Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Tarkoitus kurvailla tuonne Ranskan ja Portugalin kautta toukokuun alussa (lähtö Finnlinesilla 24.4.) ja kulutella perillä aikaa viikosta kahteen ja sit kurvailla alppien kautta takasin kotio.
    Olisko tiedossa hyviä majoituspaikkoja, edullisia hotelleja tai huoneistoja, joissa turvallinen p-paikka prätkälle?
    Hyviä mutkateitä päiväretkille varmaankin löytyy
  2. #2
    Vinkit on tietysti hyviä, mutta kannattaako reitti valita suositeltujen hotellien mukaan? Nimittäin reittivaihtoehtoja on lähes rajattomasti ja hotelleja satoja ellei tuhansia.

    Aika hyvin pärjää kun kattoo kännyllä netistä hotellin sopivalta paikalta, soittaa ja kysyy että onks garagee. Tai kurvaa paikan päälle. Aika usein olen mopottimen jättänyt hotellin takapihalle ulkoparkkiin, vielä on tallessa pysynyt. Kadunvarressa näkysällä riskit on varmaan suuremmat.

    Siitähän tulee isommin ponnistelematta noin 1 kk reissu. Etelässä on nimittäin etäisyydet itä-länsisuunnassa yllättävän pitkiä, siirtymänä kannattaa ottaa Saksan osuus, sen jälkeen päivämatkaksi riittää ainakin meikäläisellä 200-300km. Sinne ei kannata lähteä aironputtia suorittamaan.

    Sitä vaan että täällä sitä kateellisena kärvistellään. Hyvää matkaa!
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 13.04.2024 klo 12:08.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  3. #3
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Vinkit on tietysti hyviä, mutta kannattaako reitti valita suositeltujen hotellien mukaan? Nimittäin reittivaihtoehtoja on lähes rajattomasti ja hotelleja satoja ellei tuhansia.

    Aika hyvin pärjää kun kattoo kännyllä netistä hotellin sopivalta paikalta, soittaa ja kysyy että onks garagee. Tai kurvaa paikan päälle. Aika usein olen mopottimen jättänyt hotellin takapihalle ulkoparkkiin, vielä on tallessa pysynyt. Kadunvarressa näkysällä riskit on varmaan suuremmat.

    Melko kunnianhimoinen suunnitelma.
    Reitti mennään fiilisten mukaan päivä kerrallaan.
    Kyselinkin majoitusta sinne perille. Siellä vois pysytellä samassa majoituksessa pisempään ja tehdä päiväseltään ajeluita fiilisten mukaan.
  4. #4
    Tuo on siitä erinomainen ajankohta, että kelit ovat jo kohdallaan, mutta ei tietoakaan turistisesongista.

    Yksi tapa on edetä pätkä kerrallaan ja mielen mukaan suunnitella seuraavien päivien ohjelma. Hotellihuoneiden löytäminen hintoineen on aika helppoa googlemapsin avulla. Eri hotelleista on mapsissa paljon arvosteluja ja tuntuvat pitävän aika hyvin paikkaansa. Sitten varaus, joko mapsin linkin kautta ( vie yleensä eri hotellibuukkaussivustolle ) tai sitten hotlan oman sivun kautta.
  5. #5
    Lainaa IIIpyora kirjoitti Katso viesti
    Reitti mennään fiilisten mukaan päivä kerrallaan.
    Kyselinkin majoitusta sinne perille. Siellä vois pysytellä samassa majoituksessa pisempään ja tehdä päiväseltään ajeluita fiilisten mukaan.
    Aa, otsikko tuli luettua huonosti. Monta kertaa on tullut tuolla rannikolla käytyä, tosin ei omalla mp:llä, mutta vuokrapirssi on ollut alla. En muista että kertaakaan olisi osunut alle hotelli jossa ei olisi talllia.

