• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ahvenisto Ma 16.7. 10-18

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juutana

YCC #666
MotOrg ry jäsen
Moderaattori
Tässä ketjussa julkaistaan tietoa Ahvenistolla maanantaina 16.7. järjestettävästä ratapäivästä.

Ajoaika alkaa 10.00, ilmoittautuminen klo 09.00 ja ensimmäinen ajajakokous järjestetään klo 09.30. Toinen ajajakokous järjestetään klo 11.30 eikä ensimmäisestä ajajakokouksesta myöhästyneet pääse ajamaan ennen kun ovat osallistuneet toiseen ajajakokoukseen.

Ahvenistolla on 95dB meluraja joka moottoripyörän tulee läpäistä päästäkseen radalle. Melunmittaus järjestetään välittömästi ajajakokouksen jälkeen.

Liput tapahtumaan Kaupasta . Muista myös tutustua ratapäivien toimitusehtoihin.

Lippuvuorot:

_____________Portti_________Lippu 1_________Lippu 2
10-12________Muukka________Dealhill__________Jami1978
12-14________Huntter________R6Kaitsu_______Hulivil1
14-16________SAM66_________Pete__________Dealhill
16-18________Brocol_________MR____________Vorde

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liputusvuoro vapaana en pääse tulemaan laittakaa privaa jos kiinnostaa, ja jos ei ketään kiinnosta,niin en pääse siltikään meni kesälomat uusiksi.

Miten Org:n ratavastaava tulkitsee tämän?

http://ahvenistoracecircuit.com/?page_id=19

Siis:
Huomioi muuttuneet melurajat. Normaalipäivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 95,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä seuraavasti: 1-3 sylinteriset 4500 rpm, alle 750cc 5500 rpm ja yli 750cc 5000 rpm. Mittausautoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti. Ei koske keskiviikon kilpa-harjoittelua.

Motoristi1958 sanoi:

Siis:
Huomioi muuttuneet melurajat. Normaalipäivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 95,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä seuraavasti: 1-3 sylinteriset 4500 rpm, alle 750cc 5500 rpm ja yli 750cc 5000 rpm. Mittausautoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti. Ei koske keskiviikon kilpa-harjoittelua.

Niin mikä tuossa tarvitsee tulkintaa? Meluraja tuolla on 95 dBA ja pyörät mitataan - jos melut on yli ei radalle pääse.

Vai jäikö mulla nyt jotain huomaamatta?

Motoristi1958 sanoi:

Siis:

Näin:

Juutana sanoi:
Ahvenistolla on 95dB meluraja joka moottoripyörän tulee läpäistä päästäkseen radalle. Melunmittaus järjestetään välittömästi ajajakokouksen jälkeen.

Liput tapahtumaan Kaupasta . Muista myös tutustua ratapäivien toimitusehtoihin.

Eli kaikki pyörät mitataan.

Rata-ajon hyödyllisyys mutkapätkä ajoon on kiistatta todella hyödyllistä.
Itse rohkenin vuosi sitten toukokuussa 1. kerran Apparalle kokeilemaan, kaiken mennessä päin persettä.

Sittemmin olen käynyt sekä Ahvenistolla ja Alastarolla, ja nyt homma meneekin huomattavasti paremmin, muidenkin kertomana ja siltä se myös tuntuu, eli ajotaito ja EAK koulutuksien lisäksi rata-ajo on yyber - suositeltavaa...

Ahvenistolla tapaan käydä pari kolme kertaa kesässä, ja nyt alla mainitussa vehkeessä ollessa vakioputket, niin jos mittaus näyttää 5000 rpm 96 dB, ja todellakaan mitään säätöjä ei ole tehty, niin ajamisen estäminen lienee tuon ohjeen vastaista? Viimeksi teki tiukkaa, mutta ajaminen kuitenkin sallittiin.
Tarkoitukseni on kannustaa radoille ja Ahvenisto saattaa arveluttaa, että ei suotta, jos sinne kumminkin pääsee...

Ahvenistollahan käy monia eri porukoita ajamassa, onko hajontaa tulkitsemisessa?

