Car-rep 2K maalit on myös Mastonin valmistamia, mutta motonetin myytäväksi.
Omat kokemukset noista maaleista ja niiden ongelmista alkoi 2017, kun rupesin crossipyörää maalaamaan.
Silloin marraskuussa tuli ostettua niitä noin kymmenen purkkia ja yksikään niistä ei toiminut kuten olis pitänyt.
Osasta purkeista ei saanut tulemaan maalia, kuin muutaman suihkauksen ja senkin todella huonolla paineella.
Parista purkista tuli maalia koko purkillisen, mutta purkin "sumu" oli enemmän pieniä tippoja ja jälki arvatenkin sen mukainen.
Sain kantaa niitä motonettiin takaisin useaan kertaan ja monen myyjän kanssa niitä piti ihmetellä.
Lopuksi kokeiltiin jo myyjän kanssa pihalla kahta hyllystä otettua uutta purkkia ja kumpikaan ei toiminut, kuin hetken.
Kaikesta huolimatta ne vialliset palautetut purkit näkyi kuitenkin palautuvan takaisin sinne hyllyyn...
Lämpötila oli noin 15 astetta ja purkkeja ravistelin ohjeen mukaan ja myöhemmin vielä lisää, mutta ei sillä ollut enää vaikutusta.
Noissa ei ole erillistä rikottavaa kovetinkapselia ja maalia pitäisi voida käyttää useampaan kertaan.
Yritin etsiä aluksi Mastonin 2K sprayta, mutta Kuopion suunnalta sitä ei ainakaan silloin löytynyt.
Lopulta oli ostettava normaalia 1K sprayta, niin jopas oli maalaus helppoa ja jälki hyvää.
Toki kesto ei ole 2K maalin luokkaa, mutta hermot ei enää kestänyt 2K maalin kanssa pelleilyä.
Ostin myös asiaan kuuluvan hengityssuojaimen ja lopulta oli todettava, että tein itse ja säästin.
Sillä rahalla olisin saanut maalautettua rungon ja muut pienet osat ihan oikealla maalarilla.
Tässä kohtaa eletään jo 2019/2020 taitetta.
Oli moottorin koppia maalattavana ja 2K maalin kovuus ja bensan kesto oli tarpeen.
Päätin antaa noille maaleille uuden mahdollisuuden ja motonestista maalipurkki tuli ostettua.
Ostin purkin Car-rep 2K maalia ja sisällä ollut kuula tuntui liikkuvan hyvin pienen rasvistelun jälkeen.
Maali toimi tällä kertaa melko hyvin, mutta sumu oli edelleen hieman pisarainen. Kuitenkin koko purkin sai maalattua loppuun saakka.
Koppia oli vielä maalattavaksi, niin oli ostettava maalia lisää. Kaikki Motonetissa olleet kyseisen värin 2K maalit tuli ravisteltua ja kuulat ei olleet kovinkaan herkillä lähteä liikkeelle. Ostin kuitenkin yhden purkin mistä kuulan sai kuitenkin liikkeelle.
Purkista tuli maalia sitten muutaman epämääräisen tipan verran ja suuttimen puhdistus ei auttanut yhtään, kun maali ei enää tule purkin sisältä ulos.
Motonetin rumbaan ei enää ollut mitään mielenkiintoa, niin soitin asiasta mastonille.
Kuulema ongelma on, että kyseisissä maaleissa vesi toimii katalyyttinä ja sen määrä on suurempi mitä valmistaja on ilmoittanut. Ongelma on kuulema jo korjattu.
Sanoin, että minulla on myös aikaisemmin ostettuna heidän maaleja useampi purkki ja niissä on sama juttu, että ne ei tule enää purkista ulos. Päiväystä niissä oli kyllä vielä jäljelle noin vuoden verran tai ylikin.
Sanoin tarvitsevani toimivaa maalia ja lupasi, että lähettävät maalia, kun seuraavan kerran sitä valmistavat.
