Moikka,
Sellainen kysymys että onko mitään hyvää ehdotosta mistä voisi hakea lainaa prätkää varten jos on luottotiedot menneet? Pankeista tuntuu olevan melko mahdotonta, ja rupee jo turhauttamaan tämä.
Viimeksi muokannut: CJ; 23.02.2023 klo 12:49. Syy: Poistettu mainoslinkki
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
se pyörän hinta on melkein pienin meno pyöräilyssä.
melkein kannattaa ostaa joku tonnin pyörä ja sittenkin rahat loppuu äkkiä.
velka jatkuu vaikka kesä loppuu jne.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Jotenkin ajattelisin, että osamaksudiilejä rahoitusyhtiöstä voisi saada, kun siinä pyörä kuitenkin toimii vakuutena. Toki varmasti käsirahan osuus vaaditaan riittävän suureksi, että rahoitusyhtiö ei joudu heti tappiolle, jos pyörä pitäisi rästien takia hakea pois. Toisaalta ongelmaksi voi tulla tuossa kuviossa se, että mikä vakuutusyhtiö myöntää luottotiedottomalle täyskaskon ilman isoja ennakkomaksuja.
Tämä sama avaus on tehty myös VMPK:n sivuilla, joten...
VMPK:n sivuilla uusi jäsen ja vain yksi viesti.
Muoks:
Ps. Jaksuhalin vetoa, että ko. nimimerkki ei vastaa tähän ketjuun.
Viimeksi muokannut: lario; 02.07.2020 klo 14:34.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Itse en ole ostanut yhtään kulkuneuvoa velaksi viimeiseen 20 vuoteen enkä tule ostamaan. Hulluahan se kuulemma on kun korot ovat mitä ovat. Nekin rahat kannattaa kuulemma sijoittaa ja ostaa velaksi pelit ja vehkeet. Näin kuulemma rikkaatkin tekevät. Sanonpa vaan, että voitätä maailmanmenoa..
Street Triple R(old)+F650 GS"Katrin" / 15 exää + 1 r.i.p.
"Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
oon kans muutaman tavannut joilla ei ymmärrystä siihen mitä eroa saldon edessä olevalla + tai - merkillä
Tätä aihetta on sivuttu ennenkin, mutta puolustuspuhe lainalle.
Lainasumma 8000€
Tilinavausmaksu 150€
Lainasumma kokonaan 8150€
Laina-aika 48kk
Korko 2,9%
Käsittelymaksu 5€/kk
Todellinen vuosikorko 5,35%
Luoton kokonaishinta 8881,67€
Maksuerä 185,03€/kk
Eli 8000€ laina maksaa neljän vuoden aikana 881,67€
Joka on taas vuodessa 220,42€
Joten, joko säästää 166,67€/kk neljä vuotta ja menee sittten ostamaan sen 8000€ moottoripyörän tai lyhentää lainaa 185,03€/kk ja ostaa sen 8000€ moottoripyörän samantien.
Jos on vakiduuni ja talous ja varsinkin talousymmärrys kunnossa, niin en näe mitään syytä, etteikö haluja voisi toteuttaa myös lainarahalla.
Täyskasko ja niin kallis pyörä ettei rahat riitä. Kuulostaa juurikin luottotiedottomalta meiningiltä.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Ei ole lainan tarvetta, mutta edullisuus pisti silmään tässä ja googletin mitä pankit tarjoavat, ensimmäinen linkki oli S-Pankkiin:Todellinen vuosikorko 5,35%
Lainan korko 14,573%
Todellinen vuosikorko 19,116 %
Maksuaika 4 vuotta
Maksettava yhteensä11204,16 €
lainasumma *8000,00 €
Korot yhteensä 2604,16 €
tilinhoitomaksut 600,00 €
Kuukausierä
233,42 €/kk
DL650 V-Strom / GSX650F
Kuluttajaluottojen määräaikainen kymmenen prosentin korkokatto tulee voimaan tänään. Samalla astuu voimaan myös kielto luottojen suoramarkkinoinnille.
Muutoksilla on tarkoitus parantaa kuluttajien asemaa ja ehkäistä velkaongelmia koronakriisin aikana. Laki säädettiin, kun heräsi huoli, että monet kuluttajat voivat joutua velkapinteeseen koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilan takia.
– Lakimuutoksella halutaan varmistaa luottokorkojen maltillisuus sekä estää se, että luottoja markkinoidaan päällekäyvin keinoin suoraan äkillisissä taloudellisissa vaikeuksissa oleville kuluttajille, toteaa oikeusministeriö tiedotteessaan.
Määräaikainen korkokatto ei koske hyödykesidonnaisia luottoja, kuten yleisluottokorttiluottoja, autojen osamaksukauppaa tai verkkokaupan erämaksumahdollisuutta.
