• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aamu tv otti kantaa hevosvoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzufani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
confused_orig.gif
Aamu tv.ssä oli haastateltavana sisäasianministeriöstä ylikomissaario Heikki Seppä. Moitiskeli nykyajan isoja moottoripyöriä koska niissä on suomen liikenteeseen aivan järjettömän paljon tehoja. Tulee väkisinkin ajettua tukka putkella vaikka olisi rauhallisempikin tyyppi. Sanoivat ihmisen ainaisen haaveen olleen tuhannen miehen voimat, nyt se on kuulema toteutunut prätkän muodossa. Pohjustellaankohan tässä jotain tehorajoituksia pyöriin ?

Hmm. Tuhannen miehen voimatpa hyvinkin..
tounge.gif
Onhan niissä tehoa, joissain jopa paljon. Mutta ollaanko tässä pikkuhiljaa tien päässä, jos ihmeitä ei keksitä? Nykyisistä litran koneista on varmaan kestävyydenkin kannalta aika lähelle maksimit jo otettu ulos..seuraava ja ainut vaihtoehto taitaakin olla sitten litratilavuuden kasvattaminen mutta näinköhän siihenkään lähdetään. Paino kasvaa, ketteryys kärsii jne.. Mutulla vois heittää että olisko esim. viimeisen viiden vuoden aikana samankokoisten mopojen tehot lisääntyneet noin 20 %?? Onko se paljon vai vähän? Ja onko sillä oikeasti merkitystä?? Mopot lisääntyneet ja asenteet muuttuneet..siitä onnettomuustilastojen pompsahduskin varmaan johtuu.

confused_orig.gif
Aamu tv.ssä oli haastateltavana sisäasianministeriöstä ylikomissaario Heikki Seppä. Moitiskeli nykyajan isoja moottoripyöriä koska niissä on suomen liikenteeseen aivan järjettömän paljon tehoja. Tulee väkisinkin ajettua tukka putkella vaikka olisi rauhallisempikin tyyppi. Sanoivat ihmisen ainaisen haaveen olleen tuhannen miehen voimat, nyt se on kuulema toteutunut prätkän muodossa. Pohjustellaankohan tässä jotain tehorajoituksia pyöriin ?
Tässä on SMOTOn kukkahattusedille kunnon työsarkaa sen normaalin nysväyksen ja lillukanvarsissa pyörimisen sijasta. SMOTO nopeasti vastustamaan massiivisella kampanjalla tällaista sosialidemokraattista prätkien tehojen rajoittamista, sillä se on vastoin Suomen perustuslain takaamaa kansalaisten vapautta . Meillä varattomilla taviksilla täytyy edelleen olla oikeus ajaa prätkillä, jotka pesevät kiihtyvyydessä 20 kertaa kalliimmat autot.
buttrock.gif
062802moto_prv.gif

En nyt itsekään ole ylivertainen SMOTO-asiantuntija, mutta epäilen vahvasti, ettei Bomberkaan ole laskenut SMOTOn kukkahattusetien määrää, saatikka tutkittuja lillukanvarsia.

Se sijaan ton ”tee SMOTO sitä ja tätä”, sen osaa moni. Niitä tekijöitä on vaan kovin rajallinen määrä. Eiköhän se on parempi, että ilmoittautuu tekijäksi eikä näkijäksi.

Aina vetomiesten tempausten jälkeen, sitä duunia riittää.
ghostface.gif

"Tässä on SMOTOn kukkahattusedille kunnon työsarkaa sen normaalin nysväyksen ja lillukanvarsissa pyörimisen sijasta."

Mitäs itse olet tehnyt? Tuolla energialla ja netissä mesoamisella saisi jo paljon aikaan. :dunno

Eipä tunnu olevan poliiseja tarpeeksi liikennettä valvomaan nykyäänkään (ei tosin minun mielipide
wink.gif
), joten millähän resursseilla ne noita tehoja mittailisivat? Meinaan että ei ole kovin kummoista noita kuristimia yms. rajoittavia tekijöitä poistella nykyäänkään..

"Tässä on SMOTOn kukkahattusedille kunnon työsarkaa sen normaalin nysväyksen ja lillukanvarsissa pyörimisen sijasta."

Mitäs itse olet tehnyt? Tuolla energialla ja netissä mesoamisella saisi jo paljon aikaan. :dunno
Tämä on ainoa keskusteluryhmä, jossa netissä olen, joten aika vähäistä tämä mesominen on verrattuna moneen muuhun. Siksi toiseksi SMOTO on sen verran tukevasti miehitetty customeilla ja matkavessoilla (esim. BMW) ajavilla huru-ukoilla, että siellä pitäisi tehdä täysi vallanvaihdos kyykkykuskien hyväksi, että edes jotain tapahtuisi. En näe sitä vallitsevissa oloissa realistisena, koska se edellyttäisi kansanliikettä, joista en ole koskaan pitänyt (1930-luvun Saksassa kokeiltiin sitäkin asiaa). En ole SMOTOn jäsenkerhon jäsenenä saanut mitään hyötyjä vuosien varrella SMOTOn kautta, vaan esim. tarvikkeet, bensat ym. saan halvemmalla aivan muiden alojen järjestöjen jäsenyyksien ja omien suhteideni kautta. SMOTOn on parempi laittaa lappu luukulle kuin seisoa halvaantuneena silloin kuin pitäisi estää se, että yhteiskunnassa tapahtuu jotakin tällaista, jota on jo ehdotettu. Ehdotuksesta on nykyään lyhyt matka toteutumiseen.
mad.gif

