Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Kävi vahingossa silleen pöhkösti että hankin Hondan. Oon pitäny niitä moottoripyörien Tojotana.
    Lähdin hakemaan Haukiputaalta Tuareggia mutta jäi hieman näkemyseroa hinnasta ja poistuin harkitsemaan. Paluumatkalla ajelin Oulun Tarvikekeskukseen potkiin renkaita.
    Käytetty Tenere oli oli liian korkea kääpiölle ja olin jo lähdössä pois. Sattumalta pari vanhaa motoristikaveria oli kans potkimassa renkaita. Yritin puhua puheliaimman tinkaan uuden Transalpin hinnasta. Hänen kieltäydyttyä jäimme muistelemaan moporeissuja. Jonkin ajan kuluttua reipas myyjä tuli kysyyn voisiko hän auttaa. Tokaisin jotta "millä hintaa tuo Transalppi lähtis pihalle". Sain tarjouksen joka alitti kaverille ehdottamani tnkaustavoitteen ja rahoituskin meni läpi joten olen nyt Hondan omistaja.

    Syyskuun alppikeikan jälkeen on matkamoottoripyöräkuume vaivannut ja olen tuijottanut Big Rock Moton videoita juutuppissa. Alunperin Tenere oli ykkösvaihtoehto, mutta sen korkeus/painopiste epäilytti ja Tuareg meni edelle. Suzuki taas on ehkä liian painava. Hondaa olin katsellut siinä sivussa. Big Rock Moton Transalppi -soittolista: https://www.youtube.com/playlist?lis...hHH_QhOOlSCArH käänsi pääni Hondan suhteen. Eli lopulta kohta hyppään bussiin ja lähden hakeen Hondan kotiin.

    En löytänyt uudesta Transalpista ketjua, joten perustan sen nyt.

    Onko muita 750 Transalpin omistajia kuulolla?
  2. #2
  3. #3
    Varustelukierre alkoi.
    SW-MOTECHilta "Adventure set Protection", jossa pohjapanssari, kaatumaraudat ja käsisuojat, 620e. Xlmotosta Lämpökahva Oxford Premium Adventure, 76e. Ois kannattanu ottaa lyhempi "touring" versio. Adventurea piti lyhentää rumasti.
    Lisäksi Huurteelta käytetty nastarengas eteen. Takanastarenkaan hankinta vielä jäissä. Uusi ois yli 300e, joten tarttee odottaa työllistymistä.
    Loppus tuo sade, niin pääsis harjoitteleen kaatumista...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  4. #4
    Mähän ostin tälläsen loppu kesästä, kun sattui olemaan paikallisella honda liikkeellä vielä 1kpl jäljellä niitä kampanja hintaisia. Kerkesin syksyllä ajelmaan sentään sisäänajon pois ennenkuin työnsin talliin varustelua varten.
    Tuli sillä rally packilla, mutta totesin omaan käyttöön pohjapanssarin kelvottomaksi ja raudat rumiksi, joten axp panssaria kiinni. Muutoslista on vielä pitkä ennen kesää, mm.korkeampi satula, putkisto, tarrasarja ja suurimpana ne paremmat ja hiukan lisää maavaraa tuovat iskarit, onnettoman matala on laite tonne metsäpolkujen puolelle.
    Renkaat, kilpiteline ja matalampi pleksi tuli jo vaihdettua ton pohjapanssarin lisäksi.
    Hieno pelihän tää muuten on laskea menemään ja ihan kivasti pärjää tossa kestopäällysteelläkin
    transalp.jpg
  5.  
  6. #5
    Lainaa pienisopoapina kirjoitti Katso viesti
    Onko muita 750 Transalpin omistajia kuulolla?
    Täällä.

    8 vuotta käynyt messuilla nuuhkimassa penkkejä ilman omaa pyörää ja ilman A-korttia. Tänä vuonna kuumeilin Africa Twinistä, mutta tulin järkiini ja tein kaupat -24 Transalpista. Sama väri ja täälläkin SW-Motechin raudat.

    Käsittelykoe läpi männä viikolla. Kiirastorstaina hölmönkolmio kainalossa bussilla pari tuntia pyöräkauppaan ja pyörällä kotiin. Siinä sen viimeistään tajusi, että 40000 vuosikilsaa autolla on yhtä tyhjän kanssa pyörän selässä, mutta yhtenä kappaleena ollaan. Onneksi en ottanut AT:ta.

    Eli omalla kohdalla kyse vielä harjoittelusta uuden harrastuksen parissa, mutta siis Transalpilla. Tällä pitäisi pärjätä kantateillä, eikä pakolliset hiekkapätkät mökkimatkoilla ole täysin no go. On helposti varusteltava, Hondan kamoilla tai tarvikekilkkeillä. Katsoin, että vakkarikin on saatavilla, eikä ole paha asentaa.

    Vielä liian vähän kokemusta tämän fiksumpaan viisasteluun, mutta kiitos ketjusta ja seuraillaan.