• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

AGV: XR-2/GP kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pepponen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs uusi kypärä pitäisi käydä hankkimassa. Valinta pitäisi tehdä AGV: XR-2/GP tai Shoei: Raid :n väliltä.

Kumpaakin olen käynyt sovittamassa ja kummatkin istuivat päähän ihan ok.

Olisiko jollain käyttökokemuksia kyseisitä kypäristä ja mikä olisi parasta, niin verrattuna toisiinsa.

Vanhoista keskusteluista olen jotain löytänytkin, mutta kovin paljon ne eivät valintaa selkeyttäneet.

Olisiko jollakulla tietoa kypärätesteistä? Mielenkiinnosta niitäkin voisi vilaista.

Kiitosta vaan jo etukäteen.

Itsellä AGV XR-2, ihan OK potta, hieman se vinkuu, on tarkka pään asennosta. Vinkuna tosin helpotti kun laittoi pyörään kuplapleksin, pyörä vm. 95 blade. Korvatulpat tarvii jos vähänkään kauemmaksi aikoo.

Kannattaapi koeajaa molemmat, niin ei jää arvailun varaan. Se on mahdollista shopissakin, koska kumpiakin kuuppia löytyy suoraan hyllystä. Sovittaessa selviää istuvuus ja ajaessa meluisuus yms.
wink.gif

Laadultaan hyviä molemmat, mutta AGV GP pro vastaa kylläkin jo Z-Onea ominaisuuksiltaan, eli on siten hiukkasen tyyriimpikin kuin Raid. Siinä on parempi tuuletus ja muoto kuin Raidissa. Muoto pitää ajaessa pään suorassa ja painoltaan se on todella kevyt. Hieno potta. Mutta kokeile ja päätä itse.

t. Spagu

Kannattaapi koeajaa molemmat, niin ei jää arvailun varaan. Se on mahdollista shopissakin, koska kumpiakin kuuppia löytyy suoraan hyllystä. Sovittaessa selviää istuvuus ja ajaessa meluisuus yms.
wink.gif

Laadultaan hyviä molemmat, mutta AGV GP pro vastaa kylläkin jo Z-Onea ominaisuuksiltaan, eli on siten hiukkasen tyyriimpikin kuin Raid. Siinä on parempi tuuletus ja muoto kuin Raidissa. Muoto pitää ajaessa pään suorassa ja painoltaan se on todella kevyt. Hieno potta. Mutta kokeile ja päätä itse.

t. Spagu
Olikos GP prossa irrotettavat/vaihdettavat poskipalat?

wink.gif

t. Spagu
Olikos GP prossa irrotettavat/vaihdettavat poskipalat?
Hmmm.. jaa, poskipalojen osalta Z-One taitaa olla monipuolisempi. Ainakaan AGV:n maahantuojan luettelossa ei löydy mainintaa vaihdettavista poskipaloista. Itseasiassa AGV:n poskipalat ovat erittäin kimmoisaa materiaalia, joten voi valita kahdesta lähekkäin olevasta koosta itseä miellyttävämmän vaihtoehdon. Mutta kannattaa sovittaa ja koeajaa, (myös muut merkit) niin lopulta löytyy mieluisa kuuppa.

Olen nyt todennäköisesti hankkimassa uutta kypärää ja olen muutamia harkinnut esim. agv ti-tech, schubert s1, shoei z-one kaikkia olen kokeillut ja kaikki tuntuvat istuvan päähäni, tosin shoei ehkä pienellä marginaalilla parhaiten. tiedän myös että schubert on näistä hiljaisin ja siinä on se sisään rakennettu tummennettu linssi systeemi, mutta se tuntui aika raskaalta, ainakin verrattuna kahteen muuhun testaamaani. shoei z-one tuntui todella kevyeltä, niinkuin ti-tech myös. haluaisinkin tietää minkä laisia ovat kyseiset kypärät toisiinsa verrattuna ajossa. Omakohtaisia kokemuksia siis tarvitsisin. agv ti-tech:iä saa org:in myymälästä kohtuu hintaan kuten myös schubert s1:stä. shoei z-one:a saa tilattua myös aika halvalla. Olisin myös erittäin kiinnostunut Suomy kypäristä. Toivoisin mahdollisimman paljon kokemuksia ja mielipiteitä kaikista kyseisitä kypäristä.  
smile_org.gif

biggrin.gif

Siirryin Shoein Raidista tuohon Schuberthin S1-pottaan, enkä ole hetkeäkään katunut. S1 on ainakin minun päässäni Raidiin verrattuna äärettömän hiljainen ja muotokin sopii tälläiselle munapäälle Raidia paremmin. Nyt otsakaan ei ala enää painumaan sisään pidemmilläkään ajomatkoilla. Samoin S1n sisäänrakennettu aurinkovisiiri on nelisilmälle loistava, enää ei tarvitse raahata tavallisia ja aurinkolaseja mukana. Painosta en niin sanoa, kevyeltä se päässä jokatapauksessa tuntuu.

TiTechiä olen kokeillut, sekin istui päähäni ihan mukavasti, aurinkovisiiri kuitenkin sai minut kallistumaan S1n puoleen.