"että siellä pitäisi tehdä täysi vallanvaihdos kyykkykuskien hyväksi, että edes jotain tapahtuisi."

Ainahan voit ajaa itse omaa etuasi. Perustapa vaikka uusi järjestö. Olisiko S&Muovi mitään?

SMOTO on sen verran tukevasti miehitetty customeilla ja matkavessoilla (esim. BMW) ajavilla huru-ukoilla, että siellä pitäisi tehdä täysi vallanvaihdos kyykkykuskien hyväksi, että edes jotain tapahtuisi.
Puhtaassa provossakin pitäisi olla totta edes siemenvedeksi  
smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif
Minä tunnen vain yhden smoton hallituksen jäsenen ja se ajaa ainakin tonnisella gikserillä ja on koukussa rata-ajoon.

Se on aivan varma että ryhtiliikettä tulee. Missä muodossa , sitä ei voi kuin arvailla. Varmaa on vain se että ne toimenpiteet ei tule olemaan mieluisia. Kenellekkään.

Noita suuria tehoja ei taida Suomen lainsäädäntö oikein EU:n alaisuudessa kyetä mitenkään kieltämään
033102bebe_1_prv.gif
mutta sen sijaan ne voi kyllä tehdä siitä niin törkeän kallista ettei taviksilla ole niihin enää varaa esim. käyttö- ja liikennevakuutus-maksuilla
mad.gif

Käyttömaksusta tulee ekana mieleen suuri teho = suuri kulutus = suuri ympäristörasite ja ympäristön säästämisen perusteellahan noita maksuja on EU-herroille helppo perustella
confused_orig.gif
Vakuutuspuolellahan viime aikoina on aika hyvin (?) virinnyt keskustelua cc-maksupohjan muuttamiseksi kW/kg-pohjaiseksi
omg.gif

"että siellä pitäisi tehdä täysi vallanvaihdos kyykkykuskien hyväksi, että edes jotain tapahtuisi."

Ainahan voit ajaa itse omaa etuasi. Perustapa vaikka uusi järjestö. Olisiko S&Muovi mitään?
Kiitos, mutta en ole kiinnostunut noista "Ein Volk, ein Reich, ein Führer (ein Vanhanen)"- jutuista ja BMW:n konekiväärillä varustetuista sivuvaunupyöristä enkä siis myöskään ikioman järjestön perustamisesta. Suomalainenhan tunnetusti perustaa uuden kerhon tai liiton, jos ei pääse vanhassa johtajaksi. Esimerkkinä se, että jollekin Honda-kuskille ei kelvannut Suomen Honda-merkkikerho, vaan piti perustaa Honda Riders- kerho, ja voilá, heti pääsi kalifiksi kalifin paikalle. En kuulu enkä liity kumpaankaan kerhoon.

Poliisi on viime aikoina saanut harmittavasti tukea kaikenlaisille kansalaisvapauksien rajoittamiselle, josta esimerkkinä lisääntyneet tutka-ansat pääkaupunkiseudulla eri paikoissa. Nykyään on syytä katsoa, milloin taksit ajavat hiljaa, koska heillä on tehokas tietoverkko, jossa tutkavaroitukset välittyvät nopeasti. Kun poliisi kohdentaa resurssinsa ylinopeuksien valvontaan, se on pois talousrikosten tutkinnasta, jossa suma seisoo ja rikokset vanhenevat samalla kun syyteoikeus vanhenee. Ilmeisesti populistiset sosialidemokraatit katsovat, että on parempi kerätä pieniä rahoja tiellä liikkujilta kuin miljoonia talousrikollisilta (esim. Uotin veljekset). Eräänlaista intressipriorisointia tuokin.

