja peilillä ei yöllä tee mitään. Yks ilta ajelin kehää kotiin päin 22-23 aikoihin ja pelkäsin pirusti kun tien epätasaisuudet ja koiraa pienemmät ei näkyny juuri lainkaan.

Back