Laki on säädetty määräaikaisena, ja se on voimassa heinäkuun alusta vuoden loppuun asti.
https://yle.fi/uutiset/3-11426848
S-Pankin sivuilta:
Korkokatto laskee uusien 5 000–15 000 euron S-Lainojen hintoja loppuvuoden ajaksi
Kuluttajaluottoja koskeva perittävän koron korkokatto vaikuttaa uusiin 1.7.2020 alkaen avattaviin 5 000–15 000 euron suuruisiin S-Lainoihin. Kyseisten S-Lainojen marginaali on 9,99 % + 3 kk Euribor-korko (-0,417 %, 7/2020) perittävän koron korkokaton voimassaoloaikana 1.7. ̶ 31.12.2020. Alla olevasta taulukosta löydät esimerkkejä S-Lainan kuukausieristä eri lainasummille ja laina-ajoille perittävän koron korkokaton voimassaoloaikana.
Huomioithan, että S-Lainan korko nousee 1.1.2021 sopimuksen mukaiselle tasolle.
Tosiaan, eli loppuvuoden ajan kuukausierä olisi 214 €, siis 19,42 euroa pienempi kuin laskuri antoi.
6 kuukautta x19,42= 116,52 euroa
3204,16-116,52 = reilut 3000 euroa korko- ym kuluja kahdeksan tonnin lainasta 4 vuoden aikana.
Korkoihin ja tilinhoitomaksuihin menee neljässä vuodessa kyseisessä lainassa siis suunnilleen sen verran rahaa kuin esimerkiksi tuollainen mopo jolla minä ajelen maksaa (-05 V-Strom 650). Ei sillä toki mitään merkitystä, jos alkaa näin miettimään niin jää laina ottamatta eikä ole moottoripyörää.
...ja juu saattoi mennä laskut väärin, korjailkaa...
DL650 V-Strom / GSX650F
Aika moni lafkahan tarjoaa korotonta Käyttöluotto-osaria, sitä en sitten tiedä myönnetäänkö niitä luottotiedottomalle ja toisaalta se femma kuussa käsittelykuluja jonkun prosentin koron muodostaa.
Lajin halpuus viehättää.
Sellainen vaikutus luottotietojen menettämisellä on. Luottotietojen menettäminen nimenomaan tarkoittaa, että hemmoon ei voi luottaa että maksaa lainansa takaisin ja siksi ne tiedot ovat alunperin menneetkin. Juuri siitä syystä sitten ei pankitkaan uskalla antaa lainaa, koska ei ole entisiäkään maksanut.
Kaveri oli jyväskylässä vakuutustarkastajana ja oli ollut vekkulit asialla. Luottotiedoton ja rahaton oli kaivannut pyörää alle ja laina otettiin kaverin nimiin. No eihän sitä rahaa ollut maksaa kaverille sen enempää kuin rahoitusyhtiölle ja mikä eteen. No eikun tökerösti lavastamaan kolaria ja vakuutuspetoksella rahoja. Vituix män, pyörä meni ja velat jäi. Bomberifoorumilla sitten tilitti kuinka idiootti vakuutustarkastaja. Ei sitten kuitenkaan lähtenyt käräjöimään.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Aika karkea yleistys, luottotiedot kun voi menettää myös tapaturman, sairastumisen, epäonnisen takauksen tai muun vastaavan ”itsestä riippumattoman” syyn takia. Käsittääkseni merkintä säilyy minimissään 2 vuotta, joka jossain tilanteessa voi olla melko kohtuutonta, jos maksut on kuitenkin saatu lopulta hoidettua. Viestiketjun aloittajan tilanteesta en toki tiedä yhtään mitään mitä viestissään ei lue.
tuo velaton pyörä on siitä just hyvä että samalla voi ajella vaikka pelkällä liikennevakuutuksella. sillä säästää.
ja muutenkin alle 5t pyörissä kaskot ei yleensä kannata.
paitsi joissain poikkeuspyörissä joissa kasko on sikahalpa ja/tai pyörä harvinainen, eli osat vaikeita löytää tai kalliita.
yksi ihan toimiva metodi on ostaa velaksi tai ei joku 5k pyörä, jolla saa jo toimivan, sitten myydä se syksyllä 4k. säästää talvisäilytyksen, korot jne. ja sopivan ostamalla välttää isot huollot, juuri huolettu ja voi ajaa sen kesän siitä vaan, jos on hyvät renkaat niin ei mene edes renkaita.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Keväällä viiden donan hintaiset pyörät, joissa uudet renkaat ja isot huollot juuri tehtynä, löytyvät mistä?
