• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Äänenvoimakkuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hsk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkäs äänenvoimakkuus kasvaa kun iskee Akrapovicin kokoputkiston esim Hondan CBR 600:een. Sointi tietysti tulee kauniimmaksi, siitä ei ole epäilystäkään
wink.gif
mutta ihan naapurisovun kannalta olisi kiva tietää että koveneeko äänet huomattavasti vaihdettaessa putkistoa / slipariin?
Kasvaako äänet koko kierrosalueella vai pelkästään isommilla kierroksilla?

Ei oo kiva jos naapurit on heti kimpussa kun tulee yöllä kotiin.
kaboom.gif

Rivinelkuissa se ääni on kohtuullinen kun ei anna mailaa, tosin sitten motarillakin jos vähän vedättää niin varmasti kuuluu.. eli jos rauhallisesti ajaa niin ei pitäis pahempia meluja kuulua.

Kandee kans muistaa et noita Akran pönttöjä saa E leimalla kans.. tosin niistä saa vaimennustulpat pois yhellä kuusiokololla...

Mitenkäs äänenvoimakkuus kasvaa kun iskee Akrapovicin kokoputkiston esim Hondan CBR 600:een. Sointi tietysti tulee kauniimmaksi, siitä ei ole epäilystäkään  
wink.gif
mutta ihan naapurisovun kannalta olisi kiva tietää että koveneeko äänet huomattavasti vaihdettaessa putkistoa / slipariin?
Kasvaako äänet koko kierrosalueella vai pelkästään isommilla kierroksilla?

Ei oo kiva jos naapurit on heti kimpussa kun tulee yöllä kotiin.  
kaboom.gif
Mulla on Cebarissa akran race slipari ja ei se ainakaan turhan äänekäs ole jos ajelee kiltisti. Käskettäessä rääkäsee sopivasti
cool.gif

Meikäläisellä on yoshimuran kokoputkisto ja äänet on tosiaan melko vaimeet pienillä kierroksilla, rääkäsee vasta kun antaa jengaa.
biggrin.gif

Mulla on kawassa ZX-7R Akran koko putkisto ja ei oo mitenkää erikoiset äänet "sopivilla" kierroksilla. oikeestaa yllättävän kesyt. Oman prätkän ääni peittyy kun ajan veljen kanssa jolla on BOS:n bolt-on. Sitten kun kiihdyttää ja itseensä viihdyttää niin kyllä silloin irtioo ihan mukavat äänet.  
062802moto_prv.gif

Niin kauan kun naapuri ajaa Audilla talon ohi (kuullostaa muuten hyvältä) ja kaikki lasi-astiat helisee niin saavat kuunnelle mun BOS:in meteliä.
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä se taitaa olla alku naapuri sovinnon menetykselle
sad_orig.gif
Itse vaihdoin Blade:en Bolt-on:in juuri äänten toivossa ja kyllähän niitä alkoi heti löytyä. Haitta tosiaan se että naapurit ei hirveästi diggaa.
Se kumea #matala" ääni kun kulkee hyvin vaikka olisi hiljainenkin, niin pyörän lämmitys tyhjäkäynnillä saattaa herkkäunisimman naapurin herättää.

Samaten äänestä johtuen olettavat sinun hurjastelevan, koska tuntuu äänet tekevän katsojalle 20-40% nopeudesta.
tounge.gif

Kyllä se taitaa olla alku naapuri sovinnon menetykselle
sad_orig.gif
Itse vaihdoin Blade:en Bolt-on:in juuri äänten toivossa ja kyllähän niitä alkoi heti löytyä. Haitta tosiaan se että naapurit ei hirveästi diggaa.
Se kumea #matala" ääni kun kulkee hyvin vaikka olisi hiljainenkin, niin pyörän lämmitys tyhjäkäynnillä saattaa herkkäunisimman naapurin herättää.

Samaten äänestä johtuen olettavat sinun hurjastelevan, koska tuntuu äänet tekevän katsojalle 20-40% nopeudesta.
tounge.gif
Juu niinhän se taitaa olla. Pitää kattoa joku sopiva slipari, josta ei nyt niin mahdottomasti ääntä lähde. Kyllä nyt sentäs jonkun verran pitää kuitenkin tulla sitä ääntä
cool.gif

Se matala ääni kyllä kantaa tosi pitkälle.

Jep, ja sitten kovia moottorijarruja yöllä kotiin tullessa ja aamulla aikaisin lähdettäessä. Edellisessä pyörässä riitti pelkkä käyntiääni herättämään naapurit
biggrin.gif
Naapurit "tykkää", niin kauan kuin niiden kakarat huutaa ja kolistelee talon käytävissä, pidän huolen että naapurit heräävät silloin kuin minäkin!

Back