Onko olemassa taskuun mahtuvaa MP-apukäynnistintä, jossa olisi pienet hauenleuat MP-akun-napoihin sopivat, irroittamatta akkua istuimen alta...?
-En hae ylläpitolaturia, vaan lisävirtaa jos tienpäällä tarvitsee....
Autoihin mulla on kunnollinen iso GB70-NOCO apukäynnistin....
Koettanut googletella, en ole löytänyt....![]()
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Myytävää; <strong>https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912</strong>
https://m.motonet.fi/fi/tuote/650096...varavirtalahde
Tai sitten noco GB20, se on mitoiltaan isompi, mutta hauenleuat on pienemmät.
Hauenleukojen vaihto sirompiin ei tosin ole iso homma, mutta todennäköisesti takuu lähtee.
Kiinnitän akun vaihdon yhteydessä akun napoihin kiinteät johdot ja toisessa päässä on liitin. Sitten kun latailen niin tyrkkäsen liittimeen sopivan pään. Liittimen paikalle voi myös väkerrellä paikat mihin saa hauenleuat kiinni. Helpottaa tuota touhua kummasti. Löytyiskö tästä apuja? http://www.moottoripyora.org/keskust...puk%E4ynnistin
Sellainen apunapa, mitä on isoissa Kotareissa on näppärä. Helppo askarrella mihin pyörään vaan , jos akku ns. pahassa paikassa, joissain italialaissa tosi pahassakin.
X-ADV 750 , CRF 300L
https://www.aliexpress.com/item/3291...archweb201603_
Tuollainen on toiminut jo monta vuotta hämmästyttävän hyvin, ei ole hinnalla eikä koolla pilattu. Ostin pyöriä varten mutta lähipiirin ja oma kesäauto ovatkin tarvinneet enemmän apuja.
.
Kiitokset vastauksista...!
Osan linkeissä olevista apu-starteista olinkin jo nähnyt, niissä oli ne isot "hauenleuat"...
-Mitenhän olisi turvallinen tapa tehdä/laittaa napoihin jatkopalat että isommatkin hauenleuat saisi kiinni...?
Nythän akun navat ovat pienessä kolossa satulan alla...![]()
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Myytävää; <strong>https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912</strong>
moottoripyöriin ei oikein sovi ne isot leuat ja lisäksi ne painaa ja vie tilaa ihan älyttömästi.
kaikista ensimmäisenä kannattaa ostaa uusi akku.
monesti tuo on sellaista oireiden hoitamista.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
TLi:n vinkkaama kalkku täyttää omat specsini joten paan tilaten sen, kiitos vinkistä! Parempi antaa kuin ottaa joten jos ei ite tartte niin ehkä voi auttaa jotain pelkästään uuteen akkuun luottavaa.Viimeksi kun akku sippasi niin se ei varoitellut ja latailtua sitä kyllä tuli, 2-pyttynen on vielä huonompi starttaamaan akun ehtoo puolella.
Yhteen vehkeeseen porasin muoviseen takalokariin 6mm reiän ja kiersin siihen M6 pultin niin että pultin pää törröttää sentin rengasta kohden. Sisäpuolelta vedin kaapelin akun plussaan. Siihen ei vahingossa eikä pienellä yrittämiselläkään oikosulkua tehnyt mutta oli helppo nakata laturin piuha kiinni. Miinuksen saa takarunkon näppärästi samalla kumartumisella.
Tässähän on ratkaisu mun talvipyörään!
Kysyn taas tyhmiä, mutta miksei tuo vois kokoajan olla kiinni pyörässä? Kytkettynä siis
You make me sick i make music
Tuommoinen oli itsellä joskus takalokarin päällä. https://www.puuilo.fi/bl-trukkipisto...6mm-kaapelille helppo rakentaa itselleen sopiva johdonpätkä, vaikkapa valmiista käynnistinkaapelista katkaisemalla siitä sopiva pätkä
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
LiIon-akun laitoin kun vuoden vanha AGM ei joka tilanteessa pelittänyt, 1-syl, 600 cc. Nyt sitten Pystymettässä pakkasyön jälkeen oli tuskaista käynnistellä. Viisaammat kertoivat että akku ei ole tyhjä, se vaan ei anna virtaa ulos. Pitää kuulemma pitää valoja päällä hetki että akku lämpenee ja osaa antaa virtaa ulos. Lähti sitten kuitenkin.
Jos noita reissuja tulee lisää ja neuvojatkin ovat jääneet koteihinsa niin LiIon-akullinen apukäynnistin taitaa olla huono apu. Paitsi jos on mukana makuupussissa. Eli mitoiltaan riittävän pieni.