Mikäli tuo yhtälö on toiminut jolla kulla, niin olisi kannattanut mieluummin veikata.
Ja harvemmin syksyisinkään myyntiin laitetuissa on huollot ja renkaat ihan viimeisen päälle, aika moni osaa sen verran tuumailla omaa pyörätarvettaan.
Ei-hannuhanhi joutuu parhaimmillaankin ostamaan sen hyvä 5k pyörän ja tekemään ison huollon sekä hankkimaan uudet renkaat.
Neljän kilon syysmyyntihinnalla tuleekin helposti kaksi tonnia takkiin. Kannattaako?
No tällä metodilla on nyt pari vimosta pyörää tullut valittua, nykyinenkin Bandit 1250SA täyskaskolla n. 300€ vuodessa, ei todellakaan paha
No tämä omani oli 4k yksilö vuosi sitten keväällä ostettuna ja tähän mennessä huoltoihin on mennyt yhteensä melko tarkka 350€ sisältäen mm. uuden eturenkaan, etuiskareiden huollon ja 2x perus öljynvaihdot filsuineen yms. Eli kyllä noitakin siis todistettavasti löytyy![]()
Viimeksi muokannut: HiTec; 22.02.2023 klo 11:27.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
olen aina sanonut että jos löydät auton tai pyörän joka menettää vain tonnin vuodessa niin se on halpa.
tällä logiikalla voi kyllä ostaa myös kalliita, jos vaan pitää pitkään. itse ostin speed triplen 12700ekee vähän käytettynä ja jos siinä on joku 15vuotta, niin alle tonnissa mennään vaikka ei saisi myydessä mitään.ja on ihan toimiva peli yhä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
No oma ex. pyörä maksoi 2k ostaessa ja 7v jälkeen poismyydessä sain siitä yhä ne samaiset 2k = arvoalenema oli siis tasan 0€
Eturenkaan siihen vaihdoin, mutta noin muutoin koko käyttöaikana tuohon ei ihan perus öljyvaihtoa kummoisempaa tarttenut ikinä tehdä. Vakuutukset täyskaskolla n. 250€ vuodessa, joten kaikenkaikkiaankin varsin edukas fillari tuollaiseksi tämän vuosituhannen 600cc yksilöksi.
Ei, kyllä tuo Bandu ihan itse Porista tänne Hki hakea piti. Tuo ex. oli sentään hiukan lähempänä Tuusulassa.
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mopon ostaminen onkin melko kinkkistä hommaa, ainakin jos pitää yrittää samalla yrittää miellyttää halvoilla järkipyörillä ajavia papparaisia. Onneksi se ei taida olla pakollista.![]()
Supermoto
No mutta kun siinä se just on, ei pidä edes yrittää. Varsinkin prätkä on niin henkilökohtainen kapistus ettei siinä todellakaan pidä kuunnella kuin vain niitä omia tuntemuksiaan jos mitenkään haluaa onnistua valinnoissaan. Se mikä toimii yhdellä ei todellakaan tarkoita että toimisi jollakulla toisellakin. Edes autoissa ei ole typerämpää kuin matkia naapurustoa/kavereita/... ja autokin on kuitenkin vain keliolosuhteiden pakottama lihan liikutin
Ja mitä sitten vaikka se oma valinta pieleen menisikin. Wanha myyntiin ja uutta tilalle, sillä se ratkeaa. Kuitenkin tuon jälkeen olet joka tapauksessa yhtä kokemusta rikkaampi. Eikä pidä unohtaa että ajan myötä myös ne omat mieltymykset saattaa muuttua, jolloin se joka toimi vielä pari vuotta sitten aivan loistavasti, ei välttämättä tänä päivänä olekaan enää se paras mahdollinen, joskus hyvin kaukanakin siitä. That's life![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Lainahommat varsinkin kulkuvälineeseen on niin arka aihe. Edellisessä työpaikassa nuori kaveri osti pätkällä 100k auton. Vanhemmat äijät siitä vittuili. Mitäköhän vanhat äijät teki rahoillaan? Dokas ne![]()
Z 900
Kyllä unelmia saa ja pitää rahoittaa lainalla.
Se on ihan okei, kun se laina ei pahasti haittaa arkielämistä.
Tämähän se. "Koko elämä eletty ilman lainaa" paitsi se yksi talo joka ostettu 70-luvulla halvalla lainalla ja maksettu ajat sitten pois.
Kyllä se nykyään täytyy lainalla ostaa ne unelmat ja maksella jälkikäteen. Pitää vaan laskea tarkkaan, että on sitten varaa niihin kuluihin. Mieluummin ajelee 5-10 vuotta sillä unelmalla kuin säästää 5 vuotta ja ajelee paskalla / ei millään. Ei se raha siellä tilillä lämmitä.