Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Tulipa ostettua pari pulloa tuota tolkuttoman kallista ainetta, jonka pitäisi pitää visiiri kirkkaana vesisateessa. Ensi kokemus oli heikohko, joskin visiiri kyllä pysyi kelvollisesti läpinäkyvänä, mutta siihen jäi isoja pisaroita. Nyt sitten tuli luettua uudestaan motouutisten juttu ja ainetta pitää sumuttaa reilusti, mikä ahdisti hirvittävän litrahinnan vuoksi, mutta kun ainetta raaski laittaa reilusti kimpoaa vesipisarat visiiristä, kuin luodit teräsmiehestä. Testilenkillä kun ei satanut kauhean paljon, niin piti ensimmäistä kertaa hankkiutua vettä pöllyttävän rekan perään. Heikohkossa sateessa piti kerran avata visiiri, jotta varmstui, että vielä sataa.

    Paljon on sateessa ajaminen muuttunut sitten vuoden -79, jolloin edes sadehaalari ei pitänyt vettä sitä mitä keinonahkainen ajohaalari piti. Sinänsä hauskaa, että ajeleminen tulee helpommaksi sitä mukaa kun äijä vanhenee ja pehmenee


    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...tetestit/13172
    Viimeksi muokannut: oili; 16.06.2024 klo 17:40.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #2
    Tulipa ostettua pari pulloa tuota tolkuttoman kallista ainetta, jonka pitäisi pitää visiiri kirkkaana vesisateessa. Ensi kokemus oli heikohko, joskin visiiri kyllä pysyi kelvollisesti läpinäkyvänä, mutta siihen jäi isoja pisaroita. Nyt sitten tuli luettua uudestaan motouutisten juttu ja ainetta pitää sumuttaa reilusti, mikä ahdisti hirvittävän litrahinnan vuoksi, mutta kun ainetta raaski laittaa reilusti kimpoaa vesipisarat visiiristä, kuin luodit teräsmiehestä. Testilenkillä kun ei satanut kauhean paljon, niin piti ensimmäistä kertaa hankkiutua vettä pöllyttävän rekan perään. Heikohkossa sateessa piti kerran avata visiiri, jotta varmstui, että vielä sataa.
    Pikainen googlaus ei tuottanut tulosta. Paljonko tuote maksaa ja missä sitä myydään?
    -- Brake later and open the gas earlier --
  3. #3
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Monest paikast saa/on saanuTurtlen 5 sateest
    Tai Turtle Wax 5 lasipinnoite (taita olla sen nykyinen/uudempi nimi)
    Kästtääkseni ihan vastaavaa tavaraa. Maksaa n 10€ 300ml.

    Olen todennu toun 5 sateest ihan toimivaks. Pullo kestäny usean vuoden. Eipä sitä paljon yhteen visiriin mee....
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #4
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Pikainen googlaus ei tuottanut tulosta. Paljonko tuote maksaa ja missä sitä myydään?

    Tuolla
    https://www.motonet.fi/tuote/visiodr...oduct=40-19980
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  5. #5
    Kiitos, eikun motonettiin ostoksille.

    Olen todennu toun 5 sateest ihan toimivaks.
    Tätä olen itsekin kokeillut mutta... ei se minusta kovin hyvin ole toiminut. Ei huono vaan ei kovin hyväkään.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  6. #6
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, eikun motonettiin ostoksille.



    Tätä olen itsekin kokeillut mutta... ei se minusta kovin hyvin ole toiminut. Ei huono vaan ei kovin hyväkään.
    Osta vaan vain yksi pullo kokeeksi ja sitä kannattaa laittaa vasta "tositilanteessa", koska ilmeisesti se ei kestä hankaamista, jolloin ötököiden putsaaminen vienee kalvon pois, jos tuosta motouutisten jutusta oikein päättelin. Sinänsä hyvä, että sitä pitää vain ruiskuttaa visiirille riittävästi ja odottaa se vartti. MInäkään en ole oikein ihastunut noihin "viis sateesta" aineisiin, koska aina visiiriin jää pisaroita ja käyttö on reissun päällä hieman hankalaa.

