Pitkästä aikaa Ducati päätti tehdä uuden streetfighterin. 2020 tuntuu olevan nakujen vuosi kun 200hv raja ylittyy jo useammalla merkikkä tässä nakupyörä luokassa.
Jotain sairasta ja mielenkiintoista tuossa järjettömässä kombossa on. Naku ja 208hv ja markkinoidaan, että 270km tunnissa tupla siivet edessä antaa vajaan 30kg painoa eturenkaalle. WTF! kuka pystyy tuohon kyytiin nakulla.
Muuten tuo laite on kuten Ducatit aina ihan sairaan kivan näköinen. Muotoilu on mielestäni silmiä hivelevää ja punainen väri on ainoa oikea. Onneksi muita värejä ei edes tehdä.
Sopivan minimalistinen etukate ja hienot päivä valot. Wingit näyttää ihan meneviltä. Moottori hyvin esillä ja yksipuolinen swingi takana. Moottori on tietysti kaiken ydin. 208hv kaikki elektroniset hillitsimet on tarpeen että eturengas pysyy edes ajoittain maassa ja kuljettaja kyydissä.
Vääntöä on varmaan myös arkiajoon hyvin ja keveys tekee käsittelystä helppoa.
Voisin kuvitella että mutkabaanalla ja radalla saisi aikamoisia viboja.
Pitäiskö ennen kun siirtyy lopullisesti harmaahiuksisten pappa Tuntureihin pistää nimeä paperiin.....
Tarjous on pöydällä.
Ducati Desertx
Mp historia.
Suzuki x1
Yamaha x2
Aprilia x1
Kawasaki x2
Ducati x4
Indian x1
Jos tarjous on jo pöydällä, niin pitäis. Voi jäädä kaduttamaan jos ei tartu tilaisuuteen. ;)
Kyllähän nuo oireet aika pahaan pyöräkuumeeseen viittaavat.![]()
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ei muuta kuin tilaamaan. Harkitsin itsekin vähän aikaa, mutta valitsin Kawan. Minusta Ducati näyttää minua häiritsevästi joltain lentävältä herhiläiseltä. Johtuuko sitten matalalla olevasta ledilampusta. Multistrada on pitkään näyttänyt linnulta. Kawa ei ole nätti, mutta siinä mua ei häiritse mikään, ei edes se möhkö lampun päällinen. Mutta jos siinä ei olisi ahdinta niin en olisi tilannut.
Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
Tää sf V4 on kyllä vähän kun nätti versio 1290 superdukesta. Ei lähellekään niin ötökkämäinen kun se.
Ja Panigale V4:n perusteella konekin on oikein mukava. Kyllähän tämmönen kelpaisi.
Samoja mielikuvia: http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6640996
Jännä että etukatteilla ja erilaisilla stongilla Panigale V4 on kympin kalliimpi. Kun teholuvutkin ovat noin samanlaiset, luulen että mekaanisesti kone on sama. Mahdollisesti ohjelma hiukka erilainen selittämään tuon muutaman hepan eron. Lisäksi toisiovälitys varmaan tiheämpi.
vuoristoatleetti
Tämä V4 houkutti pirusti kunnes katselin "vastaavien" vehkeiden vakuutusmaksuja. Ei ihan viitsis 2500e vuodessa pulittaa täyskaskosta (Joka on pakollinen kun ottaa rahoituksella..
Tolla hinnalla melkein toivois että kävis kerran iso vahinko ettei mene rahat vuosittain kankkulan kaivoon.
On kyllä todella hieno pyörä ja pitää ehdottomasti koeajaa kun tulee tarjolle. Itsekin pidin yhtenä vaihtoehtona ja ilahduin jopa hinnasta aluksi, mutta tuosta se ns kunnollinen versio maksaisi yli 31000. Toki Öhlinsit jne nyt eivät normikäyttöön ole pakolliset, mutta kun vastaavan tyyppisissä isoissa nakuissa on muissa kuitenkin Öhlins tai WP vakiona ja hinta huomattavasti pienempi - niin kyllä se tietysti vaikuttaa mielikuvaan hieman.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
suomessa rahoituksella 30k pyörä, ei pienintäkään järkeä. lisäksi käynnistää sen pihassa, niin arvo on 20.
tietysti eihän se mikään järkipäätös olekkaan.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Lisäksi Ducatin kalliit huollot ja RM Heinon surkeat hyvitystarjoukset vanhoista Ducateista. Ei ole niinkuin Mersussa, että voi vaihtaa Mersuun. Ducatia ei kannata vaihtaa Ducatiin. Mulla oli yhteen aikaan 5 Ducatia ja muihin merkkeihin ne piti vaihtaa. Pari on vieläkin jäljellä toivottavasti arvoa kasvamassa.
Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
Onhan tuo maahantuonnin panostus ottanut aika jyrkän käännöksen alaspäin jopa Hailacin ajoista.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Se vanha faitteri oli tosi hieno, mutta hieman huoltointensiivinen tekniikka oli katumopossa jotenkin luotaantyöntävä ajatus. 1098 kyykyissä ja aiemmissa versioissa taas täysin hyväksyttävää, onhan mopo racing.