Lopulta tammikuun lopulla sitä maalia tuli 6 purkkia ja oli tällä kertaa mastonin omissa pienemmissä purkeissa.
Tuoreen erän maali toimi kohtuullisen hyvin ja silloin maalasin sillä 1 täyden purkin ja toisesta purkista erittäin vähän.
Nyt kesällä kokeilin sitä lähes täydellä purkilla maalaamista, niin sieltä ei tule enää mitään ulos.
Aika huono homma, kun sama ongelma on ollut jo monta vuotta.
Laitoin mastonille sähköpostia kuukausi sitten, mutta eivät ole siihen kiireiltään kerenneet vielä vastaamaan.
Motonetin Car-rep 2K purkki maksaa 19,90€ eli lähemmäs 40€ /litra. Kova hinta maalista jonka purkista ulos saaminen on noin epävarmaa.
Asista on lähtenyt tuttujen kanssa puheeksi, niin näitä samoja ongelmia on tuntunut olevan aika monella.
Viimeisin juttu oli kaverilla joka oli hankkinut maalin maalikaupasta, niin ei ollut taaskaan tullut maali ulos purkista. Ongelma oli taas kuulema ollut sama katalyytti ja nyt se on korjattu.
Uudet purkit oli tullut mastonilta ja ne olivat toimineet.
Tosin vielä vuorokauden kuivattelujen jälkeen lämpimässä, niin silti jää sormenjäljet pintaan.
Ei luulis enää kovettuvan purkkiin, kun ei meinaa kovettua pintaan.
Miten monella täällä on ollut noiden kanssa ongelmia?
Ahdettu 1216
Ite en oo ostanu kuin yhden purkin mastonin maalia kun katteita maalasin. Se purkki toimi aivan moitteetta, suihku oli leveä ja tasainen, eikä ollu mitään ongelmia kuulan kanssa tms.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Oliko tuota 2K maalia vai normi kilikalia?
Ahdettu 1216
Ostin viime keväänä Motonetistä Mastonin akryylimaaleja ja 2k lakkaa tankinkuoren maalaamista varten, akryylimaalit onnistuivat kohtuullisen hyvin, mutta lakka sulatti koko maalauksen kellertäväksi sotkuksi, näin vaikka käyttöohjeissa mainittiin että sopii akryylimaalin päälle. Kokeilin ko. lakkaa myös valkean paperin päälle ja siinäkin näkyi kellertävä sävy.
Automaalit kannattaa ostaa niihin erikoistuneista liikkeistä, jos haluaa minimoida epäonnistumisen riskin. Muutama vuosi sitten paikkailin Vitoa automaalit.net värisävytetyllä spraymaalilla+ lakalla, onnistui sen verran hyvin, että lopputulosta on vaikea erottaa alkuperäisestä maalipinnasta.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
En ole vakuuttunut 2K maaleista joissa on kovetin valmiina, ei juurikaan tunnu eroavan normi kilikoleista. 2K maalit joissa on erillinen kovetin jonka jälkeen maalausaika on joitain tunteja, ne on toimineet kuten ruiskumaalit.
Monet paukkumaalit jämähtää purkin pohjalle varastoinnissa ja niitä pitää ravistella kunnolla ja pitkään. Yleensä teen niin että ravista jonkun minuutin, laitan pullon pöydälle pohja ylöspäin, jonkin ajan kuluttua uusi ravistus ja pöydälle oikein päin. Tätä kun tekee tarpeeksi monta kertaa niin kokkareet on lionneet eikä klöntit tuki venttiiliä tai suutinta. Joskus lämmitän purkin juoksevan veden alla että kokkareet liukenee paremmin, maali on myös juoksevampaa, paine nousee hieman ja on helpompi maalata ja parempi lopputulos.
Kylätason kurapyöräilijä.
Joo ääni tolle että kannattaa kilikolit ostaa oikeasta maalikaupasta. Siinä on monta etua.
