• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

14.5. lento Malagalle fillaria hakemaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mara55
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jees!
Vihdoinkin varmistu loma ja pysty tilaamaan lentsikkalipun Malagalle Norwegiaanilla :jippikaijee:

On tätä odotettukin. Varsinkin, kun talven reissu jäi ajamati, ku onnistuin katkomaan isovarpaan tossa joulun kieppeillä, jolloin piti reissu tehdä :no:
Eli FJR on talvehtinu Fuengirolassa mua näkemättä ( ja mä sitä) :rakastunut: koko talven. Eikä firma (aika paska lafka) antanu koko talvena vapaata, et ois päässy käymään Portugalissa, niinku oli suunnitelma, kun jätin jammun tonne :sad:

Nyt on tarkoitus ajella hissuksiin himaan Mamman kaa Alppien kautta, eikä ole mitään kiinnilyötyjä suunnitelmia sen kummemmin. Ihana vapaus ja aikaa max yli kuukausi :orgmp:

Saas nähdä, millainen seikkailu tästäkin tulee! Nyt kuukausi aikaa kärvistellä duunissa ja tehdä alustavia suunnitelmia ja haaveiluja!

Onko joku noilla seuduilla tohon vuodenaikaan??

26.05. Barcelonasta pitäisi startata Diavelilla Suomea kohti, ehkä Sardinian ja Italian kautta Alppien yli. Laivalippu 1 henk+pyörä miespaikalla Barca-Sardinia 120 € ja sopivasti yölaiva, aamulla perillä klo 10.

mara55 sanoi:
Jees!
Vihdoinkin varmistu loma ja pysty tilaamaan lentsikkalipun Malagalle Norwegiaanilla :jippikaijee:

Onko joku noilla seuduilla tohon vuodenaikaan??

HIANOA mara55 !:jippikaijee: Onhan se nyt sunkin jo viimein aika päästä tuonne: GREAT !

Oon ite nuihin aikoin omaa ulkoiluttamassa Géneve - Andermatt- kieppeillä, ja siitä ylös päin suuntaamassa...

Mut jos sopivasti Portugalin suunnilla hidastelette, niin tulen itekkin Málagaan 30.05, josta Gessulla Portugalin rannikkoa ylemmäs ja edelleen Bilbao, Santarder, Biarritz jne...jotain tuollaista? Että hyvinkin voisin saada alpeilla viimeistään kiinni, jos en sitten ennen?:orgmp:

Maanantaina kotiuduttu mopon hausta, oli talvisäilössä Malagas.
Makee retki, ensin pari viikkoa Malagan seudulla ja sit viikko tien päällä.
Malaga- Torrevieja- La Jonguerin, Spain- Vichy- Nancy, France- Luxenburg- Dusselgorf- Hamburg- Traave.
Pikkusta ja isoo tietä, vuorta ja rantaa, kelit kohillaan melkein Hampuriin saakka ja pääosin onnistuneet reititykset. Säästyneet tietullimaksut käytettiin hotelleihin.
Ihan paras talvisäilytys paikka, 3 reisuu tuli talven aikana käytyä ja ens talveks suunnitellaan kans samaa.

Morjens Huurus!
Me norkoillaan varmasti Fugen seutuvilla jotain viikon verran ja tod.näk. kiepsautetaan mekin Portugalin kautta :)

Sit tekis mieli käydä Biskajanlahdella paikassa nimeltä Castro Urdiales, mikä on todella kiva pikku rantakaupunki Bilbaosta länteen. Ja sieltä jatkaa Pyreneitä koluten kohti Alppeja :orgmp:
Ollaanpas yhteydessä ainakin noihin aikoihin, et tiedetään missä mennään ja toivotaan, ettei taas ohiteta toisiimme muutamalla kilsalla tai tunnilla jossain "mestoilla" :(

Auriantero --> Oon seuraillu kelejä tuolla euroopassa ja sulla sattu kyl tosi hyvä tuuri! Mainiot ajokelit ja mun makuun hyvät lämpötilat :thumbup:
Mamma on duunissa Fugessa tällä hetkellä ja siel on jo täys helle päällä.
Käy pikkusen kateeks noi sun kolme ajelua viime talvena. Niin munkin piti, koska yleensä mulle sattuu pitkiä vapaita just ton kolmisen kertaa talvessa, vaan ei tänä talvena SIIS AINOTTAKAAN :vi**ttaa:

Pusi --> nythän pistitkin mainion vaihtoehdon muhimaan :;): HMMM....

Sardiniasta vissiin pääseen Corsikaan aika sovinnolla ja sieltä sit jonnekin manneritaliaan !??

Torinossa sit meidän on varmasti tarkoitus käydä, ku poika asustaa ja opiskelee siellä tällä hetkellä.

Näin niitä uusia ideoita syntyy. Kiitos :thumbup:

Laittakaahan infoa jos (kun) käytte Sardiniassa ja Korsíkalla. Suunnitelmissa mennä tuonne itsekin esim ensi syksyllä.

Niin ja 48 h päästä tähän aikaan rupean herättelemään heppoja.

Kyllä Mara Sardiniasta Korsikalle lyhin reitti on S.T Di Gallurasta Bonfaccioon alle tunti ja hinta pyörä + i henk. n. 40-50 €. Korsikalta Italiaan joko Genovaan tai Livornoon. Itse käyttänyt Bastiasta Livornoon n. 4 tuntia.

