• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

-99 VN 1500 Drifter 110000km ja motti auki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin tänään katselemassa ja kuuntelemassa tuomiota kun kone oli saatu auki.
Uutta osaa on valmiina:
nokkaketjut, nokkaketjun ohjurit, vesipumpun ketju, "vesipumpun" jousi, kytkimen massalevyt, männänrenkaat, kaikki pahvit, kaasuvaijerit, muuta pikkuosaa muovikassillinen, venat tsekataan ja tarvittaessa uusitaan, pytty hoonataan... Osiin mennyt kaikkiaan about 800€

Olin tavallaan hiukan yllättynyt, kone oli kaikin puolin jos ei nyt uutta vastaavassa kunnossa niin ei paljon muutakaan.
En mitannut kuinka paljon nokkaketjut olivat venyneet mutta näyttivät olevan ok. Nokkaketjut olivat se juurisyy koneen aukaisemiselle.
Pytyn kylkeä valui hiukan ölppää ja luulin että nokkaketjut on kalvaneet tulpan suojaan reijän, ei ollut. Oli siinä pieni jälki mutta enemmän se muistutti pientä viiltoa kuin koloa. Varmaan jostain pahvin välistä sitten falskasi?

Huolto on tehty ainakin mun omistuksen ajan kotikonstein ja Delvac Inside.

Näytti siltä että toisen 100000km olisi mennyt samoilla osilla.

Aika kestävä vehje!

edit: Yleisön pyynnöstä männän hoonaaminen lopetettu
tounge.gif

Jos koneessa oli vielä muovinen öljypumpun ratas, se kannattaa vaihtaa metalliseen, taisi olla tehtaalla huomattu erhe 2002 malleista eteen päin, jossa jo metallinen ratas.
Kannesta kannattaa vaihtaa HLA filtterit ja HLA:n kunto tulee tarkistaa.

Öljypumpun ratas tilattu, kiitoksia.
Muistelinkin, nyt kun sanoit, että jostain olen tosta lukenut mutta en olisi muistanut kyllä tilata.

Osiin mennyt kaikkiaan about 800€

Olin tavallaan hiukan yllättynyt, kone oli kaikin puolin jos ei nyt uutta vastaavassa kunnossa niin ei paljon muutakaan.
En mitannut kuinka paljon nokkaketjut olivat venyneet mutta näyttivät olevan ok. Nokkaketjut olivat se juurisyy koneen aukaisemiselle.
Joo, se on sillain, että kone kannattaa ehdottomasti avata ihan vaan warmuuden vuoksi.
Niinhän me kaikki kotiloiden moottoreillekin tehdään ja lumilingon ja ruohonleikkurin ja perämoottorin ja..
tounge.gif

Eurot kiehtoo niin ettei sen jälkeen kirjoitettu teksti enää vaikuta?

"Nokkaketjut olivat se juurisyy koneen aukaisemiselle"
Olin jo laittanut kiristimeen extenderit ja silti säätö ei riittänyt, kauanko sä olisit vaan ajellut?

itse nykyään toteutan filosofiaa, ettei ehjää kannata korjata. on se silti hyvä tutkia toimintaa nuorna, miten ne vehkeet tutajaa ja pelit laulaa. niinhän ne naisekki enempi kiinnostaa nuorna ja niitä pitää ronkkia joka välisä ja välistä, ennää ei nii väliä, se on se vittu meleko samanlainen joka rasthaala. no prätkisä on enempi eroja.

mutsiis hyvin on kestäny ja toiset 110 000 ajaa kevyesti vielä. delvaceilahan se voi kestää milijoonan, kestäähän ne rekakki.

paljon öljynvaihtoväli?

huono öljy tai pitkä vaihtoväli syö nokkaketjut ekana.
tounge.gif

tod näk tommonen twini kuluttaa ketjunsa, kun se käynti on niin heiluvaa matalilla kierroksilla. siis kierrokset on samat, mutta kierroksen aikana homma kiihtyy ja hiljenee iskujen mukaan, rassaa ketjuja.

Huolto on tehty ainakin mun omistuksen ajan kotikonstein ja Delvac Inside.

Näytti siltä että toisen 100000km olisi mennyt samoilla osilla.

Aika kestävä vehje!
Hyper GTZQRNXW-oljyuskovaiset, kommenttejanne kaivataan.    
biggrin.gif

Olisiko mennyt muutaman miljoonan km lisaa oljylla, jossa pullon etikettikin on synteettista racing-materiaalia..?    
nixweiss.gif

Back