Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
  1. #31
    Laitetaas tännekin jotain välillä....

    Tuon lyhyehkön euroturneen jälkeen ei ole tapahtunut mitään kovinkaan ihmeellistä, hyvillä keleillä ja mielenkiinnon puitteissa olen ulkoiluttanut lähinnä HooKakkosta. Sillä kelpaakin kyllä vetää...



    Laitoin Zetorin myyntiin ja sehän meni lihoiksi. Tallihan huutaa nyt ihan tyhjyyttään. Pitää vähän ottaa happee että mihin sitä seuraavaksi mielenkiintonsa suuntaisi. Moottoripyöräilyn eri alalajea on tullut kokeiltua lähes kaikkea - poislukien maarata/speedway ja trial. Nämä alalajit jätän suosiolla edelleen rauhaan

    No sentään vastaan käveli tuommoinen latolöytö - muutamaan vuoteen ei mitään museopyöräprojektia ole tallissa ollutkaan.



    Katotaan nyt saako tuosta edes kohtuu vaivalla ja kuluilla kalua, osapuutteita on maltillisesti ja ne on hankittavissa, mutta katteet ja maalipinta on heikossa hapessa....voi olla että jos saan tekniikan skulaamaan niin sitten joku restomod tai sitten puran käypäiset palikat osiksi...ja loput Kuusakoskelle. Sillain samaa suunnittelun tyyliä kuin HooKakkosessa että ahdin koneen takana, puolikate ja kone näkyvissä. Näitä on tehty 1983 vuonna 1 153 kpl - eikä yhtään sen jälkeen. Kilpipeli.

    Ninja H2 2020
    Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
    exiä aika monta....
  2. #32
    Noita turbopyöriä oli silloin 80-luvun alkupuoliskolla kaikilla neljällä japanilaismerkillä, siihen aikaan Hiko myös vuokrasi pyöriä ja totesi parhaaksi vuokrapyöräksi 750cc turbo-Kawan, "se menee aina lunastukseen"...
  3. #33
    Tuli tuollaista kokeiltua nuorena miehenä. Mielikuvaksi jäi, että yksi pyörä mutta kaksi luonnetta. Pikku- ja keskikierroksilla viissatku ja kovempaa kierrättämällä tonninen.
    Hienoa, että tuollainen harvinaisuus on vielä hengissä ja hyvissä käsissä. Pala tekniikan historiaa.
  4. #34
    Kauden 2024 yhteenveto ja mietteitä tulevasta

    Mun osalta kausi näyttää nyt kuivuvan kokoon vaikka superhyvät ilmat on just päällä.

    On vähän muuta ohjelmaa nyt niin etten pääse ajelemaan. Mutta onhan tuota saanut ajaa tässä vuosien varrella - ja toivon mukaan ajot jatkuu vielä pitkään.

    Aiempien vuosien tapaan oon ynnännyt kilometrit ja kulut kaudesta. Kulut sisältää polttoaineet, mahdolliset ulkopuolisen tekemät huollot, huolto-osat, renkaat, varaosat, pakolliset ajovarusteiden uusinnat/korjaukset sekä ratapäiväliput. Kuluissa on myös mukana matkakuluista lauttamaksut, majoitukset, WorldSBK kisaliput. Mukana ei ole reissujen ruokia, vetoauton bensoja/kuluja, peräkärryn kuluja eikä vielä mopojen vakuutuksia. Lisään niiden osuuden erikseen kun seuraava lasku tulee ja niin ollen kauden kulut niiltäkin osin sitten tiedossa. Vakuutuskulu ei ole suuri, olen pitänyt kaikki mopot päiväkohtaisessa vakuutuksessa.





    Kalustopuolella oli kauden aikana trafiikkia. SWM 650 Superdual vaihtui kevättalvella Kawasakin ZZR 1400 matkaveturiin joka sitten tuli vast’äikään laitettua eteenpäin uudelle käskyttäjälle. CBR 600RR tuli myös heinäkuussa hävitettyä, kuin myös kaikki rata/varikkotarvikkeet peräkärryä myöden. Talliin ilmestyi 41 vuotta vanha “raato”, projektiaihio, Suzuki XN85 Turbo.

    Lasken nämä ostot/myynnit ns. pääomamomentille eikä niitä eikä niiden tappioita tai mahdollisia voittoja (heheheh) ole laskettu mukaan kuluihin.

    Vehkeisiin tuli kilsoja seuraavasti:

    -SWM 650 Superdual: 0,00 km

    -CBR 600RR: 424,00 km

    -ZZR 1400: 9 963,00 km

    -Ninja H2: 1 465,00 km

    -yhteensä: 11 852,00 km

    Rahaa meni harrastuksen kulupuoleen 3 645,32 € em. rajauksin. Kannattiko - no varmasti!

    Kauden kohokohtia oli tietysti Barentsinmeren uintireissu ja WSBK-kisareissu Boostin kanssa Tsekin Mostiin. Enemmän olisi voinut vielä matkailla. Ratahommat saa nyt jatkossa jäädä minun osalta satunnaisiin vierailuihin ja körökyyteihin sopivalla laitteella. Ja varsikin varikolla pitää päästä höpöttelemään

    Ens kauteen oon miettinyt taas vaihteeksi sellaisen soratiekelpoisen laitteen hankkimista. Tyyliin pikkuGessu, Tenere, Strom, Versys ja mitä niitä onkaan - niitähän on nyt kaikilla valmistajilla tyrkyllä. Mahdollisimman kevyt mutta tarpeeksi tehokas! Pohjoisen reissu jäi kutittamaan ja myös vaatimaan lisää, esim. sorateitä Norjaan täältä Hankoniemeltä…ja Europpaan kans. Katsotaan mitä eteen tulee, täs on pitkä talvi aikaa suunnitella, miettiä vaihtoehtoja ja kun vaihtopyörää ei ole, helppoa ja nopeaa on kaupankäynti!

