Ensimmäistä kertaa elämässäni kamera räpsähti. Nopeutta oli max 80 60 alueella. Ilmeisesti nykypäivänä nuo kamera-autot on varustettu jonkinnäköisellä järjestelmällä, joka kuvaa myös moottoripyörien rekisterit..? Onko kenelläkään kokemuksia taikka tietoa asiasta? Vähän meinaa nimittäin jänskättää, vaikka asiallehan ei tietenkään mitään enää voi.
Jos tulee, niin kiistä ilman mitään selityksiä, ja lähetä lappu sinne.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Olisi kannattanut ajaa karkuun?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Vaikka räpsähtää niin ei sieltä aina tule postia kotiin. Toisaalta sen verran sulla nopeutta, että kyllä ne taitaa laittaa postia tulemaan.
Jos tulee, niin otat sen kuin mies. Itse totesin keväällä, että 70€ sakolla kuitattiin melko paljon aiempia rötöksiä, ja maksoin kiltisti.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Tuskin ne takaapäin ovat kuvanneet.
Mutta jos lappu tulee niin komppaan Knakua, hoidat tilanteen kuin mies.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Valtaosassa kamera-autoissa on nykyään järkkäri edessä ottamassa kaksipyöräisestä kuvaa takaapäin etukuvan lisäksi.
Kukin yksilö tekee itse ratkaisunsa miten suhtautuu, jos tulee postia haltijalle tai omistajalle tapahtumasta.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Ihmeellisesti tämä urbaanilegenda elää. Nykyisen tieliikennelain mukaan kuljettaja tulee olla luotettavasti tunnistettavissa kuvasta, tai muuten ei voida määrätä edes liikennevirhemaksua saati päiväsakkoja. Avokypärällä naama paljaana ajaessa tuo toki voi toteutua, mutta huivi kasvoilla tuskin, puhumattakaan useimmilla umpikypärällä tai crossikypärällä ja ajolaseilla.
https://www.satakunnankansa.fi/kotim...007068170.html
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Tästä väännettiin pitkään peistä uutta tieliikennelakia laadittaessa, että tuleeko samalla haltijavastuu ja käänteinen todistustaakka. Mutta länsimainen oikeusvaltioperiaate syyttömyydestä kunnes toisin todistetaan onneksi voitti ja asia tulkittiin perustuslain vastaiseksi.
https://www.autoliitto.fi/sv/tiedote...evirhemaksulle
Ongelmaksi olisi varmana tullut myös se, että todistamasta voi kieltäytyä, jos syytettynä on lähiomainen kuten nykyinen tai entinen aviopuoliso, kihlattu, vanhempi, lapsi, sisarus tai näiden puoliso.
Joten vaimoa tai poikaa ei tarvitse käräyttää.
Tumma mies Kokkolasta koeajoi pyörän. Jätti uuden bemarin pantiksi. Nimi on unohtunut. Mukava mies.
Kiistäminen ei ole rikollista, eikä myöskään ole mikään velvollisuus laitella sepustuksia mukaan. Tutkikoon kuvia.
Kun naamaa ei näy, homma jää siihen.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Odottele tuleeko postia. Luultavasti tulee, kun nuo kamera-autot kuvaavat myös takaapäin. Sitten toimit omantunnon mukaisesti. Jos kiistät sakon, niin aika varmasti homma kuivuu siihen, kun kuljettajaa ei varmaankaan pystytä tunnistamaan.
-- Brake later and open the gas earlier --
^ Jos tuota linkittämääni Satakunnan kansan artikkelia lukee, niin siinä Dennis Pasterstein lausuu, että ” Rekisterikilven lisäksi kasvojen pitää olla niin selkeät, että kuljettaja voidaan tarvittaessa tunnistaa. Tämä on johtanut siihen, että noin 50 prosenttia kuvista menee poistoon jo esiseulonnassa.” Eli myös tuo tunnistuskelvottomien kuvien perusteella lähetettyjen kirjeiden kiistäminen pitäisi olla jäänyt mahdollisesti vanhan lain aikaiseksi pelleilyksi, jos sellaistakaan lienee tapahtunut muualla kuin essonbaarissa.
Kerran räpsähti itsellä 40 km/h alueella. Mittarissa oli joku 46-47 km/h. Pysähdyin ja kävin kysymässä kamerapakusta paljonko oli ylitystäSakkoa eivät lähetä motolle kun kuvaavat edestäpäin sanoi poliisi. Toisella kertaa en vaivautunut kysymään. Noistahan pitäisi kai ilmoittaa etukäteen ja se on tehty niin, että pakun kyljessä lukee nopeusvalvonta tms.
vai oliko se jossain muussa maassa
![]()
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
Tämä on kyllä älyttömyyden huipentuma joka jaksaa aina hämmästyttää, miksi pitää ilmoittaa että tänään on tehoratsia, huomenna rengasratsia ja ensi viikolla tehotarkkailu suojateillä? Onko ennakkoon ilmoittaminen lakiin perustuva?