Tässä nakussa on mielestäni seksiä ja vaikuttais ”perinteinen” V4 ja märkäkytkin sekä (ilmeisesti) hihnojen puuttuminen olevan vain plussaa. Sähkötkin kai jo kaikilla aika luotettavia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onhan kaikki 1198:a edeltävät tosi makeita, ja ärrät toiselta planeetalta. Eivät vain kestä rottaantumista niin hyvin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Eipä se vanha faitteri huolloiltaan pyörää kummempi ole. Hihnoissa mitään ihmeellistä ja venttiilit säätää kuka muitakin säätänyt. Muuten ihan öljynvaihtoja ja vastaavia kuin missä tahansa
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Juu. Eihän nää lasia ole. Vähän tuollaista työjuhtasoveltuvuutta meinasin, jos vaikka ameriikan poika ajelee sekalaista matka-ajoa ja työajoa lähemmäs 200 tkm vaihtamatta säätöpalaa kertaakaan.
Sitten on honda 600 cbr f, ja joitakin muita atomisodan kestäviä vehkeitä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vanhassa 1098 faitterissa ja 1098 superbikessa ainoa muutaman hepan tehoeron aiheuttaja oli erilainen imuputkisto putsarille. Faitterissa oli melko ahdas rööristö ja sitä avaamalla hengitys kuulemma alkoi kulkea paremmin ja ero poistui. Omasta avarrettu myös, mutta en osaa sanoa paljonko tuli lisää tai väheni.
Upea vehje todellakin olisi tuo uusi faitteri, mutta nämä vähät ajelut ajaa vanhallakin (nykyisin kiinnostaa enemmän sorahommelit). Se on kuulemma viimeinen kesyttämätön Ducati: Iso overlap nokissa, hihnat, kuivakytkin, ei abseja eikä muita turhuuksia.
Tuon V-nelosen voisi ostaa sitten kun joku ajanut hinnasta terän pois. Vaikea perustella itselleen kolmenkympin lelua. Onhan maailmassa kallita leluja, mutta moottoripyörän saa halvemmallakin. Toki tietyt asiat maksavat tietyn verran.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Viimeksi muokannut: 1198RSF; 04.12.2019 klo 22:34.
Eikös tämä kuitenkin tapahtunut jo Heinoa edeltävän maahantuojan aikana? En tiedä laskisinko Heinon ansioksi, mutta hyvä tietysti jos ovat pitäneet edeltäjän hinnat. Olettaen siis, että nimimerkki Desmosedici viittasi tuohon edellä puhuttuun Heinoon.
Sääli sinänsä kun se edellinen Ducati Finland suli pois, vaikka oli ennalta nähtävissä kun Kesko osti AutoCarreran. Eihän ne K-kauppiaat tämmöistä tappiollista pyöräkauppaa kattele.
Tuo uusi Streetfighteri on kuolausta aiheuttava, kahtellaan sitten yli 5v päästä Nettimotosta. Edeltäjän maskista en koskaan oikein pitänyt, mutta jännästi tuokin eksynyt seurattavien listalle.
Viimeksi muokannut: Hacnoc; 13.12.2019 klo 08:13.
Kaveri pääsi joskus aikoinaan tutustumaan kyseisen firman hinnoitteluun kaupan ohjelmistojen kautta. Pikkuvaraosissa kate oli luokkaa x10. No eipä pitänyt päällänsä sekään. On hyvin marginaalimerkki Suomessa ja väki tilaa netin kautta mistä halvimmalla saa. Muutama hurja käy marmorilta.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Oli kyllä äärimmäisen positiivinen ylläri aikanaan, kun Viikin Ducatille sai tilattua osat samaan hintaan kuin ulkomailta netistä. Kyllähän sitä tuli sitten hyödynnettyä. Muutenkin palvelu toimi äärimmäisen hyvin, ja hintojakin saattoivat vähän pyöristellä asiakkaan kannalta mukavammiksi.
Heinon hintoja tietämättömänä utelen nyt vielä, että oliko nuo Heinon (Ducati-)varaosahinnat nyt siis edelleen yleiseurooppalaista hintatasoa vai vähän kalliimpia?
Joo, en Hailacin aikoja kaipaa sen kummemmin. Lähinnä tuo viittaus olikin siihen, ettei heihin yleisellä tasolla oltu kenties tyytyväisiä mm. varaosahinnoittelun osalta, joka kenties Heinolla on inhimillisellä tasolla. Cavallino ymmärtääkseni laski tosiaan varaosien hinnat yleis-eurooppalaiselle tasolle.