    Sateessa on oikeastaan melko kivaa ajaa, jos kamat pitää vettä ja visiiri pysyy kirkkaana vedestä ja huurusta.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  7. #7
    Pyörässä olen käyttänyt Gyeon Q²M WetCoat suihketta, pleksissäkin se toimii aika hyvin. On pitänyt laittaa visiiriinkin mutta kun olen osunut tien päällä tänä keväänä harvoin sateeseen etten ole muistanut enää visiiriä putsatessa. Epäilen että pinlock-visiiriin sitä ei kannata laittaa, mutta ehkä joku on jo ehtinyt senkin testata...? Taitaa olla parikyt ekee litra Ikh:lla.

    Hakkaa kyllä ainakin pyörässä perinteiset vahat mennen tullen. Niissähän ikävintä on muoviosien raidat, tässä ei niitä tule.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  8. #8
    Eikö ihan perinteinen ja halpa silikonispray toimisi? Sehän antaa visiirin pinnalle erittäin alhaisen pintaenergian, minkä johdosta vesi ei 'kastele' pintaa vaan vesi pysyy pisaroina ja poistuu ajoviiman mukana pois.
  9. #9
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Eikö ihan perinteinen ja halpa silikonispray toimisi? Sehän antaa visiirin pinnalle erittäin alhaisen pintaenergian, minkä johdosta vesi ei 'kastele' pintaa vaan vesi pysyy pisaroina ja poistuu ajoviiman mukana pois.
    Voi olla mutta mun havaintojen mukaan silikonispray jää paksummaksi kalvoksi eikä toimi optisesti yhtä hyvin, se jää paksummaksi kerrokseksi. Kokeilisin mieluummin vanhaan visiiriin, kunhan vaan uusi on odottamassa. Noilla keraamisilla pinnoitteilla tulee upea kiilto saman tien. Oikein hämmästyin kun eka kertaa kokeilin tota Gyeon-suihketta.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #10
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Pyörässä olen käyttänyt Gyeon Q²M WetCoat suihketta, pleksissäkin se toimii aika hyvin. On pitänyt laittaa visiiriinkin mutta kun olen osunut tien päällä tänä keväänä harvoin sateeseen etten ole muistanut enää visiiriä putsatessa. Epäilen että pinlock-visiiriin sitä ei kannata laittaa, mutta ehkä joku on jo ehtinyt senkin testata...? Taitaa olla parikyt ekee litra Ikh:lla.

    Hakkaa kyllä ainakin pyörässä perinteiset vahat mennen tullen. Niissähän ikävintä on muoviosien raidat, tässä ei niitä tule.
    Onko tuota oikeesti kaupan nykyisin IKH:ssa?
  11. #11
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Voi olla mutta mun havaintojen mukaan silikonispray jää paksummaksi kalvoksi eikä toimi optisesti yhtä hyvin, se jää paksummaksi kerrokseksi. Kokeilisin mieluummin vanhaan visiiriin, kunhan vaan uusi on odottamassa. Noilla keraamisilla pinnoitteilla tulee upea kiilto saman tien. Oikein hämmästyin kun eka kertaa kokeilin tota Gyeon-suihketta.
    Niin siis joko sprayaa rättiin ja levittää sillä tai pyyhkäisee visiiristä liiat pois?
  12. #12
    Lainaa barro kirjoitti Katso viesti
    Onko tuota oikeesti kaupan nykyisin IKH:ssa?
    Sieltä sitä viimeksi ostin, ehkä vuosi sitten.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #13
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Niin siis joko sprayaa rättiin ja levittää sillä tai pyyhkäisee visiiristä liiat pois?
    Tuo on tarkoitettu puhtaalle pinnalle, märälle suhautetaan ja huuhdellaan heti vedellä. Korrekin vastaavassa on levityssieni.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #14
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Pyörässä olen käyttänyt Gyeon Q²M WetCoat suihketta, pleksissäkin se toimii aika hyvin. On pitänyt laittaa visiiriinkin mutta kun olen osunut tien päällä tänä keväänä harvoin sateeseen etten ole muistanut enää visiiriä putsatessa. Epäilen että pinlock-visiiriin sitä ei kannata laittaa, mutta ehkä joku on jo ehtinyt senkin testata...? Taitaa olla parikyt ekee litra Ikh:lla.