    Tuota turboajan muinaismuistoa aion kunnostella pikkuhiljaa ja edistymisestä varmaan pitää raportoida aina silloin tällöin tännekin. Ensimmäiset "uudet" ja uudet osat on asennettu, lisää tilattu, vehjettä purettu ja fundeerattu mille tielle sen kanssa lähtisi. Tänään sain virrat kulkemaan mittaristoon, valoihin yms. mutta startti ei pyörittänyt. Puran lisää ja kokeilen komponentteja suoraan akusta jahka joudan/kiinnostaa. Kone ja laatikko pyörii kevyesti kun räikällä kampuran päästä pyörittelee. Latoin kuitenkin öljykylpyä sylintereihin. Tähän vanhaan Suizan turboprojektiin palataan syksyn aikana.





    No joo, kova penkkiurheilukesä senkun jatkuu; HJK:n konferenssiliigan Europelit, Huuhkajien kansojen liigan matsit, HJK:n Veikkausliigan Mesturuussarjan ottelut ja tietysti pitää seurata myös EIF:n putoamiskamppailua Haastajasarjassa. Matseja on tulossa niin että kalenteri vallan täyttyy! Mutta hyvä että on ohjelmaa…
    Ninja H2 2020
    Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
    exiä aika monta....
  5. #35
    Ylösnousemus ja elämä!

    Pientä raporttia eetteriin välillä…Kesäiset kelit jatkuu, mutta tänään saattaa olla se viimeinen lämmin päivä joten menkäähän veljet ja siskot vielä ajamaan kun siihen on chaanssii!

    Mulla on edelleen ollut muuta ohjelmaa ja Kawa on saanut mököttää tallissa käyttämättömänä jo kolmisen viikkoa.

    Suizaa olen elvytellyt hitaasti mutta varmasti. Olen tutkiskellut vehkeestä kaikenlaista informaatiota ja katsellut valmiiksi muutamien pisteosien puutteisiin toimittajia, olenpa jonkun osan jo ostanutkin ja asentanut. Osapuutteet on onneksi vähäisiä, teknikkapuolelta ei näyttäisi puuttuvan mitään ja saan ne loput pienet pisteosien puutteet kasaan tuossa tuokiossa….Päätin kuitenkin, etten tilaa enään mitään uusia osia ennenkuin olen saanut koneen pyörimään ja edes lupaamaan käyntiin lähtöä.

    Liottelin sisältä kevyessä pintaruosteessa ollutta bensatankkia viikon päivät n. 10% sitruunahappokylvyssä, kuumaan veteen sekoitettuna ja lämpimässä tilassa välillä tankkia huljutellen. Happoa löysin Tokmannilta. Tuli muuten hyvä! Vaihdoin myös moottoriöljyn ja suodattimen.
    Sain pienten rassailujen jälkeen startin pyörimään ja kaikkiin tulppiinkin kipinän. Ja käyntiin Suiza lähti tänään!!!

    https://youtu.be/JF1ioHtEwTM

    Käynti kuulostaa erittäin lupaavalta! En uskaltanut sitä kuitenkaan kauaa käyttää…seisonut kuitenkin yli 10 vuotta…

    Anyways, nyt voin tilata nuo valmiiksi katselemani osat ja alkaa varsinaisen kunnostuksen (ja purkamisen).

    Mitään aikarajaa en ole itselleni asettanut eikä myöskään vielä ole varmaa mihin suuntaan tämän kanssa menisi. Orggis vai joku siisti restomod - harkiten moderneja komponentteja vanhojen rinnalle? Näitä modeja on tehty tosi mageita kaikenlaisista vehkeistä…Saa kommentoida!

    Katana restomod esimerkki:


    XN85 turbo lievä restomod:
    Ninja H2 2020
    Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
    exiä aika monta....
  6. #36
    Jännästi turbo piilotettu koneen taakse tuossa Suizassa. No se lienee ainoa paikka, johon sen nätisti sai sijoitettua tuotantopyörässä. Vähän mietityttää miten se mahtaa jäähtyä, kun kone ja turbo itsessään eivät ole vesijäähdytettyjä eikä tuohon aikaan vielä i/ö-koneitakaan ollut keksitty. Noh, kait ne siellä Suzukilla tiesivät mitä tekivät. Jos restomodia meinaat niin USD-keula sopisi tuohon, kuin nenä päähän.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  7. #37
    Tuo Katana on minun silmääni ihan mielettömän hyvän näköinen. Aivan 5/5!!
  8.  
  9. #38
    Vinkkejä ja neuvoja muinaismuiston alustaan?

    Tossa XN85 Turbossa on etupää sellainen kasari-ajanmukainen "Anti-Float" keula ja vois tosiaan yrittää hommata jonkun helposti modattavan modernimman keulan tilalle. Tulisi siinä samalla jarrupäivityskin. Renkaat on 16". Mitä kaikkea pitäisi mitata/huomioida jotta korvaavan etupään siihen saisi istutettua?

    Sama peräpäässä. Tossa on perässä tommonen viritys, tekisi mieli vaihtaa swingi (yhtenä tyyppivikana on heikko swingi) mutta miten ton vaimennuksen kanssa pitäisi oikein toimia?

    Itse en ole mikään metallimies ja joudun koneistukset teettämään jollakulla asian osaavalla mutta ekana pitäisi tietää vähän enemmän mitä pitäisi tehdä...

    Ninja H2 2020
    Suzuki XN85 Turbo (projekti?)
    exiä aika monta....
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12