Onko noista kondensaattoriboostereista kellään kokemusta? Luulisin ettei lämpötila niihin vaikuta. Voisi kuljettaa sivulaukussa ja nukkua mukavammin.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6500...in-12-V-700--A
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
LI-ionin sisäinen vastus kasvaa lyijyakkua jyrkemmin kylmässä. Tästä seuraa huono virranantokyky kylmässä. Kuormittaminen lämmittää akkua kuten viisaat neuvoivatkin. Boosterin pitäisin makuupussissa jos kovin kylmä on. Tai sitten ottaisin sen akun sinne pussiin ennakoivasti.
Ei omakohtaista kokemusta, mutta riippuen superkondensaattorissa käytetystä elektrolyytistä ym. sisäisestä rakenteesta lämpötila saattaa vaikuttaa erityisesti matalissa lämpötiloissa merkittävästi; tietenkin huonontaen suorituskykyä (sisäinen vastus kasvaa, kapasitanssi laskee).
Ilman että tietää mitä laitteessa on sisällä, on mahdotonta sanoa paljonko suorituskyky huononee lämpötilan vaikutuksesta johtuen. Sama koskee sitä kuinka nopeasti varaus tyhjenee; se on kuitenkin enemmän luokkaa viikkoja kuin päiviä.
Olen antanut itselleni ymmärtää etteivät nuo superkondensaattoripohjaiset apukäynnistimet vedä vertoja akkupohjaisiin verrattuna. YouTubestahan noita testejä ja vertailuja löytyy kyllä.
Pääakullehan voi myös rakentaa lämmityksen joko valmiista kaupallisesta sovelluksesta tai sitten vaikka tee-se-itse henkeen uusiokäyttää halppis kahvalämppäreitä ym.
Viimeksi muokannut: d0ggie; 21.11.2020 klo 15:34.
Kiitos, tukee kuulemaani. Akku on syvällä joten joku pistoke pitää tuoda esille. Tuo kotarin apunapa täytyy löytää.
Kävin katsomassa Puuilon kondensaattoriboosteria, melkein tiiliskiven kokoinen ja ainakin umpitiilen painoinen.
Kai tää nyt Telvnin miniin tai 13000:een menee, kunhan saan mitat selvitettyä. Ja sitten makuupussiin pakkasöinä..
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
Ei mun mielestä kannata hakea tota erikseen, se on vaan muovilipareessa oleva pultti käytännössä.
Saman teet itse vaikka kasimillin kuusiokolopultista, sijoitat rungosta eristettynä hyvään suojaiseen paikkaan ja vedät siitä ison kaapelin akun plussaan
Muoks...tossa nuo osanumerot kuitenkin jos haluat tilata oranssia...
60111048000, 60111048020 ja 60111048035. Noi on teline, pultti ja suoja.
https://www.motokeidas.com/shop/tuot...art=C066011105
Viimeksi muokannut: veejii; 21.11.2020 klo 22:10.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Joku ei nyt rimmaa. 27A 36V kannettava. Tolla valaisee jo jalkapallokentän.
FJR -17
Meinaat että maisema kirkastuu? Jos apukäynnistin on toteutettu omalla akullaan niin mikäpäs niitä estäisi sarjaan kytkemästä. Purettaessa vaan pitäisi olla tarkkana, nimittäin ensimmäisenä tyhjenevä alkaa latautua "väärinpäin", siitä se ei tykkää. Ehkä katsastelisin porakoneiden tai rälläköiden yms. akkuja ja latureita, niitä alkaa olla valmiiksi 36 volttisina, ja niistä löytyy varaustilaindikaattoreita summuuta. Ja tietysti akulla voi käyttää niitä työkaluja.
SF 1098S
MTS V4S Sport
lamppu2.jpg
Tuossapa tuo. Siinä on siis 9 kpl 100-wattisia kiinanlamppuja kiinnitettynä alumiiniseen rekisterikilvenpohjaan. Pohjan taakse leivoin huonekaluputkista ristikon jota pitkin kiertää jäähdytysneste. Virtalähdekin on tekeillä irtokennoista. Valolamppua on jo koekäytetty ja todettu että sillä sokaisee työkaverit ja tuottaa lämpöä ihan kivasti.
Voiko 6 voltin järjestelmälle antaa apuvirtaa 9 voltin nappiparistosta?
Sellainen paristo liittimineen mulla on ollut matkassa, mutta ei ole koskaan ollut tarvetta käyttää.
BMW R 35
BMW R 1100RS