Yes, yes, jeess...:jippikaijee:

Bastasta näkyis menevän myös Savonaan. Ja Calvista myös!
Jumalaut, ku mielenkiintonen idea ja botskeja näkyy kulkevan sinne sun tänne.
Me ollaan siis joka tapauksessa menossa käymään Torinossa ja sitä kautta Alpeille. Siksi toi Savona vois olla paras rantautumispiste mantereelle meille. Tai Genova. Mut se on aika tylsä ja ruuhkainen!?
Mut oishan toi Italian länsirannikkokin mielenkiintoista nähdä.

Nyt tulikin miettimistä. Vaimokin tossa just soitteli Fugesta ja esitin idean ja hän innostui välittömästi :thumbup:

Tuleeks toi botski Barsasta Porto Torresiin?

Sä oot pusi siis ennenki käyny noilla saarilla! Kerros vähän millasia lenkkejä oot tehny :respect:

Joo Mara55, 27.05. rantaudun Port Torresiin. Joku aloitti alkutalvesta Sardiniasta oman ketjun ellet ole huomannut:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/275787-Sardinia

Korsikalla käytiin vaimon kanssa viime kesänä ja kierreltiin saarta ristiin rastiin. Livornosta laivalla Bastiaan ja poistuttiin Ajacciosta Nizzaan ennen Tour De France pyöräkilpailuruuhkia.
Korsikalla hieman enemmän korkeuseroja kuin Sardiniassa, mutta mukavia mutkia löytyy molemmista.
tridaynln.jpg

No enpä ollu tota Sardinia viestiketjua huomannut, koska kiinnostuin vasta nyt aiheesta.

Kiitti pusi vinkeistä ja koko ideasta!

Miltä laivayhtiöltä tilasit liput, jos saan udella?
Tutustun kyllä lähemmin tarjontaan, kunhan kerkeän :grin:

Ei kyllä kuulu tähän aiheeseen mutta kysytään silti. Osaako joku kertoa hyvää rengasliikettä Malagan tai Fuengirolan alueella? Mahollisesti sais ilmasen kyydin renkaille sieltä Suomeen.

Tällaisia reittisuunnitelmia tällä hetkellä:

https://goo.gl/maps/j1KNP Tossa on parit tietyöt, mutta muuten vaikuttaa mielenkiintoiselta, varsinkin kun en oo tuolta koskaan ajanut. Siis Torreviehaan asti uutta mulle. Kommentteja kiitos!?

Sit Barsasta Crimaldin botskilla Sardiniaan, jossa esim. tollanen rundi. Jos on ideoita niin kiitos!?
https://goo.gl/maps/uZiIt

Korsikan läpi jotenkin ja laivalla Savoniaan:
https://goo.gl/maps/sbXDt

Savoniasta ajetaan suoraan ja tylsästi Torinoon, koska poikamme asuu ja opiskelee siellä. Sit ajellaan passojen aukiolon ja kelien mukaan Alppeja kiemurrellen. Kommentteja pliis!!
https://goo.gl/maps/AwndQ

Ja tuolla ollaan jonkin aikaa Martinhoffissa trekkailemassa ja tekemässä täsmäiskuja sinne tänne, jos huvittaa!
https://goo.gl/maps/Ebmce

Kotiinajelua ei suunnitella ollenkaan, vaan fiilikset ratkaisee sen aikanaan. Itä vai länsi, vai FL!!??

mara55 Corsicalla toi reitti Bonifacio -Ajaccio vois olla mielenkiintoisempi vaihtoehto kuin suht tylsä itäinen-rantatie.
Milloinka ajaelette saarilla, itse rantaudun 27.05 Porto Torresiin ja ilmojen ja fiiliksen mukaan sitten poistun Italianpuolelle joskus.

Mulla on noin alustavasti mielessä rantautua Porto Torresiin 23. tai 26. lähtevällä laivalla. Toi aikaisempi on tod.näköisempi, mut toi toinen ois siis sama botski, jolla sä etenet :)
Mun täytyy viel miettiä kuinka kauan "aklimatisoidutaan" Fugessa ja kuinka kolutaan matkalla Barsaan ja kuinka kauan bailataan siellä!?
Tiedätsä onks noi botskit täysiä tohon vuoden aikaan vai uskaltaako jättää varaukset viimetinkaan fiiliksen mukaan?? Oon melko varma, et toi sama kiulu sopii meille paremmin, vaik nyt tuntuu et se aikaisempi :D

Ootko reissussa yksin? Mä oon Mamman kaa, mut se on aika joviaali ilmiö :grin:

Hyvä tietää, et itäpuoli Korsikalla on tylsähkö. Sinne siis ei :thumbup:

Palaamme asiaan :thumbup:

Laivojen täysinäisyydestä en tiedä, mutta maanantain laivaan jouduin ottamaan tuolipaikan kun miespaikkaa enää ei tarjolla, perjantaille olisi ollut, mutta tulen vasta maanantain lennolla Barsaan. Jos tulette maanantain laivalla ja isommalla hytillä voin osallistua satasella hyttikuluihin jos mahtuu, pärjään kyllä yhden yön tuolissakin nukkuen.

Back