Motoristi1958 sanoi:
Ahvenistolla tapaan käydä pari kolme kertaa kesässä, ja nyt alla mainitussa vehkeessä ollessa vakioputket, niin jos mittaus näyttää 5000 rpm 96 dB, ja todellakaan mitään säätöjä ei ole tehty, niin ajamisen estäminen lienee tuon ohjeen vastaista? Viimeksi teki tiukkaa, mutta ajaminen kuitenkin sallittiin.

Moni 100% vakiopyörä joutuu jättämään Apparan ton takia väliin. Jos mittari värähtää yli 95dba niin radalle ei ole asiaa, vaikka kikotin olisi miten modaamaton.

Ratayhtiötä ei sinänsä kiinnosta pyörien modaukset, ainoa mikä niitä kiinnostaa ton äänen suhteen on että raja ei ylity. Toki putkeen voi omalla vastuulla tuuppailla villaa lisää jne, kunhan setuppi on turvallinen. Ahveniston varikolla välillä näkee aikamoisia Pelle Pelottomien suorituksia :D

Jassu sanoi:
Moni 100% vakiopyörä joutuu jättämään Apparan ton takia väliin. Jos mittari värähtää yli 95dba niin radalle ei ole asiaa, vaikka kikotin olisi miten modaamaton.

Ratayhtiötä ei sinänsä kiinnosta pyörien modaukset, ainoa mikä niitä kiinnostaa ton äänen suhteen on että raja ei ylity. Toki putkeen voi omalla vastuulla tuuppailla villaa lisää jne, kunhan setuppi on turvallinen. Ahveniston varikolla välillä näkee aikamoisia Pelle Pelottomien suorituksia :D

Kuulemma Ahveniston ratavastaava on hyväksynyt tapauskohtaisia pyöriä, joissa on 97-98 dB:n melutkin, eli ei kannattane heittää kirvestä kaivoon suoralta kädeltä - mikäli ajamaan tekee mieli.

Itse menen ensi to., ja kaiketi melumittauksen kautta, vaikka näyttäisi 96 dB. Kuvia on erään toisen kerhon rata-ajoista, jossa VFR1200 on vakioputkilla.
Mutta siis radalle - mahdollisimman moni ja paljon...

Motoristi1958 sanoi:
Kuulemma Ahveniston ratavastaava on hyväksynyt tapauskohtaisia pyöriä, joissa on 97-98 dB:n melutkin, eli ei kannattane heittää kirvestä kaivoon suoralta kädeltä - mikäli ajamaan tekee mieli.

Itse menen ensi to., ja kaiketi melumittauksen kautta, vaikka näyttäisi 96 dB. Kuvia on erään toisen kerhon rata-ajoista, jossa VFR1200 on vakioputkilla.
Mutta siis radalle - mahdollisimman moni ja paljon...

Tässä vielä lainaus meidän ratapäivien toimitusehdoista jotka täytyy hyväksyä ostaessaan lipun meidän päiville:

2. Kalusto
Radalla saavat ajaa kilvelliset sekä kilvettömät liikennevakuutetut moottoripyörät. Liikennevakuutuksen voimassaolo on tarvittaessa pystyttävä todistamaan. Kaudella 2012 tulemme satunnaisesti tarkastamaan todistukset liikennevakuutuksen voimassaolosta. Ahvenistolla on voimassa 95dB meluraja, joka moottoripyörän tulee alittaa jotta pyörä päästetään radalle.

Osaltamme emme halua olla syyllisiä radan lopettamiseen ja antaa lisää ammuksia radan vastustajille päästämällä radalle pyöriä joilla ei sinne melujen takia olisi mitään asiaa. Toi tulkinta on neuvoteltu aikanaan rataa hallinnoivan tahon kanssa ja sillä mennään.