Ja tuo mastonin toiminta on ihan ”naurettavaa” (kuten myös motonetin). Samaa selitystä tuosta katalyytistä kertoivat mullekkin jo pari kolme vuotta sitten ja sama diipadaaba että asia on korjattu ja lähettivät mulle 6 pulloa........1/6 toimiEi taideta mastonilla paljoa nettiä lueskella
![]()
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Tuo bensan, kemikaalien ja pinnan kestävyys noissa on houkutellut omissa maalaus kohteissa.
Ne voi varmaan jopa pitää joiltakin osin paikkansa, mutta kaikki nuo muut myyntitekstit taitaa olla virheellisiä.
Ehdottomasti, jos maalauskohde on paikkamaalaus, niin maalit on hankittava ihan oikesta maalikaupasta.
Ahdettu 1216
Valmistaja lupaa melkein kaikki maan ja taivaan väliltä, mutta totuus näkyy valitettavasti olevan ihan jotain muuta.
Moni voi mennä juuri noiden lupauksien takia metsään.
Neutraalina ilmaisuna olen jo ihan samaan mieltä, että en ole enää vakuuttunut kyseisistä 2K maaleista, joissa kovetin on valmiina.
Noita 2K purkkeja saa ravistelle ihan miten älyttömästi vaan jaksaa helistellä, mutta silti se maali jämähtää sinne purkin sisälle. Ehkä räjäyttämällä saattaisi jotain maalia sieltä saada ulos, mutta aika huono sitä on kohdistaa maalattavaan kappaleeseen ohuina kerroksina.
Normaalit spray maalit muilta valmistajilta on kyllä toimineet hyvin, vaikka osa on ollut todella vanhoja.
Tuo lämmitys auttaa kyllä hyvin lopputulokseen.
Ahdettu 1216
Aika surkeaa sitten se toiminta on, jos samalla kuviolla on mennyt ja edes ne uudet maalit ei toimi sielläkään.
Ei tuohon oikein ymmärrys riittänyt, kun liikkeen pihalla kokeillaan myyjän kanssa maalia ja sitä tulee suuttimesta läpi vain hetken. Lopputulema, että suuttimen alta purkki on maali köhnässä, kun maali tulee ruikkimalla.
Seuraavalla viikolla liikkeessä asisoidessa satuin vilkaisemaan, että onko uusi erä kyseistä maalia tullut, kun hyllyssä on monta purkkia maalia. Huomasin useassa purkissa maalia suuttimen juuressa, niin ne samat kokeillut ja ei enää toimivat purkit oli löytäneet tiensä sinne hyllyyn takaisin.![]()
Ahdettu 1216
Ettei kaikkien tarvitse erikseen etsiä, että miten valmistaja ilmoittaa tuotteiden ominaisuudet ja toimivuuden.
Esimerkkinä myös yhden sävyn tuotetiedot.
"Maston 2K Two on todellinen vallankumous 2-komponenttimaalauksessa. Maalaus on yhtä helppoa ja käyttäjäystävällistä kuin millä tahansa tavallisella spraymaalilla. Kemiallinen kovettuminen alkaa heti, kun maalia suihkutetaan ilmakehään. Maalilla on samat ominaisuudet kuin ammattilaisten käyttämillä 2-komponettimaaleilla, kuten pinnan kovuus, kemiallinen kestävyys (mm. bensiini), kiilto, tarttuvuus, korroosion kestävyys. Maston 2K Two maalia voidaan käyttää ja se tarttuu lujasti lähes mille tahansa pinnalle metalli, alumiini, galvanoitu metalli, kupari, kromi, puu, kivi, keramiikka, lasi ja useimmat muovit. Sillä voidaan maalata myös aikaisemmin maalatulle pinnalle. (Ei Alkyydi pinnoille)"
Teksti lainattu osoitteesta http://www.maston.fi/fi/etusivu/tuot...t/2k-two-spray
"Spraymaali Maston 2K Two Syvänmusta matta RAL9005 400ml
2K TWO spray - Tuotenumero: 20009005M
Maston 2K Two® tekee 2-komponenttimaalauksesta yhtä helppoa ja käyttäjäystävällistä kuin maalaaminen tavallisella ilmakuivuvalla 1-komponenttimaalilla. Toisin kuin perinteisissä ratkaisuissa, maali ja kovettaja ovat valmiiksi sekoitettuina pakkauksen sisällä, mutta patentoidun ratkaisun ansiosta maali ei kovetu painepakkauksessa. Maston 2K Two® -maali on aina käyttövalmis, niin monta kertaa kuin on tarpeen ja sen säilyvyysaika on useita vuosia.