Ainut miinus tällä hetkellä S1ssä on visiirin omituinen huurtumisenestokalvo joka on lähtenyt lohkeilemaan irti vähän ympäriinsä. Shopista kuitenkin ilmoittivat kyseessä olevan valmistusvian erässä ja takuuseen kuulemma vaihtavat kunhan uusia tulee, eli eipä taida sekään ongelma vaivata uudempia?

Toi suomy ei näyttänyt pärjäävän bike:n testissä ollenkaan joten olen sulkenut sen kokonaan pois. Moni on kehunut tuota Shoein Z-one:a niinkuin myös Schubert:ia ja agv:n ti-tech:stä en ole kauheasti kuullut kokemuksia. agv ti-tech on varmasti yksi kilpurimaisimpia kypäriä mitä tuolla hinnalla saa, kun taas shoei on tunnettu laadustaan ja ainakin Z-one on aivan älyttömän kevyt omassa päässäni ja mlol.de:ssä on todella hyvä tarjous kyseisestä kypärästä. Schuberti tuntui liikkeessä aika raskaalta kun vertasi agv:hen ja shoei:in, mutta varustelu näytti kyllä hyvältä ja juuri tuo aurinko lippa on aika hieno keksintö, jos se käytännössä toimii. Mutta en tiedä viittisinkö maksaa Schubertista yhtä paljon kun agv ti-tech:stä koska tuo on kuitenkin agv:n laadukkain kypärä ja sen muut ominaisuudet kuin mukavuus ovat varmasti aivan huippu luokkaa "kuten ulkonäkö on minusta agv:ssä paras". Liikkeessä shoei tuntui päässä hyvältä ja varsinkin sen keveys(massa) teki vaikutuksen, vaikka ulkonäkö ei ole kovin kaksinen mlol.de:stä tuon saisi alle neljänsadan krafiikoilla. Vaikea valinta, kaikki tuntuvat hyviltä ja jokaisessa on omat hyvät puolensa  
confused_orig.gif
agv houkuttais eksoottisuutensa ja ratamaisuutensa takia, shoei hyvän tarjouksen, keveytensä ja muitten hyvien kokemusten takia ja Schubert käytännöllisyyden, aurinko visiirinsä ja muitten hyvien kokemuksien perusteella, vaikka onkin ehkä hiukan pappamainen merkki.  
smile_org.gif

Vaihdoin alkukesästä kypärää shoieista (rf200) Agv:n titech:n. Joten olen nyt ajellut sillä tämän kesän.

Muut valintaa tehdessäni mahdolliset kypärät olivat. päähäni istuivat mm. schubert S1 ja shoein kallein malli myös arait tuntuivat istuvan hyvin. Päädyin valinnassani kuitenkin agv:n ti-tech:n.

++
Kypärä käy todella hyvin ja tukevasti päähän. Malli on ulkonäöllisesti mielestäni huomattavasti mm.Schuberttia parempi. Sisus materiaali on tosi miellyttävän tuntuista. Kypärä on todella kevyt. Hinta kohtuullinen? Sisus irroitettava.

---
Laadussa ehkä olisi parantamisen varaa. Mm. visiiri näyttää jotenkin keskentekoiselta ja se vuotaa ilmaa? Lämpimillä keleillä se ei haittaa. Viileämmällä vaiva on minusta kiusallinen.
Ilmanohjain suun edessä ei tahdo pysyä paikallaan. Ehkä liiankin kilpamallinen? Turhia tuuletusaukkoja useita.

Vaihdoin alkukesästä kypärää shoieista (rf200) Agv:n titech:n. Joten olen nyt ajellut sillä tämän kesän.

Muut valintaa tehdessäni mahdolliset kypärät olivat. päähäni istuivat mm. schubert S1 ja shoein kallein malli myös arait tuntuivat istuvan hyvin. Päädyin valinnassani kuitenkin agv:n ti-tech:n.

++
Kypärä käy todella hyvin ja tukevasti päähän. Malli on ulkonäöllisesti mielestäni huomattavasti mm.Schuberttia parempi. Sisus materiaali on tosi miellyttävän tuntuista. Kypärä on todella kevyt. Hinta kohtuullinen? Sisus irroitettava.

---
Laadussa ehkä olisi parantamisen varaa. Mm. visiiri näyttää jotenkin keskentekoiselta ja se vuotaa ilmaa? Lämpimillä keleillä se ei haittaa. Viileämmällä vaiva on minusta kiusallinen.
Ilmanohjain suun edessä ei tahdo pysyä paikallaan. Ehkä liiankin kilpamallinen? Turhia tuuletusaukkoja useita.
Visiirin saa tiiviiksi avaamalla poskipalat ja siirtämällä niitä hieman taakse päin.

TiTech on todellakin kilpakypärä, jossa on tuuletusta vaikka muille jakaa, mutta mikäli se päähän istuu, niin erittäin mukava potta. Naamalle tulevaa ilmaa voi vähentää hyvin leukaverholla, joka maksaa 5€. Se on järkevä investointi näin syksyllä.

Ei muuta kuin säätämään.
wink.gif

Back