Pitäisikö siviili poliisiautossa lukea isolla Poliisi ettei tule yllättäviä tilanteita?![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Moottoripyöräpoliiseja on tänä vuonna näkynyt paljon enemmän kuin ennen. Siis aivan keskellä korpeakin. Yleensä ennen on näkynyt lähinnä pääkaupunkiseudulla. Joensuusta Ilomantsiinkin ajaessa Koveron Teboilin pihassa huomasin ohiajaessa kaksi prätkäpoliisia kahvilla. Usein on moikattu.
Ehkä paras oli kerran kun ostin pyörän Turun saaristosta. Koeajoin sen siinä ennen ostoa kylätiellä. No tehtiin paperit ja kahviteltiinkin rauhassa, niin kotiin päin lähtiessä oli mies tutka ojossa ensimmäisen mäen päällä, hyvin hiljaisella saariston sivutiellä. Onneksi siinä oli se ylämäki ennen säteeseen osumista, niin ei tullut sanomista.
Pääkaupunkiseudulla kun paljon ajaa vuodesta toiseen, niin räpsymisiin ei kiinnitä enää huomiota. Sitä nyt sattuu silloin tällöin. Jo kehäykkösellä varmaan 50 kameraa nykyään jos ajaa läpi. Jo jollain 50km pyrähdyksellä tulee ajettua varmaan 50 kameraan about, hyvin orwellia. Kulosaaren sillan rajoitus Stadiin päin ajaessa on mieletön nykyään. Ylipäätään liikennekulttuuri mennyt sellaiseksi tehtaan liukuhihnaksi nykyään. Ihmiset eivät enää paina kaasua itse, vakkari hoitaa koko ajamisen gepsin ja kartan mukaan ja kuski somettaa.
Robottien jono vain etenee nykyään edessä kuin jossain tieteiselokuvassa. Täysin manuaalisesti itse ajava motoristi tuntee olevansa sellaisessa seurassa nykyään itsensä ulkopuoliseksi. Täytyy mukautua tehtaan rytmiin. Kuin ihminen tekemässä liukuhihnatyötä yksinään robottien keskellä omine inhimillisine tarpeineen.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Katselin perjantaina mustaa pakettivolkkaria Runebergin kadulla aikuiskoulutuskeskuksen edessä jalkakäytävälle parkkeerattuna. Dieseli raksutti tyhjäkäyntiä ainakin tunnin ja konsta istui läheisessä puistossa jättitabletti sylissä ottamassa aurinkoa. Valitsi varmaan samalla lähetettäviä kuvia. "Liikennevalvonta" kyltti auton keulassa oli varmaan varoituksena ohimeneville jalankulkijoille ja pyöräilijöille - etteivät innostu vääntelemään peilejä, kolhimaan tai naarmuttamaan "väärin" pysäköityä autoa...![]()
Fireball
Käsittääkseni ilmoitus ei perustu lakiin, mutta sitä en tiedä, onko noista koko EU:n laajuisista valvontakampanjoista tiedottamisesta joku muu sopimus. Mutta eiköhän tuolla julkisella tiedottamisella haeta kuitenkin sitä, että ihmiset kaikkialla kiinnittäisivät kyseiseen asiaan huomiota, kun valvontaa kuitenkin todellisuudessa pystytään näillä resursseilla kohdistamaan hyvin pieneen osaan liikenteessä olijoista. Se ei paljon liikenneturvallisuutta paranna, jos tehovalvontapäivän aikana jaetaan muutama sata ”ylimääräistä” sakkoa, mutta jos mainoskampanjalla saadaan muutama kymmenen tuhatta kuskia (tai eu-kampanjoissa muutama miljoona) edes muutamaksi päiväksi kiinnittämään huomiota asiaan, niin sillä alkaa jo olla merkitystä.
No nyt kävin sitten minä vuorostani KTM:llä Kuusjoella räpsäyttämässä kamera-auton, 61@50. Ei varmaankaan tule lappua. Jossakin omakotitalon pihassako se auto lie oli siinä puskassa?
Born to be middle aged.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos tulisi sakko niin menisi kaunis tilasto uusiksi, vuodesta -95 autolla päässyt ilman yhtäkään ylinopeussakkoa. Tosin pitkään ajoin Transporter 1,6D:llä jolla tarvitaan helvetin pitkä suora loivaan alamäkeen ja kova myötätuuli että ehtii edes 50-alueella sakkonopeuteen kiihdyttää saman vuorokauden puolella mikäli kiihdytystä ei ole aloitettu ennen aamukuutta.
Born to be middle aged.
No onhan se nyt vittu, ku voit vetää telttaleirin ratikkakiskoille ja päälle paijauksia, mutta sulle potentiaalisesti lähetetään 170€ maksulappu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei se mitään, olen ajanut traktorilla sentään poliisisaattueessa Mannerheimintietä muutama vuosi sitten, että on sielläkin päässyt maalaispoika pöristelemään. Olisi kyllä vedetty sillä porukalla parin sadan traktorin voimin näppärästi telttaleirit kumoon. Mutta kyllä se varmaankin kiltisti maksetaan jos lappu tulee.
Born to be middle aged.
ei tule kamera-autosta minkäänlaista lappua kun kuljettajaa ei voi tunnistaa ja kuvaa tekohetkellä ei ole rekisterikilvestä
R1250RT -23
R1250RT -20
R1200RT -14
r1200rt -12
1200 bandit
650 aprilia pegaso
yamaha rd 350
yamaha rd 125