    Hakkaa kyllä ainakin pyörässä perinteiset vahat mennen tullen. Niissähän ikävintä on muoviosien raidat, tässä ei niitä tule.
    https://www.autodude.fi/fi/tuote/qui...on_q2m_wetcoat

    Tätäkö?
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  15. #15
    Ihan noin kemian kannalta katsoen -mikä täällä yleensä herättää alkemistit hereille- mikä tahansa pintaenergiaa alentava toimii.

    Autovahaa varmaan löytyy jokaiselta...
  16. #16
    Sama on. Kai se autovahakin ajaisi saman asian, mutta tolla pyörään tai autoon tulee kiilto heti eikä tartte hinkata niska limassa. Pelkkä huuhtelu riittää. Käsittelee sen verran pienen alueen kerrallaan ettei ehdi kuivua siinä välissä.

    En juuri ymmärrä al- enkä muustakaan kemiasta, mutta jos saan 5 sekunnissa puolet pyörästä kiiltää niin enpä viitsi ryhtyä vahojen tai silikonien kanssa leikkimään, toki niiden kanssa saa harrastaa jos siitä kiksejä irtoaa.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 18.06.2024 klo 00:08.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #17
    Olen kokeillut tätä Korrekin keraamista pinnoitetta:

    https://www.korrek.fi/tuote/korrek-pro-tfc-polymatrix/

    Lienee samankaltainen kuin tuo em. Gyeon Q²M WetCoat.

    Korrek oli kyllä helppokäyttöinen ja se tuoksui miellyttävältä mutta muuta kehuttavaa en siitä oikein keksinyt. Käsittelyn jälkeen pinta ei kiiltänyt yhtään enempi minun silmissä eikä ajon aikana tullut kura yms. lika ja lentävien önniäisten raadot olleet mitenkään erityisen helppoja pestä pois. Eivät lähteneet pelkällä huuhtelulla, kuten kaupunkilegenda kertoo. Tosin pyörä on melko tuore ja sen maalipinta on kiiltävä ilman vahoja tai muita aineita.

    Simonizin kovaa keltaista kun on laittanut niin tietää ainakin tehneensä

    Se on ainakin varma juttu, että näiden vahojen ja keraamisten pinnotteiden kanssa myydään aika pitkälti mielikuvia kiiltävästä maaslipinnasta, joka ainakin osittain lienee plaseboefekti.

    Autovahaa olen myös kokeillut visiiriin mutta ei se oikein toimi. Vesi kyllä pisaroituu siihen mutta ei poistu kovin vauhdikkaasti. Vanhassa visiirissä toki parempi vahan kanssa kuin ilman. Uudenkarheassa visiirissä taitaa olla sen verran rasvainen pinta, että vesipisarat tarraavat siihen huonommin, kuin vanhan visiirin pintaan.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #18
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Olen kokeillut tätä Korrekin keraamista pinnoitetta:

    https://www.korrek.fi/tuote/korrek-pro-tfc-polymatrix/

    Lienee samankaltainen kuin tuo em. Gyeon Q²M WetCoat.

    Korrek oli kyllä helppokäyttöinen ja se tuoksui miellyttävältä mutta muuta kehuttavaa en siitä oikein keksinyt. Käsittelyn jälkeen pinta ei kiiltänyt yhtään enempi minun silmissä eikä ajon aikana tullut kura yms. lika ja lentävien önniäisten raadot olleet mitenkään erityisen helppoja pestä pois. Eivät lähteneet pelkällä huuhtelulla, kuten kaupunkilegenda kertoo. Tosin pyörä on melko tuore ja sen maalipinta on kiiltävä ilman vahoja tai muita aineita.