Cavallinon osalta voi hyvinkin olla, etteivät olisi jatkaneet, vaikka mitään kauppoja Keskon kanssa ei olisi tehty. Olihan heidän messupreesens esim. vedetty aika minimiin viimeisenä vuotena, joka oli varmasti ihan puhtaasti kustannuskysymys. Haastava tilanne, kun pyöräkauppa ei yleisesti hirveän hyvin vedä ja pitäisi myydä kalliimman puoleista speciaalimerkkiä pienehköillä volyymeilla. Eiköhän tässä pikku hiljaa palata tilanteeseen(tai kenties ollaan jo palattu), jossa muutama merkkiin vihkiytynyt erikoismies pitää huoltoverkostoa pystyssä ja pyörät tuodaan sitten kuka milläkin tavalla(Heinon kautta tai ulkomailta). Ongelmaksi voi toki muodostua kalliiden erikoistyökalujen yms. laitteiden hankinta, joita modernit pyörät vaativat. Kuinka moneen paikkaan esimerkiksi uuden V4:sen voi viedä vähänkään vaativampaan huoltoon?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Niin en tiedä mitä kovin erikoista esim siinä V4-koneessa on muihin vastaaviin verrattuna. Onhan Ducatissa erilaisia teknisia ja etenkin mekaanisia ratkaisuja kuin esim japseissa. Eli jos on kokenut yleismopoasentaja, osaa tehdä normimopihin perushommat ilman merkkikohtaisia ohjeita, mutta Ducatin ratkaisut ovat joskus tyystin erilaisia. Eivät sen vaikeampia välttämättä, mutta perusmopotaidoilla eivät onnistu ilman kunnollista ohjetta. Siksi jotkut erikoistuvat esim Ducatiin ja saavat sitten kulttimaineen. Autotalliharrastajalle taas lähtökohtaisesti on ihan sama mihin merkkiin perehtyy, kunhan perehtyy.
Ainakin itselle tuo vanhempi faitteri on ihan helppo ja kiva huoltaa. Onhan siinä desmo, mutta se on vain erilainen, ei sen vaikeampi. Hihnat nyt on puolessa autoistakin. Ducatissa vaan paljon yksinkertaisempi ja helpompi vaihtaa hihnat. Satku menee rahaa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Juu, ei se hintojen lasku suoranaisesti Heinon ansiota ollut, vaikka olikin osaltaan myötävaikuttamassa asiaan. Se tapahtui Cavallinon (entinen Ducati Finland) aloittaessa Hailacin jälkeen ja Heino (nykyinen Ducati Finland) jatkaa täsmälleen samalla linjalla. Nykyäänkin täällä Suomessa on siis käytössä sama tehtaan julkaisema vähittäismyyntihinnasto kuin muullakin euroalueella. Siihen sitten vain lisätään maakohtainen arvonlisävero. Hevosmiesten tietotoimisto tiesi aikoinaan kertoa, että mm. varaosahinnoittelu oli yksi syy siihen, jonka vuoksi Ducati ei enää uusinut sopimusta Hailacin kanssa, tiedä sitten...
Viimeisenä (kolmantena) täytenä toimintavuonna saivat Cavallinon nousemaan juuri ja juuri plussalle, Kauppalehden mukaan nettotulosprosentti oli 0,09 (n. 2000 €). Joten ei se tappiollista ollut, mutta ei käytännössä mitään tuottanutkaan. Tämäkin tulos oli vaatinut kulujen höyläämisen aivan minimiin. Totesivat sitten, että ei ole mitään järkeä jatkaa. Tuollaisella tuloksella ei paljon investoida.Sääli sinänsä kun se edellinen Ducati Finland suli pois, vaikka oli ennalta nähtävissä kun Kesko osti AutoCarreran. Eihän ne K-kauppiaat tämmöistä tappiollista pyöräkauppaa kattele.
Cavallino osoitti sen tosiasian, että pelkästään tämän yhden merkin varassa ei homma pyöri, paitsi ehkä Hailacin hinnoittelulla. Cavallinoon verrattuna Heinolla tilanne on sikäli parempi, että kulut eivät kohdistu pelkästään yhteen merkkiin ja tuoteryhmään. Toki esim. huollon erikoistyökalut sekä testerit ovat omansa ja vaatiihan Ducatin tehdaskin (kuten muutkin merkit) varmaan tiettyjä panostuksia tiloihin ja näyttelyihin, mutta kuitenkin esim. kiinteistö-, hallinto- ja henkilöstökulut ovat jo osittain olemassa muutenkin.
Jos oikein muistan lukeneeni jostain uutisesta Cavallinon aloittaessa, niin heidän "realistinen" myyntitavoite vuodessa oli vähintään 150 uutta Ducatia. Karu totuus kuitenkin paljastui, vaikka hintoja laskettiinkin. Ducatista ei saa täällä Suomessa minkäänlaista volyymituotetta. Vuonna 2018 Panigale oli myydyin superbike maailmassa, vaan ei täällä Suomessa (tietääkseni). Täällä markkinat ovat kyllä tyystin erilaiset kuin esim. Ruotsissa tai muissakaan Pohjoismaissa. Ovat oikeastaan aina olleet.