• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

8-Ruukin kierros

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pethei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävitekö ajamassa Tammisaaren kokkkarit ja mitä piditte.
Itse en pitänyt reitistä, liian pieniä teitä ilmajäähdytteiselle mopolle
ja reitti kiersi loppuosuudella niin hyvin kaikki huoltoasemat että joutui jännittämään löpön riittämistä ( perillä tammisaaressa kun tankkasin niin GR:N tankissa oli alta litra jäljelä). Muuten järjestelyt toimi mielestäni hyvin. Ensikertaa ajaaellen kannattas kiertää hultoasemien kautta

Kävitekö ajamassa Tammisaaren kokkkarit ja mitä piditte.
Itse en pitänyt reitistä, liian pieniä teitä ilmajäähdytteiselle mopolle
ja reitti kiersi loppuosuudella niin hyvin kaikki huoltoasemat että joutui jännittämään löpön riittämistä ( perillä tammisaaressa kun tankkasin niin GR:N tankissa oli alta litra jäljelä). Muuten järjestelyt toimi mielestäni hyvin. Ensikertaa ajaaellen kannattas kiertää hultoasemien kautta
No onpahan sulla ihmemopo vaikka onkin ilmajäähdytteinen jos ei esimerkiksi loppuosuuden Fagervik-Snappertunapätkällä (oli ehkä hitain osuus) sai riittävästi vauhtia?? Sitä mutkapätkä kun pystyy vetää sellaista 80-120 melkein koko matkan. Jos ei se riitä sun pyörällesi niin on kai pelkkä ratapyörä?? Ja olihan kaikki bensaasemat matkan varrella merkattu reittikarttaan, ainakin minun karttaan oli.
tounge.gif

Lähtö Tammiisaaresta- >mathilldedal->teijo->perniö->kiskoinkoontierä->anstkog->fiskars->pÅmine->bilnäs_>karjaa_>mustio->tie 186fagervik->snappenturtun->tammisaari

Eipä niillä pikkuteillä päässyt pitkiä matkoja 80 ajeleen. Eikä reitille osunnut asemia, olis pitänyt poiketa reitiltä, jota en hölmöyksisääni tehnyt, kun noi rastivahdit sano että reitillä on huoltsikoita. Ja tollanen vanha suski kävi ihan oikeesti kuumana noilla mutkateillä

No eihän niitä huoltoasemia ollut kun 3 (tai oliko peräti 4) kappaletta reitin varrella+ lähdön lähellä, luulisin se riittävän peräti suzukikuskille
biggrin.gif
Reittihän oli ainoastaan 230km pitkä. Ja yleensä jos minä lähden tollaisiin ajeluihin niin pyrin lähtemään täydellä tankilla niinkuin aina orgin ajeluillekin.
Huoltoasemat matkalla: Neste Österby 2 km, ABC Perniö 45km, ABC Perniö uudestaan 87km, Neste Kisko 110km, Shell Pohja 145km.

En valitettavasti ehtiny mukaan tänä kesänä,2006 olin mukana ja minusta todella mukava tapahtuma.
Reitti oli hieno ja järjestelyt ok,meiniki oli rentoa ja mukavaa porukkaa.. ei valittamista.
Ajelin reitin rouvan kanssa MT-01:llä joka on ilmajäähdytteinen ja varustettu mahtavalla 15L tankilla. Ilma oli 2006 kierroksella hieno,aurinkoa ja lämpöä riitti enkä pelännyt kyllä pyörän puolesta. Silloinen reitti oli ainakin niin jouheva että vauhtia sai kyllä pitää senverran että moottori sai jäähdytysilmaa,vaikka kurvailin reitin HD kuskin kanssa...heh heh.
Omasta puolestani voin kyllä suositella ko. tapahtumaa kaikille lämmöllä !!

Reitti on ihan OK ja tänä vuonna oli reitti näköjään toisin päin kuin viime vuonna. Itse en tänä vuonna kerkenyt kun olin tuola Sappeessa japsistarojen 15v. tapahtumassa.

Se mitä kuitenkin tältä tapahtumalta peräänkuuluttaisin on se että olisi jotain muuta ohjelmaa jossakin osassa reittiä. Montaa vuotta ei jaksa tuttuja reittejä ajella pelkästään ajelun vuoksi.

Onko kukaan menossa tän kesänä?
Me ajattelimme kyllä lähteä mukaan.
Mietittiin vaan yhtä asiaa, miksei voi "roikkua" mukana vaikka 50km, tai vaikka koko matkan? Että kuuluuko siihen maksuun (30€/35€) jotain muuta kun tpaita ja kartta (ja jotain keittoo)?

noooh vastailen sitten itse.  Käytiin kiertää ruukkia. Oltiin 10 prätkää ja lähettiin lähtöpaikalle vähän yli kl. 10. Meidän lähtö oli n. 10.45. Kiertiin rataa mutta paikalliset jotka olivan jonon etupäässä ajoi vähän omia myös. Mutta kaikin puolin erittäin hienot tiet ja hyvät fiilikset tekivät kieroksilta onnistuneet.

Toki vaikka makso sen 35€ (tyyliin puolet menee hyväntekeväisyyteen) niin ei se haitannu, kun tietään että rahat menee hyvään tahtoon. Maalilinjalla tarjottiin makkarakastiketta ja perunaa!

Hyvät mahdollisuudet tankata, ja kierros oli 190km niin kyllä yhellä tankilla pääs startista loppuun.

Maalissa oltiin joskus kl. 16 aikaan!

Back