• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100 xx keskustelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja honda1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
no nyt kaikki juttelemaan ja kehumaan sekä haukkumaan 1100 xx maan rakoon tai taivaisiin!!

ois kiva saada monenlaista mielipidettä kyseisestä pyörästä, koska olen kuullu siitä jotain, ja yleensä sen vakio lauseen, että on huonompi matkapyöränä ku 1000f!!! mutta pitääkö se paikkansa??? itselläni oli kyseinen 1000f-92 matkasarvilla varustettuna, ja täytyy sanoa, että oli mahtava ajella matkaa!!! mutta myin sen justiin pois uudemman pyörän toivossa!
bowdown.gif
ja HONDAHAN se olla pitää!!!!
bowdown.gif
bowdown.gif

mutta miten on XX:n laita?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?

ja minkälaisia ongelmia(jos on ollut) ni pyörän kanssa on ollut?

olen himoinnut pyörää jo usean vuoden, mutta nyt voitta mun pään kääntää, tai sitten hommata jäbän kauppaan kaupoille!!!!!
062802jumpie_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif
crazy.gif

Mulla on toista kesää XX -04 alla, enkä ole katunut hankintaani. Onhan isot mopetit painavia, mutta esim. 1000f on painavampi kuin XX. Tehoa on mulle ollut ihan riittävästi, en oo harkinnut mitään pc:a tai putkistokikkailua. Kyllähän tuo XX jaksaa kulkea oikein mukavasti, vääntöä piisaa, ettei vaihteitten kanssa tarvi yhtenään raplata.

Olen sen verran persjalkanen, että satulan olen modannut matalammaksi, siinä ainoa muutos mitä on tarvinnut tehdä, sekin itsestäni johtuen...

Monia testejä kun tarkkailee, niin perusvaraosat ja tarvikkeet on kohtuu hintaisia. Ja kun on tollanen "kaikkien suosikki" niin tarvikeosia saa joka myymälästä  
wink.gif

Lopulta kuitenkin itse päätät minkä pyörän hankit, käy testaamassa useampaa, jotta löydät mieleisesi!!

Mulla nyt ei f-mallisesta hondasta ole kokemusta...tän kesän xx:llä ajelleena voi sanoa ettei vieläkään kyllästytä. Hieno peli ajaa matkaa ja emäntä tykkää kyydeistä.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että yhtälailla muutkin on yhtä hyviä merkkejä. Entinen 600 gsx-f Suzuki ainakin toimi moitteetta.
Ainut vika minkä keksin on toi koneen ääni tietyillä kierroksilla, jota olen monen kuullut valittavan. Uuttako olet hommaamassa? Ainakaan tuontipeleistä joita kävin katsomassa ei yksikään ollut ulkoisesti ilmoitettujen kilometrien vaatimassa kunnossa.

Mulla oli -99 malli. Ensimmäinen ruisku siis. Ei mitään valittamista pyörässä. Tehoa mukavasti ja vääntöä riittämiin.

Itse ajoin ennen XX:ää myös 1000F:llä ja sen jälkeen XX tuntui kyllä PALJON ketterämmältä. Tosin ei se mikään ratapyörä ole.

Ainut "huono" puoli siinä sitten onkin se, että se on juuri se "kaikkien suosikki". Niitä vaan on liikaa......
biggrin.gif

Mutta yleispyöränä mitä mainioin!!! Ja hieno.

Vaihdoin kesäkuun alussa 1000F:stä 1100XX:n. Kyllä 1000 oli ihan hyvä ajaa. On vaan hiukan raskas, että vaatii määrätietoiset otteet.

1100XX on todella upea ajettava. Ja voimaa riittää.
062802jumpie_prv.gif

Nyt kun on ajanut Bläkkäriä, tuntuu kilocebari niin kuin pataraudalla lähtisi liikenteeseen.

Eka tuhat takana uudella tuplaäxällä...ja entinen oli 1000f ja pakko sanoa että on kuin yö ja päivä..
-xx kääntyy mutkiin todella näppärästi,kuin issekseen
-vakiojousitus on todella napakka,ainakin yksin ajellessa..
-jaksaa vääntää..

ja ne puutteet..
-kaipaan sivuseisontatuen varotusvaloa..kun jalka on alhaalla
-pleksi vaihtuu tuplakuplaan...luultavasti suojaa paremmin,mitä olen seurannut juttuja
-eihän Hondassa muita puitteita olekkaan=))

Mulla sellanen vanhempi, -98.
Loisto pyörä jos et uutta ole ostamassa niin ei vanhempikaan malli huono ole. Eniten aluksi kaipasin korkeampaa pleksiä, pituutta 193cm, mutta kun testasin uudempaa, korkeampi pleksistä, unohdin koko jutun. Kun pleksiin totuin niin todella jees.

ei koskaan ollut omaa kilosta cebaria mutta sellaisella joskus ajelleena, XX ainakin tämän pituiselle paljon mukavampi. Ja johtuuko pituudesta, mutta ei minusta laisinkaan liian kyykky asento, pidemmälläkään matkalla.