Kuristukset saadaan aina pois prätkien moottoreista, eli ei haittaa minua. Jos prätkille tulee esim. käyttömaksu tai vakuutusmaksuja korotetaan, minulla on niihin aina halutessani varaa, joten valtio ei pysty koskaan tappamaan noilla keinoilla harrastustani. Japsithan eivät ala valmistamaan Suomen pienille markkinoille pyöriä, jossa on pienempi ja tehottomampi moottori kuin muualla myytävissä.
cool.gif

Nyt sitten vain odottelemaan, mitä uutta ja jännää valtiovalta on kehittelemässä motoristien pään menoksi.
tounge.gif

SMOTO on sen verran tukevasti miehitetty customeilla ja matkavessoilla (esim. BMW) ajavilla huru-ukoilla, että siellä pitäisi tehdä täysi vallanvaihdos kyykkykuskien hyväksi, että edes jotain tapahtuisi.
smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif
Minä tunnen vain yhden smoton hallituksen jäsenen ja se ajaa ainakin tonnisella gikserillä ja on koukussa rata-ajoon.
Ja toisella rykkönen ja silleen. Nää SMOTO-asiantuntemukset ny valitettavasti on sitä, ettei koskaan ole nähny minkäälaista toimintaa, tai toimijoita, eli käyny kattomassa, tahi kuulemassa, niitä kun tekee.

Absoluuttisella asiantuntemattomuudella on sitten hyvä antaa asiantuntijalausuntoja
smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Kiitos, mutta en ole kiinnostunut noista "Ein Volk, ein Reich, ein Führer (ein Vanhanen)"- jutuista ja BMW:n konekiväärillä varustetuista sivuvaunupyöristä enkä siis myöskään ikioman järjestön perustamisesta.
No ei voi auttaa... Yksinään huuteluksi sitten jää. Ei auta vaikka kaikki olisivat samaa mieltä kanssasi jos kukaan ei tee mitään. Itseasiassa olen joissakin asioissa hyvinkin paljon Sinun linjoillasi. Mutta se että netissä jauhetaan ei muuta mitään. Toisaalta, kun ei tee mitään, ei tee virheitäkään.

"Jeesustelu on parasta huumetta;-)"

Ja v*ttu kun oppis vielä lainaamaankin näitä ketjuja. Miltähän tääkin nyt näyttää

smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif
Ja toisella rykkönen ja silleen. Nää SMOTO-asiantuntemukset ny valitettavasti on sitä, ettei koskaan ole nähny minkäälaista toimintaa, tai toimijoita, eli käyny kattomassa, tahi kuulemassa, niitä kun tekee.

Absoluuttisella asiantuntemattomuudella on sitten hyvä antaa asiantuntijalausuntoja
smile_org.gif
biggrin.gif
tounge.gif
Sehän tekee tähän mennessä sitten 13 hallituksen jäsenestä 2 kyykkykuskia (eli excelillä laskien 15,38 %), joten provossa on totta enemmän kuin siemenvedeksi.
wink.gif
SMOTOn sivuilla olevien hallituksen jäsenten ulkoisesta habituksesta päätellen ei kyykkykuskeja taida paljon muita löytyäkään.

Ilmeisesti populistiset osialidemokraatit katsovat, että on parempi kerätä pieniä rahoja tiellä liikkujilta kuin miljoonia talousrikollisilta (esim. Uotin veljekset).
Kukin tyylillään, mutta....

Eihän se minulle kuulu, mutta kun lähes joka viestissäsi on tuota sossuvihaa, niin tulee vaan mieleen että tämä on kuitenkin moottoripyöräpalsta ja noin paljon sossuja vihaa vain kommarit.

Tietenkin joka asiasta saa sossujen vian.

Sehän tekee tähän mennessä sitten 13 hallituksen jäsenestä 2 kyykkykuskia (eli excelillä laskien 15,38 %), joten provossa on totta enemmän kuin siemenvedeksi.
wink.gif
SMOTOn sivuilla olevien hallituksen jäsenten ulkoisesta habituksesta päätellen ei kyykkykuskeja taida paljon muita löytyäkään.

No hoitaneehan siellä nyt ainakin 2 Sinuakin kiinnostavia asioita jos ne pyörämallit ja habitus ovat kriteereinä. Itse en moisista pikkuseikoista piittaa.

15 % voi kuullostaa pieneltä mutta lisätään se vaikka vakuutusmaksuihin. Minua se kirpaisisi Sinua ilmeisesti ei
wink.gif

Ilmeisesti populistiset osialidemokraatit katsovat, että on parempi kerätä pieniä rahoja tiellä liikkujilta kuin miljoonia talousrikollisilta (esim. Uotin veljekset).
Kukin tyylillään, mutta....

Eihän se minulle kuulu, mutta kun lähes joka viestissäsi on tuota sossuvihaa, niin tulee vaan mieleen että tämä on kuitenkin moottoripyöräpalsta ja noin paljon sossuja vihaa vain kommarit.

Tietenkin joka asiasta saa sossujen vian.
Ei kommareilla ole varaa ajaa Bladella. Kokoomus on nykyään paljon uudistusmielisempi puolue kuin Brezhnevin aikaan jähmettyneet demarit. Sosdem-puolueen nimen voikin jo muuttaa muotoon "Suomen pikkuporvarien puolue". Sosialidemokraattien liikennepolitiikka on jatkuvaa nopeusrajoitusten laskemista ja sikarangaistusten voimaan saattamista, vaikka autot ja prätkät tulevat koko ajan paremmiksi.
kaboom.gif

Back