    Simonizin kovaa keltaista kun on laittanut niin tietää ainakin tehneensä

    Se on ainakin varma juttu, että näiden vahojen ja keraamisten pinnotteiden kanssa myydään aika pitkälti mielikuvia kiiltävästä maaslipinnasta, joka ainakin osittain lienee plaseboefekti.

    Autovahaa olen myös kokeillut visiiriin mutta ei se oikein toimi. Vesi kyllä pisaroituu siihen mutta ei poistu kovin vauhdikkaasti. Vanhassa visiirissä toki parempi vahan kanssa kuin ilman. Uudenkarheassa visiirissä taitaa olla sen verran rasvainen pinta, että vesipisarat tarraavat siihen huonommin, kuin vanhan visiirin pintaan.
    Kokeilin kans tuota Korrekia, mutta subjektiivinen käsitys jäi huonommaksi. Ehkä tuo eksoottisempi nimi "Gyeon" luo tehokkaamman placebo-vaikutelman. Aika helposti itikat ovat kuitenkin pleksistä irronneet kevyellä harjalla (ja S100:lla). Ihan pelkkä huuhtelu ei tunnu riittävän vaikka teettäisit tonnin keraamikäsittelyn.

    Sen verran hyvältä vaikutti että aion tuota käyttää jatkossakin.
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 18.06.2024 klo 17:28.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  19. #19
    Pitää siis käydä hakemassa puteli Gyeonia koekäyttöön. Se on onneksi maltillisesti hinnoiteltu.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  20. #20
    Tuo Gyeon muodostaa hydrofobisen pinnan, siis vettä hylkivän. Pintajännitys vetää veden pisaroiksi jotka valuvat helposti pois.

    Ei ole kallis kokeilu. Itsekin olen koittanut löytää sellaisia tarpeellisia tuotteita joita joku muukin pitää hyvänä kuin myyjä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Gyeonia näkyy olevan monessakin verkkokaupassa tarjolla mutta tietääkö kukaan löytyykö sitä mistään pk-seudun kivijalkakaupasta?

    Verkkokaupasta tilatessa toimituskulut (joku 5-10€) syövät tuotteen edullisuuden. IKH oli mainittu mutta netin mukaan siellä sitä ei ole tai en ainakaan löytänyt sitä heidän nettiluettelosta.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  22. #22
  23. #23
    Jos etitte halpaa ja hyvää, niin se on tässä.

    https://www.motonet.fi/tuote/rain-x-...oduct=85-00457

    Toimi visiirissä ja auton ikkunoissa loistavasti.
    KTM 1290 Super Duke R
  24. #24
    "Soveltuu vain lasipinnoille"

    Mikä lie syynä? Mahtaisiko haurastuttaa muovia.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  25. #25
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  26. #26
    Ostin tuota ritsan tuulilasiin kokeeksi, koska en jaksa uskoa, että neljännelläkin Norjan reissulla paistaisi aurinko.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  27. #27
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Monest paikast saa/on saanuTurtlen 5 sateest
    Tai Turtle Wax 5 lasipinnoite (taita olla sen nykyinen/uudempi nimi)
    Kästtääkseni ihan vastaavaa tavaraa. Maksaa n 10€ 300ml.

    Olen todennu toun 5 sateest ihan toimivaks. Pullo kestäny usean vuoden. Eipä sitä paljon yhteen visiriin mee....
    Taitaa olla nykyään nimeltään Turtle Wax Clearvue. Tokmannilla ainakin näkyy olevan. Joskus oli 2009 Hyundaissa uutena jokin pinnoite ja pyyhkijöitä ei tarvinnut ensimmäiseen vuoteen.

