Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 158:een 158:sta
  1. #151
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Totta muutes! Vedetäänpäs vähän sanoja takaisin. Kyseessä taitaa olla semmoinen pehmeä lasku ennen varsinaista rautapersettä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #152
    Mitä muuta tuossa idioottiajossa oppii kuin sen, että miksi raskaalla liikenteellä on ajo- ja lepoajat?
    Samaa minäkin olen ihmetellyt. On kohtuu ikävää ja erittäin riskialtista ajaa ne viimeiset 200km, jos silmät ei enää tahdo pysyä auki ja hoksottimet eivät ole parhaassa vireystilassa.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #153
    rata-ajossa yksi oppi on se, että kun siellä säikähtää useamman kerran sitä että tulen liian lujaa, tai että tämä menee linja pitkäksi, niin se paniikki vaimentuu. Lopulta se on vain sellainen toteamus pään sisällä, että tää menee leveäksi ja sitten tekee korjausliikkeitä ihan hallitusti. Autotiellä esim oikealle kääntyvissä tuo vie jo vastaantulijoiden kaistalle, mutta leveällä radalla on aikaa ja rataa vielä korjailla.

    ja katumutkissa tuntee sen kuinka paljon pystyy vielä kirraamaan enemmän jos on tarvetta.

    Lisäksi se tapahtuma ns pitenee. ehkä aivot käy nopeammin tai jotain. mutta säikähdys ei ole vain se hetki että faak menee pitkäksi, vaan se tuntuu pitkältä hetkeltä jossa kerkiää tekemään useita juttuja.

    Lisäksi yksi tärkein asia on silmän kehittyminen nopeuksiin. Eli mistä nopeudesta pyörä kääntyy, missä kohtaa pitää jarruttaa jne.

    isoissa raskaissa pyörissä on se hyvä, että niillä ei voi mitenkään ajaa väärin. jos et vastaohjaa voimalla, ne ei käänny mihinkään. jollain ketterällä pyörällä voi vähän ajella väärinkin. esim sellaisella monkeyllä voi kallistaa vaikka polvea aukaisemalla sivulle. no uudemmat z900 set ei ole mitenkään raskaita ohjaukseltaan ja pysty ajoasento on siitä hyvä, että hartialukko ei ole niin todennäköinen kuin kyykyllä jossa helposti ajaa hartian ja kyynärpäät lukossa.

    mutta harrastuksena tää on hengenvaarallinen, varsinkin alussa. ja ei siitä turvallista tule koskaan. En siksi suosittele harrastuksena tätä kellekkään.

    yksi hyvä harjoitus on ajella pelkällä kaasukädellä jossain kentällä, koska yhdellä kädellä ei voi vängätä väärin, pakko ns ohjata oikein.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #154
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti

    Tullaan taas siihen Suomen yleisimpään mp-onnettomuustyyppiin, suistuminen tieltä ulos tai päin vastaantulevaa.
    Tuohonhan on simppeli lääke. Rata-ajoa jokaiselle pakolliseksi niin kauan että menee kierros vähintään sinne keskiryhmän/nopean välimaastoon vaihteita vaihtamatta ja suorat yhdellä renkaalla ajaen. Sitten vasta myönnetään mp-kortti aplodien saattelemana. Alkaa turhat tieltä suistumiset vähenemään ja ne rautaperseet siinä kaupantekijäisenä. Papatkin siirtyvät neuvomaan halon tekoa ihan eri foorumeille.
    Supermoto
  5. #155
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Papatkin siirtyvät neuvomaan halon tekoa ihan eri foorumeille.
    Ihan tulee ikävä sinua, älä nyt kokonaan palstaa jätä!
  6. #156
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    4/9 ovat aika rauhallisia, varsinkin tuossa menossa. Ite en laske kinkkiä karusellin oikean ja vasurin välissä mutkaksi.

    Kandee vierailla tuolla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #157
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa speedheadshot kirjoitti Katso viesti
    Miten tuo keskinopeus tippuu noin paljon radalla? Yht äkkiä mietittynä luulisi, että se olisi juuri päinvastoin, kuin maantiellä, kun ei ole risteyksiä, taajamia, autoja, bensisten jonoja yms. siis tuossa 1000 mailin ajossa.
    Mutkat ovat tiukkoja. Rata on 2,7 kilsaa. Siitä voi laskeskella, mitä aikaa mikäkin keskinopeus vaatii.

    Hitaan- ja keskiryhmän raja on muistaakseni 90 sekuntia Kemoralla. Tekee 108 km/h.

    Bensaa kuluu enemmän, joten tankkaustaukoja on enemmän. Ajo kuluttaa enemmän, joten lepiäkin varmaan otettiin enemmän.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8.  
  9. #158
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ite en laske kinkkiä karusellin oikean ja vasurin välissä mutkaksi.
    Kun linja oikein osuu, niin ainoa mikä siinä ei kulje suoraan, on radan reuna. Aikalailla suoraan kanttarin reunaa viistäen siitä itse tulee ajettua ja vasurin ajan kahdella apeksilla.
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456