huomasin äsken että gixusta on tippunut toinen kaatumatappi, tiesin että kierre oli pilalla mutta nyt asialle pitäis vihdoin tehdä jotain.
elikkäs, onkoos kellään kokemusta noitten kierteiden korjaamisesta? rungossa on reiät joiden perällä on vähän matkaa kierrettä. vanha tappi meni reikään muttei kiristynyt kunnolla toisella puolella.
pultti on 10mmx1mm
Helpoin tapa on porata reikää isommaksi ja vääntää sinne 12mm kierre. Järkevämpi tapa on hommata kierteenkorjaussarja, porata reikä isommaksi ja laittaa sinne ikäänkuin uusi kierre jolloin reiän halkaisija ei kasva.
Kohtuu helppoa hommaa ja biltsusta noita sarjoja saa kohtuu huokeasti. Toki voit asian teettää jossain koneistamossa, mutta lasku on varmasti isompi kuin korjaussarjan hinta.
M10x1 on hienokierre, mutta enpä näkisi ongelmana tehdä sinne normi M10x1,5 ja vaihtaa se kaatumatatin pultti toisenlaiseen.
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...ssarja-191373/
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
http://www.ltt24h.fi/tuote/kemiallin...7311380000010/
Jos vanhaa kierrettä ehjänä, niin kemiallista metallia reikään ja käytät pulttia paikallaan. Kierrä pultti pois kuivumisen ajaksi.
Olet varmaan kierretapilla koittanut korjata kierrettä? Onko molemmat, pultin sekä koneen kierteet ihan entisiä? Itselle kävi kaatumatappeja asennettaessa niin, että kaatumatapin pultin kierteessä oli vikaa ja se vahingoitti koneen kierteitä, jouduin käyttämään niihin kierrepakka ja tappia. En kyllä kyseisen merkkin tuotteisiin enää hairahda, kyseessä on LSL.
CB K R
Vaikuttaa tuo keksintö kohtuu keppoiselta ratkaisulta paikassa mihin tulee kuormaa/rasitusta..
Lohko alumiinia ja pultti terästä, on varmaan vaikea arvata kummasta menee kierre? Kierretapilla saa "avattua" kierteen mutta ei sillä rikinäistä kierrettä kuntoon saa jos harja on kauttaaltaan murtunut.. Ei toi korjaussarjan käyttäminen alumiiniin ole kovinkaan vaikeaa eikä edes kallista.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha