• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

750 äffä "tärisee " vika vai ominaisuus ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jussi67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif
elikkä noin 5000 kierroksen kohdalla tulee ikävä resonointi tärinä pyörään, korkeimmillä kierroksilla ei sit taas täristä..... että onks kevään horkka (vika) vai suitsan ominaisuus...
confused_orig.gif
blush.gif

Taitaa olla ominaisuus, olen joskus kuullut vastaavanlaisesta. Mullakin 600cc tekee samaa...so what?
tounge.gif

Ei mun 750 äffä ainakaan tärise. Woblaus on ainoa ongelma 70km/h tuntivauhdissa ilman käsiä, mutta syynä tasapainottamaton eturengas jonka hoidan kuntoon kun kerkeän ajamisilta
biggrin.gif

kuten olen tuonne muualle aikaisemminkin asian ilmaissut niin kai se on ihan
033102ass_1_prv.gif
kohtaista tuo tärinä.....

Juu..Itsellä -02 750ähvä eikä mitään tärinöitä tai edes pientä woblausta oo vauhdista riippumatta. Edellinen pyörä oli -98 600 diversioni ja se kyllä woblas ja resonoi tms. melkein kaikilla nopeuksilla.

Etulokari resonoi kyllä jossain 2200 kierroksilla, mutta sehän nyt on vaan saundillinen ongelma ja sen saa fiksattua, ku jaksais avata ruuvit ja laitta jotain kumia väliin.

Mulla on siinä 4500-5000 (-03) pientä tärinää huomattavissa ei paha, olisko joku yksilöllinen tyyppivika toi
biggrin.gif
. Voblausta ei oo tuntunu missään vaiheessa.

meitsin äffässä ilmenee pientä tärinää 3000-3500 kierroksilla,mutta en oo ottanu stressiä ku siitä ei haittaa ole.
mutta asia joka askarruttaa on öljynvaihdon jälkeen ilmenny vaihteiston vollotus etenkin moottorijarrutuksessa ja ylöspäin vaihtaessa kolmonen ja nelonen lonksahtaa kovemmin ku ennen.löytyipä tossa yks päivä välivapaa vitosen ja nelkun välistä alaspäin vaihtaessa.
öljyinä on valvoline 15w50 mineraalit.öljyn vaihto on vissiin edessä joten mitä öljyjä ootte käyttäny.aikasemmin oli gastrolit koneessa niillä ei ongelmia ilmenny.

niin, siitä tärinästä vielä, pikku resonanssit ei haittaa, mut ku tää mopo ottaa n.4500-5000 kierroksessa sellaiset kunnon vibrat .... no "vikaa" paikallistettu sen verran että kaasarit on synkassa tyhjäkäynnillä, mutta ku nostaa kierroksia, niin synkat menee vähä niin ku sekaisin, ehkäpä "vika" löytynee jostain sieltäpäin....

öljynä oon käyttäny castrollin GPS 15-50 ja hyvin on toiminut.....
062802moto_prv.gif

tärisee jonkin verran liikaakin...04 malli ja alusta asti tehny sitä. "tyyppi" vika? puutuu lyhyemmälläkin matkalla kädet. onneks menee vaihtoon täl viikol vm01 gsx1000r
buttrock.gif

Back