Moi
Pärjäänkö yhdellä akkulaturilla, jos ennestään ei ole minkäänlaista ja joku pitäisi nyt akuutisti hankkia auton tyhjän akun takia, mutta mielellään käyttäisi sitten pyöränkin kanssa tarvittaessa.
2006 mallin ZR6R 636 Kawa ja Skoda Octavia löytyy pihasta.
Motonetin valikoimasta löytyykö sopivaa?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei muuta kuin kauppaan sitten.
Tuo Polar-versio on johdoilla, jotka eivät mene pikkukylmässä koppuraksi ja akun saa ladattua erityisellä ohjelmalla täyteen myös pakkasella.
Hyvin on ko malli toiminut erilaisissa lataustehtävissä pienistä isoihin akkuihin.
Pikkusäästö ostamalla ei Polar-versio ei kannata.
+1 ladannut useaa autoa, montaa pyörää ja mönkijää yms polarilla. Toimi. ja virta on hyvä. ne perusversiot on liian pieniä.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
polar täälläkin ja parissa pyörässä vielä se akkutesteri ledillä. yksi kun vilkuttaa keltaista eli yleensä apina jossa pienin akku, samalla olen kierrättänyt muutkin pyörät laturissa. kelkassakin oli ctekin pistoke valmiina ledillä tehdasasennuksena eli aika moneen laitteeseen käy suoraan nykyisin.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Taitaa Polar tulla täälläkin ostoslistalle. 3.6A versiosta on hyviä kokemuksia, mutta jos ensi kesänä tulee käytettyä enemmän veneen keulakonetta, on se vähän pieni. Tosin on mulla 12A halpisälylaturi, siitä lähtee virtaa hyvin, mutta siinä on puhallin, joten se ei sovellu jatkuvaan käyttöön. Testasin aikanaan 530DA:n kanssa kytkeä em. laturit rinnan, ja se onnistui hyvin. Noillahan saa jo reilut 15A virtaa joten 100Ah akkukin latautuu tolkullisessa ajassa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Mä olen vähän tuota IKH:n laturia katsellut kun vanha laturi sippasi yllättäen. Ei varmaan ihan huono tuokaan
https://www.ikh.fi/fi/yllapitolaturi...4a-ip65-crx321
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Itse ostin tuon:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...lle-2000040498
En suosittele:
- leuat niin ahtaat, ettei meinaa pysyä auton akun navoissa
- jos kontakti leuan ja navan välillä ei ole hyvä, laturi pätkii
- ei säilytyslaatikkoa - tuote myydään muovi"kelmuun" pakattuna
Paskan myivät... tai siis paskan ostin.
Vieläkö noista CTEK:in latureista hajoaa Mode-kytkimet? Itse olen yhden CTEK XS3600 -laturin vaihtanut takuuseen rikkoutuneen Mode-kytkimen takia. Kun takuuvaihtonakin saadusta hajosi kytkin, oli takuuaika jo päättynyt. Hommasin SP-elektroniikasta uuden kytkimen ja vaihdatin sen elektroniikkahuollossa. Nyt on pelannut jo 6 vuotta ok.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Tuota yllä linkattua Biltemaa olen harkinnut ostavani, koska se soveltuu myös LiFePO4 -akuille. Onko jotain muuta vastaavaa (ja vastaavassa hintaluokassa), joka soveltuu sekä perinteisille että LiFePO4 -akuille?
Ducati Hypermotard 1100 S
(Ex: Yamaha fz1-n, Suzuki gsf 600 s)
pikkuisen kalliimpi mutta https://www.ikh.fi/fi/akkulaturi-12v...-ip65-bpc1205b
Taitaakin mennä itsellä tuo Victronin laturi hankintaan. On sitten samaa kamaa aurinkopaneelisäätimien kanssa![]()
Viimeksi muokannut: Salmon; 30.10.2019 klo 12:46.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
5 vuoden takuu on, joo. Ensimmäinen kytkin kesti pari vuotta. Takuuhan ei ala alusta, vaikka saa uuden tilalle. Toinen meni sitten heti kohta takuun päättymisen jälkeen. SP-elektroniikasta ostamani on kestänyt nyt ehkä 4 vuotta.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Kävin sitten ostamassa tuon Victronin laturin. Laadultaan vaikuttaa erinomaiselta, niinkuin kaikki Victronin laitteet.
Plussaa bluetooth hallinnasta, sama appi kuin Victronin muissakin vehkeissä.
Ja heti piti firmis päivittää laturiin
Takuuta 5vuotta, IP65, toimii -30pakkasessa ja notkeat johdot.
Tuohon hintaan erittäin suositeltava laite![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Tuolla Bilteman laturilla on melkein poltettu yksi autotalli kun se meni jotenkin oikoseen ja alkoi sulamaan, mutta onneksi huomattiin ennenkuin oli tulessa. Ei voi suositella.
CTEK Polar puolestaan toiminut useamman vuoden ongelmitta.
CTEK:lle peukut täältäkin. Polareita on pakussa kaksi, pyöriä varten MXS 3.8. Riittää hyvin kun on pyörät lämpimässä. Suurempaa virrantarvetta varten vielä MXS 10. Kaikki toimineet kiitettävästi.
Pari päivää onnellisena Victronin omistajana. Erittäin pätevä laturi.
Tässä voi olutta maistellessa seurata mitenkä se akku voi ja tarvittaessa voi muuttaa latausasetuksia
e: niin tuohan toimii myös virtalähteenä(PSU) tarvittaessa
A08C808A-368F-4769-A1CB-B49E6C504031.png
8C0ED047-089E-40AB-A016-32DEEC612B4C.png
AD40F810-89B6-48E0-A75B-8BDA854CB1A1.png
Viimeksi muokannut: Salmon; 01.11.2019 klo 16:46.
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80