    Hieno matka edessä, peukut sille!
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  6. #6
    No tarjontaahan tuolla riittää niin ketju- mallisista aina kaikenmuaaliman yksityisiin, mutta JOS jotain itse haluaisin jatkossa käyttää, ja suositella niin ehdottomasti itse valitsisin: B & B- Hotels- ketjuhotellit:

    Etenkin jos vaatimuksena on:
    -Ilmastointi
    -Aamiainen
    -Oma aidattu parkkis
    -Hinta-/laatusuhde

    Ja on aiiikas kattava verkosto, niin saksassa, italiassa, ranskassa & spaniassakin !

    Voittaa 6-0 aikansa eläneet Ibis-, F1Formule, tms. muoviset kopperot...
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
  7. #7
    Lainaa vstrom kirjoitti Katso viesti
    Tuo on siitä erinomainen ajankohta, että kelit ovat jo kohdallaan, mutta ei tietoakaan turistisesongista.
    "kurvailla alppien kautta takasin "

    Kuva toukokuun 16. päivä italiasta Rooman tasolta ja tie oli ajettavissa vaan siitä syystä, että Giro oli käynyt siellä edellisenä päivänä. Eli kelien kohdillaan olo riippuu vähän reitistä ja kuskista.
    italia.jpg
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  8. #8
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    "kurvailla alppien kautta takasin "

    Kuva toukokuun 16. päivä italiasta Rooman tasolta ja tie oli ajettavissa vaan siitä syystä, että Giro oli käynyt siellä edellisenä päivänä. Eli kelien kohdillaan olo riippuu vähän reitistä ja kuskista.
    italia.jpg
    Juu, kyllähän Keski- ja Etelä-Euroopan vuoristoalueilla on lunta toukokuussa ja yli kahdessa kilsassa vielä satunnaisesti kesäkuussakin.
    Eikä aurinkokaan siellä silloin aina paista, mutta mielestäni kelit ovat tuohon aikaan kohdallaan paljon paremmin, kuin alkuvuodesta tai sitten kesäsesongin ( heinä- ja etenkin elokuun ) aikana, jolloin normi lämpötila on lähempänä 30 kuin 20 celsiusastetta. Ainakaan minä en pohjolanpoikana kehuisi ko kelejä motoristille kovinkaan hyviksi ja ei sen puoleen, ihan tavallinen tokaisu ranskalaiseltakin ko vuodenajasta on "tant pis", ei voi mitään.

    Toki, kuten totesit, riippuu reitistä ja kuskin mieltymyksistä.
  9. #9
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    "kurvailla alppien kautta takasin "

    Kuva toukokuun 16. päivä italiasta Rooman tasolta ja tie oli ajettavissa vaan siitä syystä, että Giro oli käynyt siellä edellisenä päivänä. Eli kelien kohdillaan olo riippuu vähän reitistä ja kuskista.
    italia.jpg
    Tuo kuva on varmaan melko korkealta, vaikka onkin Rooman tasolta. Olin esim. Stelviolla 7.6-18 ja kyllä ylhäällä penkoissa oli lunta saman verran, tiet oli täysin sulia, se että mitkä kelit on touko-kesäkuun vaihteessa on täysin tuurista ja korkeudesta kiinni, aion mennä tänä keväänä touko-kesäkuun vaihteessa tarkistamaan...

    Edit. Olin myös 1991 juhannuksena San Bernhardin solassa ja siellä oli penkoissa lunta yhtä paljon.
  10. #10
    Miten ois Airbnb? Tuollakin tosin hinnat nousseet kovasti pandemian jälkeen.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  11.  
  12. #11
    Lainaa IIIpyora kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus kurvailla tuonne Ranskan ja Portugalin kautta toukokuun alussa (lähtö Finnlinesilla 24.4.) ja kulutella perillä aikaa viikosta kahteen ja sit kurvailla alppien kautta takasin kotio.
    Olisko tiedossa hyviä majoituspaikkoja, edullisia hotelleja tai huoneistoja, joissa turvallinen p-paikka prätkälle?
    Hyviä mutkateitä päiväretkille varmaankin löytyy
    Löytyy hyvää mutkapätkää. Joulukuussa oltiin viikko. Torroxissa oli airb&b kämppä parkkihallilla. Eli pyörät oli porttien sisällä.

    Sent from my M2007J22G using Tapatalk