Moi, yritin aikoinani tehdä kupla volkkarin kaasareiden säätöön tommosta kannettavaa laajakaista lambda seosmittaria, mutta mittari ei anna oikeita lukemia. Näyttää vain tuon 18.9 eikä muutu vaikka tarjoaa pakokaasua. Kalibroinnin tein vapaassa ilmassa ohjeiden mukaan.
Yleismittarilla kokeilin että anturi toimii kyllä kun siihen puhaltaa niin lukema muuttuu.
Kytkin bilteman seosmittarin siihen mikä imitoi kapeakaista linjaa missä lukema oli jossain voltin tienoilla.
Hylkäsin bilteman mittarin ja ostin laajakaistalle tarkoitetun mittarin ja kytkin sen siihen johtoon mikä on laajakaista näytölle tarkoitettu. Vuan ei toiminu tuokaan :/
Oiskos täällä jotakuta joka ymmärtää näiden päälle ja osais antaa vinkkiä miten saisin tämän toimimaan. Tarkoitus olisi katsoa miten hyvissä säädöissä yammun kaasarit on.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Eli sulla on se lambda-anturi, sen ohjausyksikkö, ja ton "mittarin" pitäis vaan muuttaa voltit afr-lukemaks?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En tiiä mikä tuli innovatelle mutta kun vaihdoin tuon ledin tähän, niin perkule tämähän alko toimimaan![]()
Minkälaisia pakoputken päähän tulevia kiinnikkeitä ne käyttää esimerkiksi dynoissa näissä?
Älä pistä pakoputken päähän, vaan mahollisimman lähelle kollektoria.
Joku tommonen esim:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...eri-2000028554
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Pitkä ohutputki siinä S mutka ja laajennus mihin saa anturin kinni putken pitempipää työnetään sitten syvälle sinne pakoputkeen,
parempi ratkaisu on tuo suuban laittaman linkin mutterin hitsaus ja vielä parempi jos semmoin on joka käyrässä niin näkee sylinteri kohtaiset seokset voi sitten säädellä tarkemmin kohdalleen
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Se on tuo xjrän kollektori tommonen hirvitys että tuohon sitä tuskin kannattaa virittää. Pirun kalliita on valmiit paremmat kollektorit. Tuon jos antais tutulle malliksi ja hitsais mulle tigillä paremman, niin siihen voisi jo lambdan paikan pistääkin.
Huono idea ei ollut tuokaan et joka käyrään tuikkais oman paikan.
Ja sen ilman edes takaisen liikkeen takia siinä
pakoputken päästä työnettävässä pitää ola pitkä putki(pilli) missä on s mutka sekä kääräjä säiliö(vaikka vähän pätkä vähän isompaa putkea minkä jatkona se S mutka) sitten siinä pakoputken ulko puolelle jäävässä osassa, vaimentajan/putkisto raketessta riippuen sen saa monesti sinne kolektoriin asti,
paras on anturin paikka joka pytylle
2013Joensuu 2X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
Ei sulla kytkentäkaaviota tai jotain projektifilua olisi jaettavaksi? Tuommoiselle olisi nimittäin käyttöä.
Lajin halpuus viehättää.
Pelkällä anturilla ja mittarilla et saa laajakaistaa toinimaan eli tarvitset jonkun esim plx, innovate tai muu vastaavan ohjaimen siihen.
Mitään varsinaista kytkentä kaaviota ei ole mutta vapaa suomennos tuosta innovate lc-1sen ohjeesta
Yleensä nuo lähdöt on vakiona ohjemoitu näin.
Keltanen = kapeakaista lähtö(mittarile)
Ruskea = laajakaista lähtö(mittarille)
Punainen = virtalukon +
Sininen ja valkoinen = samaan paikkaan maadoitteva eli -
Musta = kalibrointi kytkin ja sieltä maahan tähän väliin myös se ledi mikä tulee paketissa, ja ledille tietty + myös.
https://www.race.fi/fi/product/44977a/innovate-mtx-l
ei tarvitse muita kytkentöjö kuin + ja - lisäsksi tökkä anturin töpselin kiinni
virta päälle(anturi puhtassa ulkoilmassa jos anturi kiinteesti putkessa niin ei ensin käynnistä vaan odotelee) odotelua kalibroi itsensä sitten voikin alkaa mitailemaan
2013Joensuu 2X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=81974 tuolla on hyvä kalibrointi ohje minkä mukaan tein.