Maalin kuivuminen alkaa välittömästi, kun sitä suihkutetaan ulos painepakkauksesta. Molekyylien ristiinlinkittyminen varmistaa ylivertaiset ominaisuudet verrattuna tavallisiin ilmakuivuviin maaleihin. Pinnan kovuus, kemikaalien (mm. bensiinin) kestävyys, tarttuvuus, korroosion kesto on verrattavissa perinteisiin 2-komponettimaaleihin. Perinteisissä 2-komponenttiratkaisuissa maali ja kovete sekoitetaan juuri ennen maalausta, joten maalin käyttöikä vaihtelee minuuteista vuorokauteen.
Maali soveltuu lähes mille tahansa pinnalle metalli, alumiini, galvanoitu metalli, kupari, kromi, puu, kivi, keramiikka, lasi ja useimmille muoveille. Sillä voidaan maalata myös aikaisemmin maalatulle pinnalle.
Maston 2K Two® :n kovettaja ei sisällä isosyanaattia. Tuotetta voivat siten käyttää sekä ammattilaiset että kuluttajat, sillä sen käyttö, markkinointi ja myynti on sallittu ilman rajoituksia (EU-2007/559), toisin kuin useimmissa perinteisissä 2-komponenttiratkaisuissa. Maston 2K Two® on tehokas ratkaisu kaikille, jotka haluavat saada aikaan laadukkaan maalipinnan ilman monimutkaisia paineilmatoimisia laitteita, ilman jälkipesuja ja maalijätettä. Jotkut alkydimaalit saattavat reagoida Maston 2K Two® :n kanssa. Tee koemaalaus ennen varsinaista maalausta.
Huom! Sekoitetaan 3 min ajan ylösalaisin ennen käyttöä. Suihkutusetäisyys: 25 cm. Suutin puhdistetaan käytön jälkeen suihkuttamalla 5 sekunnin ajan ylösalaisin.
Kuivumisajat: Pölykuiva 20-30 min. Kosketuskuiva 40-50 min. Kuiva 12 h, läpikuiva 7 päivää.
Kitti / pohjamaali hiottavissa 2-3 h maalauksesta ja ylimaalattavissa 90 min kuluttua.
Osh. 23,95 €"
Teksti lainattu osoitteesta http://www.maston.fi/fi/etusivu/tuot...oducts-content
"Spraypaint Car-Rep 2K Jet Black matt RAL9005 500ml
2K Spraymaalit - Tuotenumero: cr20009005M
Car-Rep 2K tekee 2-komponenttimaalauksesta yhtä helppoa ja käyttäjäystävällistä kuin maalaaminen tavallisella ilmakuivuvalla 1-komponenttimaalilla. Toisin kuin perinteisissä ratkaisuissa, maali ja kovettaja ovat valmiiksi sekoitettuina pakkauksen sisällä, mutta patentoidun ratkaisun ansiosta maali ei kovetu painepakkauksessa. Car-Rep 2K maali on aina käyttövalmis, niin monta kertaa kuin on tarpeen ja sen säilyvyysaika on useita vuosia.
