Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    huomasin äsken että gixusta on tippunut toinen kaatumatappi, tiesin että kierre oli pilalla mutta nyt asialle pitäis vihdoin tehdä jotain.

    elikkäs, onkoos kellään kokemusta noitten kierteiden korjaamisesta? rungossa on reiät joiden perällä on vähän matkaa kierrettä. vanha tappi meni reikään muttei kiristynyt kunnolla toisella puolella.

    pultti on 10mmx1mm
  2. #2
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Helpoin tapa on porata reikää isommaksi ja vääntää sinne 12mm kierre. Järkevämpi tapa on hommata kierteenkorjaussarja, porata reikä isommaksi ja laittaa sinne ikäänkuin uusi kierre jolloin reiän halkaisija ei kasva.

    Kohtuu helppoa hommaa ja biltsusta noita sarjoja saa kohtuu huokeasti. Toki voit asian teettää jossain koneistamossa, mutta lasku on varmasti isompi kuin korjaussarjan hinta.

    M10x1 on hienokierre, mutta enpä näkisi ongelmana tehdä sinne normi M10x1,5 ja vaihtaa se kaatumatatin pultti toisenlaiseen.


    http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...ssarja-191373/


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  3. #3
    http://www.ltt24h.fi/tuote/kemiallin...7311380000010/

    Jos vanhaa kierrettä ehjänä, niin kemiallista metallia reikään ja käytät pulttia paikallaan. Kierrä pultti pois kuivumisen ajaksi.
  4. #4
    Olet varmaan kierretapilla koittanut korjata kierrettä? Onko molemmat, pultin sekä koneen kierteet ihan entisiä? Itselle kävi kaatumatappeja asennettaessa niin, että kaatumatapin pultin kierteessä oli vikaa ja se vahingoitti koneen kierteitä, jouduin käyttämään niihin kierrepakka ja tappia. En kyllä kyseisen merkkin tuotteisiin enää hairahda, kyseessä on LSL.
    CB K R
  5. #5
    Niittimutteri.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  6. #6
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Niittimutteri.
    Vaikuttaa tuo keksintö kohtuu keppoiselta ratkaisulta paikassa mihin tulee kuormaa/rasitusta..

    Lohko alumiinia ja pultti terästä, on varmaan vaikea arvata kummasta menee kierre? Kierretapilla saa "avattua" kierteen mutta ei sillä rikinäistä kierrettä kuntoon saa jos harja on kauttaaltaan murtunut.. Ei toi korjaussarjan käyttäminen alumiiniin ole kovinkaan vaikeaa eikä edes kallista.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  7. #7
    Lainaa Silverwing kirjoitti Katso viesti
    Olet varmaan kierretapilla koittanut korjata kierrettä? Onko molemmat, pultin sekä koneen kierteet ihan entisiä? Itselle kävi kaatumatappeja asennettaessa niin, että kaatumatapin pultin kierteessä oli vikaa ja se vahingoitti koneen kierteitä, jouduin käyttämään niihin kierrepakka ja tappia. En kyllä kyseisen merkkin tuotteisiin enää hairahda, kyseessä on LSL.
    Miten se kierre voi silleen olla viallinen, että onnistut sen vääntämään paikalleen huomaamatta? Kevytmetalli on kevytmetallia, mutta kyllä se määrätietoista vääntöä vaatii.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  8. #8
    Lainaa saippua kirjoitti Katso viesti
    huomasin äsken että gixusta on tippunut toinen kaatumatappi, tiesin että kierre oli pilalla mutta nyt asialle pitäis vihdoin tehdä jotain.
    pultti on 10mmx1mm
    Onpas hentoinen pultti kaatumatapin kiinnitykseen. Ihan oikeesti.
    Tuo tappihan lähtee ekana lentoon, jos kaadut.
    Pekka
  9.  
  10. #9
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Onpas hentoinen pultti kaatumatapin kiinnitykseen. Ihan oikeesti.
    Tuo tappihan lähtee ekana lentoon, jos kaadut.
    Yleensä kaatuma tappien pultit on jotain muuta kuin 8.8 kamaa ja suunnitellaan niin että taipuu ja menee poikki ennenkuin rikkoo kiinnitys kohdan.
    Elämä on onneksi mutkikasta