Hei, voitteko suositella kunnon toimivaa ketjutyökalua? Tarkoitus olisi lyhentää ja liittää Suzuki GSX-1400 alkuperäistä vastaavat ketjut. Olen ajatellut Motonetin n. 49 euron tai IKH:n 99 euron vehjettä. Onko kumpikaan hyvä tai joku muu?
Motion Pro:n PBR on erinomainen.
https://www.mybeta.fi/product/1844/p...-530-ketjuille
Jokkis #11 | Ural S1000RR
Kellermann KTW 2.5
Tämä on itsellä ja voin suositella. Koostaan huolimatta tuolla voi sujuvasti katkaista myös MTB:n ketjut -ja sitten bemarin 525:set.
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...YaAhm4EALw_wcB
Tuota Motonetin halvempaa en ostaisi. Sen kita lähti "aukeamaan" toisella vai kolmannella kerralla eli oli liian pehmeää materiaalia.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
ite sain kyllä tuon kellermaninkin vehkeen hajoomaan, käyttäjän tumpelontia varmaan
sen verta otti pattiin että ajatus varaosan tilaamisesta lähinnä oksetti
suosikkini nykyään on
https://www.motonet.fi/fi/tuote/8030...iittaustyokalu
kallis joo mutta tuossa on työkalu loppuelämäksi (suunnitelmana on elää ja harrastaa pitkään)
Viimeksi muokannut: TIJ; 22.01.2023 klo 12:09.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Meillä on tallilla molemmat, sekä tuo DID työkalu, että kellermania vastaava Motion Pron versio aiheesta. Sen jälkeen, kun tuo Motion Pro hankittiin, on DID:n työkalu saanut kerätä pölyä hyllyssä.
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...xoCOkAQAvD_BwE
Superbike #7
Häiriköidään ketjua sen verran, että ketjun katkaisu on paljon nopeampaa ja helpompaa ilman ketjutyökalua.
Hioo yhdestä sivulevystä niitin päät sileäksi (kuten kannattaa tehdä vaikka olisi mikä työkalu) ja tuurnalla napauttaa tapit sivulevyn läpi. Oisko 20s homma.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kestääkö noi työkalut DID zvmx ketjuja? AFAM kejutyökalu joka maksaa sen 20€ on ollu hyvä noitten niittauksen ja on kestänyt hyvin. Vanhat oon katkassu rälläkällä ja samoin lyhentäny uusia. Ei sula x kumit kun käyttää vähä päätä kun rälläkällä hioo tapin sileeksi.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Ainakin mun 24mx:stä ostettu on kestänyt. Näyttää melko samalta kuin biltsun kampe.
Luulis nimekkäämpien (motion pro) kestävän sit kanssa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tossa vielä tuo afam. Ei niittaa kun onttoja mutta työkalu on äärettömän yksinkertainen ja todella kestävä
https://www.baboon.eu/fi/osa/afam-ke...5/000001041858
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Erottaako esim 525 ketjussa onttouden/umpinaisuuden jostain tietystä tyyppimerkinnästä?
Kaikki DID ketjut ilmeisesti ovat ontolla päällä ja suurin osa muistakin. Ei kai se tyyppimerkintä niinkään, vaan ketjun merkki. Joitakin merkkejä on kait umpinaisellakin tapilla, mutta ontot ovat yleisiä. Ite en käytä muuta kuin DIDiä. Itse olen ontot niitannut laakerin kuulalla ja puristimella. Pallopäävasarallakin monet naputtelevat, mutta en suosittele. Vaarana on tapin pään väsyminen ja säröily.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Minulla busassa DID ZVMX ontolla niitillä. ER5 liikkuu snell ketjuilla ja niissäkin ontto.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Regina HPE:ssä on umpipäinen tappi, myös niittilukossa. Ketjun tapeissa näkyy pieni litistys tapin vastakkaisilla syrjillä. Kun asensin ketjun, käytin DIDin ketjutyökalua puristamaan niittilukon levyt oikealle etäisyydelle ja pistepuikolla yritin tehdä samanlaiset litistykset niittilukkoon. Kaveri on hyvä apu pitämään lekaa ja sopivaa taakia vastapainona kun itse hutaisee vasaralla pistepuikkoa. Aika hyvin onnistui, ainakin ketju on pyörinyt ongelmitta yli 20000km.
Levyn ja tapin sovitus on kyllä niin tiukka ettei niittauksessa tarvitse ottaa kovin varman päälle. Eiköhän se reikä niitin päässä ole lähinnä kolo, onttoja tappeja ei ole osunut kohdalle. Reikäpäinen tappi on tietysti helpompi niitata, ja sellaiseen on tuossa työkalussakin kärki. Sitä en viitsinyt edes yrittää Reginalle.