    Noita litkuja on monella valmistajalla monella nimellä moneen hintaan ja lieneekö samaa tavaraa, vai onko joku surkeaa ja toinen pelkkää parhautta?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  28. #28
    Motonetistä tuli tovi sitten tuo visiodry purkki haettua ja nyt kun sitä on saanut vähän sateessa ja sumussa testattua niin...

    Sateessa tuntuis toimivan ihan asiallisesti, kun pisaraa tulee visiiriin kokoajan niin pysyy puhtaana kun vesikertymä on sen verran isoa että pisarat pääsee karkuun.
    Sumussa sen sijaan ei toimi yhtä hyvin.
    Pisarat on niin pientä mitä visiirille kertyy, että on pakko pyyhkiä visiiriä manuaalisesti, että ei mene näkökyky ennenkuin vettä on kertynyt tarpeeksi että se jaksaa kulkea visiiriltä pois.

    Käytellään nyt tuota purkkia pois ja kokeillaan seuraavaksi jotain muuta.
    Itselle tuoreena motoristina tämä oli nyt ensimmäinen aine mitä kokeilin.

    Gyeon wet coattia löytyy myös kaapista millä olen pärrää käsitellyt, mutta sitä en ole vielä kokeillut visiiriini.

    Olisihan se kiva kun olisi aine joka ampuu pisaran kuin pisaran ilman ilmavirtaa pois pinnalta kuin pinnalta, mutta hyvinpä tankin ja laukkujen jopa pystypinnoille pisartuu vesi tuolla wetcoatillakin kun pyörä on parkissa.
    Onko moisia, muuten kuin mainoskuvissa tai ensimmäisen 10sekunnin ajan käsittelyn teosta?
  29. #29
    Lainaa Dervish kirjoitti Katso viesti
    Motonetistä tuli tovi sitten tuo visiodry purkki haettua ja nyt kun sitä on saanut vähän sateessa ja sumussa testattua niin...

    Sateessa tuntuis toimivan ihan asiallisesti, kun pisaraa tulee visiiriin kokoajan niin pysyy puhtaana kun vesikertymä on sen verran isoa että pisarat pääsee karkuun.
    Sumussa sen sijaan ei toimi yhtä hyvin.
    Pisarat on niin pientä mitä visiirille kertyy, että on pakko pyyhkiä visiiriä manuaalisesti, että ei mene näkökyky ennenkuin vettä on kertynyt tarpeeksi että se jaksaa kulkea visiiriltä pois.

    Käytellään nyt tuota purkkia pois ja kokeillaan seuraavaksi jotain muuta.
    Itselle tuoreena motoristina tämä oli nyt ensimmäinen aine mitä kokeilin.

    Gyeon wet coattia löytyy myös kaapista millä olen pärrää käsitellyt, mutta sitä en ole vielä kokeillut visiiriini.

    Olisihan se kiva kun olisi aine joka ampuu pisaran kuin pisaran ilman ilmavirtaa pois pinnalta kuin pinnalta, mutta hyvinpä tankin ja laukkujen jopa pystypinnoille pisartuu vesi tuolla wetcoatillakin kun pyörä on parkissa.
    Onko moisia, muuten kuin mainoskuvissa tai ensimmäisen 10sekunnin ajan käsittelyn teosta?

    Jos sitä vettä jää visiiriin, niin ainetta on luultavasti liian ohuelti tai sitten olet kiilloittanut visiiriä käsittelyn jälkeen. Se siis pysyy täysin kirkkaana, jos ainetta on riittävästi.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  30.  
  31. #30
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Jos sitä vettä jää visiiriin, niin ainetta on luultavasti liian ohuelti tai sitten olet kiilloittanut visiiriä käsittelyn jälkeen. Se siis pysyy täysin kirkkaana, jos ainetta on riittävästi.
    Kaksi tai kolme suihkausta pullosta visiiriin koko alalle edellisenä iltana tai aamulla lähtiessä, eikä visiiriin ole sen jälkeen koskettu.
    Mutta, jatkamme testejä joskus...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen