• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1000 kyykky? Orggilaisten kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tietysti kuskin koko määrittelee myös mieltymyksiä pyörään aika oleellisesti... Jos sattuu olemaan "japsikuskin" kokoinen niin sitten valintaperusteella ei niin väliä, mutta jos vähäänkään yli neuvolan mittojen niin harkitsisin vielä....  Siis silloin se kääntyy Kawan puoleen mikäli sattuu kuskilla olemaan muutakin kuin nahka luiden päällä
biggrin.gif
Henkilökohtaisesti en käy neuvolan puolella puntarissa ja pituuttakin voi olla muutama sentti enempi kuin japseilla ja hyvin oon gixxerillä ajellu, jopa muutaman kerran radallakin
tounge.gif
No tarkoitinkin (mikäli ymmärrät), että jos ei ole kokemusta kyseisistä pyöristä muuta kuin paperilla niin syytähän niitä on koeajaa... ja mikäli sattuu olemaan hieman kookkaampi kuski niin herkästi mieltymykset kääntyvät Kawan puoleen. Nämä ovat tietysti omia mielipiteitäni jotka perustan siihen, että olen ajanut kaikilla kysyjän esittämillä pyörillä. Mahduin minäkin noilla ajamaan ja hienoja pyöriä ovat, ei siinä mitään, mut itselle Kawa tuntui mukavimmalta. Ajomukavuus on kuitenkin joillekin aika olennainen valintaperuste
tounge.gif

lisätään sen verran, että puhun Kawan kohdalla ZX- 9R :stä... ettei tule väärinkäsityksiä
biggrin.gif

Jos mennään tuonne vuosimallien alkuosaan, niin Rykkönen, ehdottomasti! Parhaimman näköinen yms. Sitten tuossa 2000-luvun aikana on jo uudempi 954 blade, joka on testeissä kehuttu hyväksi yleispyöräksi ja tietty gixeri. Fast Bikes, joku ihan uusimmista numeroista testasi 98-02 malliset pyörät. Ykkösenä oli molemmissa Rykkönen. Kakkosena olivat tasaisesti Honda ja Gixxeri. Kawa 9R hävisi molemmissa. Testissä olivat siis -2000 vuoden R1, vanhempi (929?) Blade, Kawan ZX9R ja 2002 954 Blade, R1 ja GSX-R. Testeissä oli arvosteltu pyörät hieman ratapainotteisesti, mutta yleisesti oli arvosteltu kuitenkin, osat, jarrut, alusta, ajettavuus, ulkonäkö ja se, kuinka siistinä pyörä oli vuosien varrella pysynyt (ts. "laatu").
Mulla taitaa olla sama lehti. Siinä oli -01 9R, jossa oli loppuun ajetut ja kantikkaat renkaat, sekä takapamppu oli myös finaalissa testikuskin mielestä, joten vertailu oli mielestäni hieman epäreilu.

Jos välttämättä haluat puhua CBR1000RR Bladen konetehosta, se on esim. omassa fillarissani dynolapun mukaan 179,5 hv. Tehoero 9 R:ään ei siis ole yllättävän pieni kuten väität, vaan murskaavan suuri.  
wink.gif
No mites tän sitten selität:

Duster: "Viimme kesänä tuli moneen kertaan vertailtua kaverin -05 bladen kanssa eroja mm. nelosvaihteellta satasen vauhdissa kaasu pohjassa kiihtyi 9r ja blade aivan rinta rinnan pitkän matkaa, ainoastaan kutos vaihteella tuli pienen pieni ero bladen hyväksi"

Jos välttämättä haluat puhua CBR1000RR Bladen konetehosta, se on esim. omassa fillarissani dynolapun mukaan 179,5 hv. Tehoero 9 R:ään ei siis ole yllättävän pieni kuten väität, vaan murskaavan suuri.
wink.gif

Duster: "Viimme kesänä tuli moneen kertaan vertailtua kaverin -05 bladen kanssa eroja mm. nelosvaihteellta satasen vauhdissa kaasu pohjassa kiihtyi 9r ja blade aivan rinta rinnan pitkän matkaa, ainoastaan kutos vaihteella tuli pienen pieni ero bladen hyväksi"
Kuten johtaja totesi, voi johtua välityksistä. Tehoerohan on niin tolkuton ko. prätkien välillä. Sinänsä en itse harrasta mitään roll-oneja, vaan vaihdan suosiolla pienemmälle ja nykäisen sinne 10.000-11.000 kiekan väliin, jolloin prätkä kiihtyy minulle riittävän nopeasti vaihteella kuin vaihteella.
cool.gif
Kyllä se vaan on paras hakea 9R:lle huomattavasti tasaväkisempää seuraa 954-Bladesta, joka tosin radalla sitten (esim. Alastaro) ketterämpänä jättää 9R:n.