Joissakin niittilukoissa tulee mukana pari rautalankakoukeroa, ne lienee tarkoitettu estämään päätylevyjen puristus liian tiukalle.
Suurin hyöty tuosta työkalusta on nähdäkseni niittilukon päätylevyn puristamisessa paikalleen. Olen sen joskus tehnyt lukkopihtien kanssa ähräämällä, se on aika epäkiitollista hommaa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
https://www.xlmoto.fi/product/ketjut...B&gclsrc=aw.ds
Tuolla työkalulla on melko monta ketjua vaihdettu. Itse kun ostin, niin tais olla Biltsun valikoimissa, mutta juuri saman näköinen työkalu laatikoineen on.
katkaisuun 3 tuurnaa, niittiketjun puristin ja niittauspää.
Kiitos paljon vastauksista! Kävin sitten ostamassa Motonetistä 149 euron tuotteen. Kyllä hinta hirvitti, mutta toivottavasti on sitten kanssa hyvä ja helppokäyttöinen.
Työkalut erityisesti on tuoteryhmä, jossa hyvä ja halpa ei kohtaa samassa tuotteessa.Kyllä hinta hirvitti, mutta toivottavasti on sitten kanssa hyvä ja helppokäyttöinen.
-- Brake later and open the gas earlier --
Hyviä vinkkejä on tullut, kiitos.
Halpa on harvoin hyvää, mutta koska omassa käytössä ketjunkatkaisijaa tarvitsee kovin harvoin, niin puolentoista satalapun käyttäminen tuntuu hiukan hassulta.
DIDä on yleensä tullut käytettyä ja siksi pari jatkokysymystä: jotkut DIDn mallit (ZVMX, VX ) vaatinevat eri (kalliin) työkalun kuin muut versiot. Johtuuko tuo ketjun rakenne- ja/tai lujuuseroista vai mistä?
Moponetillä ei näy olevan muita 525:a kuin juuri kyseisiä malleja myynnissä. Ovatko ne olennaisesti perinteisiä O-rengasketjuja kestävämpiä?
Totta tämäkin. Ja tuolla puolellatoistasatkulla vaihdattaisi ketjut/rattaat liikkeessäkin.Halpa on harvoin hyvää, mutta koska omassa käytössä ketjunkatkaisijaa tarvitsee kovin harvoin, niin puolentoista satalapun käyttäminen tuntuu hiukan hassulta.
-- Brake later and open the gas earlier --
Taisin tilata Louissilta Kellermannin 2.5 ketjutyökalun mutta hintaa en enää muista, nythän hinta näytti olevan sama kuin Stormillakin, 130 tienoilla. Umpikärkisille niiteille oli ostettava oma osansa lisäksi. Hyvin sillä sai tehtyä homman, tosin en viitsinyt katkaisussa sen kestävyyttä testata (kun ei koskaan noista sakemanneista tiijä) vaan dremelillä siipaisin vanhan ketjun tapeista levinneen osan. Hyvillä työkaluilla on mukava tehdä, huonolla tulee vaan pää ja rystyset kipeiksi.
Tietysti voi olla että joku pitää vähän ääriainekseen kuuluvana kun ohjauslaakerin kiristystä varten ostin siihen tarkoitukseen puikkomomenttiavaimen (jota siis käytin kaksi kertaa). Oishan sen saanut muutenkin oikeaan kireyteen. Aika hintava kampe taisi olla sekin. Mutta kun on muuten nuuka!
Myöhemmin päätin että nyt en enää koskaan tee itte mitään, saa nährä pitääkö! Saman päätöksen tosin yritin jo kerran tehdä muttei sitä voinut pitää tietyistä syistä.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Vasta yhden ketjun verran kokemusta, mutta hyvän oloinen on tämä Motion Pron kopiokin:
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/...aisutyokalu-2/
Suosittelen vaan lataamaan Motion Pron työkalun käyttöohjeen valmistajan sivuilta, koska se on selkeämpi, kuin tuon kopion mukana tuleva.
2008 Yamaha YFZ-R1 radalle
2021 GASGAS EC 300 polulle
^
Aito Motion Pro oli mybetan sivuilta 85 € plus posti. Lisäksi itselleni mybetan toimitukset ovat tulleet kahdessa arkipäivässä. Joskus harvoin kolmessa.
Edit: olikin tuolla tilattava tuote, että menee pidempään.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuon työkalun saanee silti halutessaan myös halvemmalla Ktm:n varaosanumerolla vaikkapa motokeitaalta osa nro: 60029020000
Varmaksi en tiedä,mutta samalta näyttää.
Itse ostin aikoinaan kanssa kallimmalla Motonetistä ja mieluummin teen tuolla kuin ilman työkalua, kun en vielä paremmasta tiennyt ostaessani.