Jassu sanoi:

aprillias vakioputkel 97 dB :banned:

pupu-killeri® :grin:
pupu-killeri.jpg

Ja kaikille jotka kyseelee mistä? miten? paljon makso...?? ihan tiedoks:

Säästi ja tein ihan itse :häähää:

pupu sanoi:
aprillias vakioputkel 97 dB :banned:

pupu-killeri® :grin:
katso liitettä 779

Ja kaikille jotka kyseelee mistä? miten? paljon makso...?? ihan tiedoks:

Säästi ja tein ihan itse :häähää:

Kaverille kysäsen, että mitä mittasivat dBA?
Onko noihen spiraalien sisällä mitään, vai mikä on juju?
Eihä vaa ole mallisuojattu tai patentoitu.:D

Motoristi1958 sanoi:
Kaverille kysäsen, että mitä mittasivat dBA?
Onko noihen spiraalien sisällä mitään, vai mikä on juju?
Eihä vaa ole mallisuojattu tai patentoitu.:D

Tällä 93 dB

Spiraali putki on Eberin pakoputkee, eli kestää kuumutta...
Kiinnitys varmistettu klemmarilla ylemppän pakoputken ulostuloon, siitä menee panta putkien päähän olevaan pulttiin!
Putkien päässä pultti (varmistus panta samassa), jota kiristämällä saa ulostulo aukkoja pienemmäks!
Ja ihan perustuu pakoputken aukkojen supistamiseen!

Ja toimii :jpstyle:

Patenteist tiedä mitään, mut joku Kukkenheim kyseli hintaa :p

OK, kiitos. Pistetääs kaverille XJR:ssään oli jotain 110 dBA 4 -> kahteen versiot , tiedä mitä oli tehty, vaikka oli vakiot.
Meneekö tuo spiraali minkä verran alkup. vaimentimen sisään?

Motoristi1958 sanoi:

Ei melupäivänä olen käynyt ajamassa Fzr:llä missä melut mitattu 4500 rpm 98 db. Viimeksi kukaan ei edes mitannut meluja vaikka uhkasivatkin mitata.
Toi meluraja muutenkin aika häilyväinen ratahenkilökunnan osalta.

Keskiviikkoisin vapaaharjoittelun aikana kaikilla laitteilla 4500 rpm ja 110 db, jolloin siellä ei yleensä mittailla meluja laisinkaan. Pitää meinaan olla aikamoinen käkätin, joka tuon ylittää. Eli keskiviikkoisin vapaille vaan, jos 95 db tekee tiukkaa.

Pienryhmä koulutukseen tiketti myytävänä (55€) orgin jäsenelle. Tuli tuo jo käytyä 15.5 ja suuren kysynnän vuoksi annetaan mahdollisuus toisillekkin extrahyvään koulutukseen. Pistäkää yv:tä.

MYYTY!!!

Viimeksi muokattu:
Onko nuo kaikki liput menny jo vai miksei mulla näy tuola kaupassa noita? Tää ei oo eka kerta ku mulla ei näy noita lippuja tuola, vaikka tapahtuma on vasta viikkojen päästä.

larvantti sanoi:
Onko nuo kaikki liput menny jo vai miksei mulla näy tuola kaupassa noita? Tää ei oo eka kerta ku mulla ei näy noita lippuja tuola, vaikka tapahtuma on vasta viikkojen päästä.
Kaikissa näyttäisi kyllä olevan tilaa, paitsi pienryhmä ja liputus.:blink:

larvantti sanoi:

Tarkoitatko lipuilla lippuvuoroja vai paikkoja johonkin ajoryhmään? Lippuvuorot menee kohtuu äkkiä kun kauppaan tulevat, ja ihan hatusta vetäen luulisin, että ilman Motorg ry:n jäsenyyttä niihin ei juuri pääse käsiksi kun jäsenet saavat niiden poimimiseen viikon etumatkan.

Hannula sanoi:
Tarkoitatko lipuilla lippuvuoroja vai paikkoja johonkin ajoryhmään? Lippuvuorot menee kohtuu äkkiä kun kauppaan tulevat, ja ihan hatusta vetäen luulisin, että ilman Motorg ry:n jäsenyyttä niihin ei juuri pääse käsiksi kun jäsenet saavat niiden poimimiseen viikon etumatkan.

Tarkotan, että mulla ei näy koko tapahtumaa edes tuola kaupassa.

Back