Itselläni varmaan niitä eniten ajettuja XX:iä suomessa Suomi pyörä) (>90tkm) mut hyvin toimii. Ainoastaan virtalukko on alkanut temppuilemaan, mut likainen kai vain?! 96tkm huolto ens viikolla hieman ajoissa, mut saapi nähdä sitten mitä sanoo. Loisto pyörä ja kilometrejä tuntuu kestävän, vaikka mikäs tollasella koneella on ajellessa kun ei välttämättä tarvitse pitkälläkään matkalla nostaa kierroksia yli 40% maksimista=)!

onko kellään uuten paljon ajettua XX:ää?? Kokemuksia kunnolla ajetuista ois kiva kuulla muiltakin!!

Hyvä pyörä 33000km ajaneena voi sanoa, ajoasento voi lyhyt kätiselle olla huono, koska stonga on ikäänku etäällä satulasta verrattuna moneen muuhun matkasporttiin, mutta minun mittaiselle 178cm lyhyelle sopii kuin nyrkki hanskaan.

Teho ja vääntöä on ihan mukavasti kaksinkin ajellessa, jaksaa hyvin lähteä ohituksiin kutosellakin, kokoonsa nähden suhkot ketterä ajettava. Huonoja puolia on pyörän rajalliset kallistusvarat, etenkin radalla katteen alaosat ja pakoputki moottorin alta ottavat ahnaasti kallistuksissa asfalttiin kiinni ja tuloksena rumat jäljet katteissa, mutta eihän xx olekaan mikään ratapyörä, maanteillä harvemmin voi kallistaa niin rajusti, että tätä ongelmaa oisi. Hyvä pel osta pois, harvempi varmaan on pettynyt, joka tämän tyyppistä pyörää on hakenut
062802moto_prv.gif
!

Joo minäkin olen ollut kans tosi tyytyväinen (ei tee mieli enää laittaa kuussatku ceebbaria).

Ja painosta ei hoksaa muutakuin kapungissa hitaassa ajossa (matelemalla) kun kääntyy risteyksessä että on vähän painavempi pyörä kyseessä, mutta muuten ei ajossa huomaa että on vähän painavampi
...suosittelen

Tässä ketjussa on mainittu paljon hyvää ko. pyörästä. Itselläni -04 XX, jolla olen nyt ajanut 18 tuhatta.

Pyörä on mielestäni kompromissiratkaisu, eli toimii yksin tai kaksin ajettaessa ja suoralla sekä mutkissa. Varmasti löytyy parempia ratapyöriä ja parempia matkapyöriä, mutta XX on jotain näiden väliltä..

Itse en ole tehnyt ko. mopoon mitään muutoksia, tehot riittää ja pleksi on ihan hyvä. ( Itse 190 cm, kyydissä 172 cm ja takalaukku )

Mitään vikaa en ole tähän mennessä XX:stä keksinyt.

toi sivuseisontatuen varotusvalo on lähinnä tottumuskysymys...semmonen kun oli tonnisessa..ja joskus tulee laitettua jalka"heittämällä"..alas tai siis huolimattomasti...ja herää epäilys että menikö se alas vai nousiko takas ylös...mutta....ei siis mitenkään ratkaseva juttu=))

Siis nyt on pakko kysyä, että onko tuo sivuseisontatuen varoitusvalo poistunut XX:stä mittariston uusimisen yhteydessä? Omassa -98 mallissani tuo on kyllä olemassa.

Juu se valo vaihtui vuonna -99, kun tuli ruisku. Sivuseisontatuen valo vaihtui ruiskun merkkivaloksi.

Kausi 04 meni kilo CBR:n ohjaimissa. Vakuutusyhtiö halusi ostaa sen syksyllä -04. Hyvä pyörä toi oli mutta tosi raskas.
Tilalle sain jo syksyllä -04 XX vm 01. Nyt on pyörällä ajettu 38000 km, joista mä olen ajanut 7500 km. Paljon parempi on kun kilonen, tosin on myös XX raskas, mutta ei pahasti.
Kyytiläinen kyllä piti kilosta parempana istua kyydissä. Sai kuulemma istua pystymmässä, tiedähäntä kun en ole kyydissä istunut.

Moi vaan kaikille! Kertokaapa minulle, mistä löydän alkuperäisen 1100 XX Ready to go -lisävarustepaketin edullisimmin? Saksassa kun ei tunneta ko. pakettia laisinkaan?
-XXJJ

Back