wink.gif

Kuten johtaja totesi, voi johtua välityksistä. Tehoerohan on niin tolkuton ko. prätkien välillä. Sinänsä en itse harrasta mitään roll-oneja, vaan vaihdan suosiolla pienemmälle ja nykäisen sinne 10.000-11.000 kiekan väliin, jolloin prätkä kiihtyy minulle riittävän nopeasti vaihteella kuin vaihteella.
cool.gif
Kyllä se vaan on paras hakea 9R:lle huomattavasti tasaväkisempää seuraa 954-Bladesta, joka tosin radalla sitten (esim. Alastaro) ketterämpänä jättää 9R:n.
Ei se nyt niin tolkuton ole. Vai puhutko 9R:stä ennen vm.98? Oletko itse kokeillut uusimpia 9R:iä vai oletko ns. essonbaariraceri, joka tuijottaa vain papereita?
biggrin.gif
Tunnen monta sellaistakin.
Kerroppas Duster, oliko sulla lyhennetyt välitykset pyörässäsi, kun testasitte?

Tosta rata-ajosta, että Suomen mikroautoradoilla eroa voi tulla, JOS kumpaakin pyörää ajaa kokenut ratakuski. Jos otetaan kadulta pari perusjanttaria, jolla toisella 9R ja toisella CBR, niin parempi kuski ajaa nopeamman ajan aivan varmasti. Oli pyörä kumpi tahansa. Pyörien tekniset erot ovat niin pienet tavalliselle pärtsääjälle.

Pääsin itse Alastarolla erään R1 ohi ex -00 CBR 600:lla. Eihän se voi olla mahdollista, kun tuohan on 600cc matkasportti.
biggrin.gif

Koska 9R jää iskutilavuutensa puolesta alakynteen Seeppareille (vaikka samalla tavalla kulkeekin kuin 929 & 954 CBR), niin mielestäni pyörää pitäisi alkaa verrata noihin toden teolla vasta sitten, kun siihen on asennettu Wisecon 973cc kitti. Olisi mielenkiintoista silloin tarkastella kulkevuutta uudenmalliseenkin Seeppariin.

wink.gif

cool.gif
Ei se nyt niin tolkuton ole. Vai puhutko 9R:stä ennen vm.98? Oletko itse kokeillut uusimpia 9R:iä vai oletko ns. essonbaariraceri, joka tuijottaa vain papereita?
biggrin.gif
Tunnen monta sellaistakin.
Kerroppas Duster, oliko sulla lyhennetyt välitykset pyörässäsi, kun testasitte?

Tosta rata-ajosta, että Suomen mikroautoradoilla eroa voi tulla, JOS kumpaakin pyörää ajaa kokenut ratakuski. Jos otetaan kadulta pari perusjanttaria, jolla toisella 9R ja toisella CBR, niin parempi kuski ajaa nopeamman ajan aivan varmasti. Oli pyörä kumpi tahansa. Pyörien tekniset erot ovat niin pienet tavalliselle pärtsääjälle.

Pääsin itse Alastarolla erään R1 ohi ex -00 CBR 600:lla. Eihän se voi olla mahdollista, kun tuohan on 600cc matkasportti.
biggrin.gif

Koska 9R jää iskutilavuutensa puolesta alakynteen Seeppareille (vaikka samalla tavalla kulkeekin kuin 929 & 954 CBR), niin mielestäni pyörää pitäisi alkaa verrata noihin toden teolla vasta sitten, kun siihen on asennettu Wisecon 973cc kitti. Olisi mielenkiintoista silloin tarkastella kulkevuutta uudenmalliseenkin Seeppariin.
Toi on ihan totta.
Varmasti kunnon ratakettu menis mun ohi jollakin CB500:lla radalla.
Niinkuin olen joka kerta toitottannu, erot noissa kilosissa on marginaaliset, ja vaikka lehdet saa sen kuulostmaan aivan helvetinmöiseltä erolta niin ei se meidän tavallisten pulliaisten käytössä kyllä anna muuta kun virtuaalikyrvän jatketta.

Testatkaa niitä vehkeitä itse, sillä se selviää.

Eroja on kyllä kilosissa. 9R on vanhemman tyylisuunnan pyörä kuin nämä R1:t sun muut, ja sen huomaa ajettaessa selvästi. Se on vain melko paljon enemmän touringpyörän tuntuinen ajettavuudeltaan ja tehoiltaan, kuin vaikka -02 R1. Ero on suuri. Turha sitä on tosiasioita kiistää.

Kawa hyppäs tähän peliin mukaan esittelemällä 10R:n, ja taas oltiin samalla viivalla muiden kanssa, todellinen supersportti.

Back