Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs varten sitä pyörää sitten enää pitäisi huoltoon kuskata? Eipä siellä käytännössä muuta tehdä, kuin juuri nuo öljyn ja suodattimen vaihdot.Ite en ajanu busalla ees tuohon tonnin huoltoon asti ensioljyillä. Olivat sellaista litkua, et ei pahemmasta väliä... Suosittelen vaihtamaan noi öljyt ja filsun ite ja sanomaan sit siel tonnin huollossa, et ei turhaan uudestaan vaihda noita.
eiköhän tuo 1000 km huolto ole niistä kriittisin,mutta se jälkeenKannattaa kuitenkin ehkä varmistaa, ettei pyörän takuu katkea siihen, ettei 'valantehnyt' huoltokorjaamo ole tehnyt määräaikaishuoltoa. Eri merkeillä on hieman erilaiset ehdot takuun jatkuvuuden/katkeamisen osalta.
Määräaikaishuollon tarkka kilometrimäärä on veteen piirretty viiva, eikä sitä tarvitse noudattaa pilkulleen, mutta ei myöskään kannata ajaa toista tonnia päälle, ennen kuin viet pyörän huoltoon. Parisataa ylimääräistä kilometriä kuitenkaan tuskin haittaa. Näin ainakin minulle aikanaan neuvottiin merkkihuollosta.
![]()
Mikäli sinulla on ZRX1100, kuten avattarestasi voi päätellä, kannattaa tutustua siihen venttiilien säätöön, sillä tuossa pyörässä se on erittäin helppo tehdä verrattuna moneen muuhun nykyaikaiseen rivinelikkojapsiin.vaikkakin minulla ei ole enää takuun piirissä oleva pyörä,teen
itse suurinpiirtein kaikki muut paitsi venttililien säätöä ja
renkaanvaihtoa,
Joo kovilla nostoilla ja kierroksilla hydrauliset ei oikein pysy mukana."vaikkakin taitaapi jo lähes kaikki olla ruisku vehkeitä,onko muuten
joku selvillä miksei tuota ainaista "riesaa" eli venttilin säätöä
saada automaattiseksi,muutamissa merkeissä/malleissa se on ollut jo vuosikausia,onkohan se siltikään niin kallis ,mitä aina
väitetään."
onhan niitä ollut, esim CBX750 hondassa oli automaatti hydrauliset nostimet. mutta jos nokka-akselit on jyrkät, niin hydraulit ei toimi. ja lisäksi valmistajan pitäisi tunkea joka koneeseen 16-20 hydraulista välyksentasaajaa, josta tulis tietysti kuluja aika lailla.
esim ford luopui autoissakin noista hydrauleista. kulusäästöä. kulut menee huollattajalle, joten tehdasta se ei enää kiinnosta.
Samantyyppisessä tilanteessa sain itse ainakin helposti sovittua huoltoliikkeen kanssa, että teen huollon itse ja liike leimaa huollon. Jos liike ei suostu soittaisin Suzukin huoltopäällikölle, jonka kautta ratkaisu varmasti löytyy.Eipä tuossa ole järkeä venyttää öljyn vaihtoa huollon jonon takia.Olis huollon aika mut kun ei pääse vielä 2.5vkoon, sanoivat että antaa mennä yli vaan 1000km:n sen mitä menee. Eikös tuo ensimmäinen öljynvaihto olis hyvä kuitenkin suorittaa n.tonnin kohdilla? Kai sieltä jotain sakkaa uudesta motista irtoaa? Vai![]()
Niksi-Pirkka:Olivat huollossa sitä mieltä, että tämä 1000km huolto on iso homma. Aikaa kuulemma tuhrautuu 4h. Tuo lienee ihan normaalia noille muovimopoille, kun öljyjen lisäys taitaa olla ainoa asia jonka saa tehtyä muovikuorta raottamatta.