Maalin kuivuminen alkaa välittömästi, kun sitä suihkutetaan ulos painepakkauksesta. Molekyylien ristiinlinkittyminen varmistaa ylivertaiset ominaisuudet verrattuna tavallisiin ilmakuivuviin maaleihin. Pinnan kovuus, kemikaalien (mm. bensiinin) kestävyys, tarttuvuus, korroosion kesto on verrattavissa perinteisiin 2-komponettimaaleihin. Perinteisissä 2-komponenttiratkaisuissa maali ja kovete sekoitetaan juuri ennen maalausta, joten maalin käyttöikä vaihtelee minuuteista vuorokauteen.
Maali soveltuu lähes mille tahansa pinnalle metalli, alumiini, galvanoitu metalli, kupari, kromi, puu, kivi, keramiikka, lasi ja useimmille muoveille. Sillä voidaan maalata myös aikaisemmin maalatulle pinnalle.
Car-Rep 2K :n kovettaja ei sisällä isosyanaattia. Tuotetta voivat siten käyttää sekä ammattilaiset että kuluttajat, sillä sen käyttö, markkinointi ja myynti on sallittu ilman rajoituksia (EU-2007/559), toisin kuin useimmissa perinteisissä 2-komponenttiratkaisuissa. Car-Rep 2K on tehokas ratkaisu kaikille, jotka haluavat saada aikaan laadukkaan maalipinnan ilman monimutkaisia paineilmatoimisia laitteita, ilman jälkipesuja ja maalijätettä.
Suihkutusetäisyys: 25cm.
Kuivumisajat: Pölykuiva 20-30min. Kosketuskuiva 40-50min. Kuiva 12h, läpikuiva 7 päivää.
Kitti / pohjamaali hiottavissa 2-3h maalauksesta ja ylimaalattavissa 90 min kuluttua."
Teksti lainattu osoitteesta http://www.car-rep.fi/fi/etusivu/tuo...oducts-content
Ahdettu 1216
Kannattaisiko tehdä reklamaatio suoraan Mastonille? Suoralla palautteella voi olla parempi vaikutus kun netissä avautumalla, jos kentältä ei tule reklamaatioita heille niin kaikki on hyvin. Sinne tuskin on palkattu henkilöä joka selaa päivittäin somea ja lukuisia nettisivuja joista voi löytyä risuja tai ruusuja.
Kylätason kurapyöräilijä.
Yhden 2K lakan olen ostanut maalikaupasta. Toimi ekalla kerralla hyvin, mutta ei sitä enää voi toistamiseen käyttää kuten mainosmateriaali väittää. Toisella kerralla tulee isoja pisaroita ja pinta on kuin ripulipaskalla vedetty. Äänestän lompakollani, enkä toista kertaa haaskaa rahojani.
2x HD, 2x Savage
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Meinasi noiden Maston 2k maalien kanssa lähteä tukka päästä puhtaasta vitutuksesta! Jos joku on saanut tehtyä edes auttavaa pintaa noilla maaleilla, niin huutakaa hep!
Ei jatkoon!
Harmi. Jos olisi edes halvimpien spraymaalien tasoista jälkeä 2K:na, niin olisi mahtava keksintö.
Nyt pakko käyttää muita vaihtoehtoja ihan oman mielenterveydenkin takia.![]()
Kyllä sinne mastonille on asiasta reklamoitu.
Samaa ongelmaa tuntuu olevan vuodesta toiseen ja sama ongelma toistuu myös takuuseen toimitettujen tuotteiden kanssa.
Viimeksi otin heihin yhteyttä sähköpostilla ja siitä on kulunut jo kuukausi, mutta vastausta ei ole tullut.
Tästä mainitsin jo ensimmäisessä viestissäni. Hyvä olisi lukea aiheen aloitusviesti, ennen avautumista.
Aihe on aloitettu yleisessä keskustelussa, että saisi selville miten paljon näitä ongelmia on ollut myös muilla. Moderaattorit on katsoneet varmaan aiheen soveltuvan paremmin tähän osioon.
Sinällään ei mastonin vastaus saisi noita jämähtäneitä maaleja tulemaan purkista ulos, eikä minua enää käyttämään heidän tuotteitaan.
Toki jokainen saa tehdä miten itse parhaakseen asian näkee.
Ahdettu 1216
Mä ostin viime keväänä Mastonin 2k mattamustaa kilikalia Motonetistä. Ensimmäinen purkki toimi hyvin. Toinen tuli pisaroina ulos. Reklamoin Mastonille ja sieltä sanottiin, että oli lipsahtanut liikaa vettä johonkin tiettyyn erään..
Lähettivät pari uutta purkkia, joista kumpikaan ei toiminut kunnolla.
Vähän haiskahtaa, jos vuosi toisensa jälkeen sama selittely jatkuu.
cbr600rr -04
Hyvä tietää, että pyörää ei siis ole edelleenkään keksitty uudelleen. Kovete ja maali valmiina yhdessä ei selvästikkään toimi. Tässä on erittäin hyvä spray 2K kirkaslakka erillisellä pohjasta painettavalla kovetteella. 1K värin, kun ensin maalaa ja tuota päälle, niin tulee ruiskumaalin verrattava, kova ja liuottimia kestävä pinta. Pullo myös toimi hyvin ja antaa tasaisen hienojakoisen sumun.
Busa-23, GSX-R1100-86,-90 & 750-87
Kylätason kurapyöräilijä.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Hieno juttu, että tämä Mastonin 2k-sparymaalien ongelma tuli nyt esiin. Minulla parikin maalausprojektia tulossa talvella työn alle. Tiedän pysytellä erossa Mastonin tuotteista. Käsittämätöntä, että Maston ei korjaa tilannetta ja Motonetilta vielä käsittämättömämpää toimintaa pistää takaisin hyllyyn testattu spraypurkki. Sehän on käytetyn tuotteen myyntiä uutena ja uuden hinnalla.
Maaleista ei kokemuksia mutta lakasta kylläkin. Suutinongelmaa siinäkin mutta pahinta oli täysin olematon laatu. Parempaa kestoa olisi saanu varmaan Pirkan hiuslakallakin.
Lakkasin takahaarukan ja osan rungosta kuivassa ja lämpimässä sisätilassa jossa pinnat kuivui noin kuukauden.
Pinta oli kosketuskuiva luvatussa ajassa jne ja muutenkin vaikutti toimivalta, mutta ensimmäinen pesu autokäyttöön tarkoitetuilla kamoilla veti pinnan aivan harmaasen "homeeseen".
Kiillottamalla ja vahaamalla sai vähän pelastettua mutta seuraava pesu teki taas saman. Musta lakattu pinta olikin laikukkaan harmaa ja lisäksi pintaan ilmestyi "seittiä" ajan kanssa.
Pitäkööt tunkkinsa
UwU Jäsenvastaava UwU
Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
Aprilia RSV Mille R -03
Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
Moni näyttää tekevän useampiakin maalauksia kili-kaleilla. Eikö ennemmin kannattaisi ostaa halpis kompura/ruiskuyhdistelmä ja maalata ihan oikeilla maaleilla? Vai onko tässä sama kuin tuolla pienoismallipuolella että ruiskun puhdistus koetaan niin työlääksi, että vaikka sellainen olisi käytettävissä, vedetään mieluummin paukkupulloilla?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Neljän purkin verran kokemusta otsikon maaleista, ei ongelmia. Oon ravistellut monta minuuttia ja lämmittänyt patterin päällä.
Lajin halpuus viehättää.
Itse kokeilin hommaa vuosia sitten. Upotin välineisiin aika paljon rahaa ja käytin aikaa ja vaivaa asiaan, siivoukseen suojaukseen ja tallin tuuletukseen jne. Hinta pyörän tankin ja katteiden maalamiselle tuli melkein samaksi kuin olisi teettänyt homman maalarilla. Jälki vaan oli paskempi. Ei jatkoon.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha