oikein paljon kiitoksia..![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
HRD:stä lisätietoa:
http://www.mobilisti.fi/mobilisti/vain-murrosikaisille/
Tero K
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tallista löytyy
NSR.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
EKU, olin myös huutokaupassa josta ostit RG.n ja vähän salakorvalla kuuntelin kun juttelit jonkun vanhan RR kuskin kanssa oston jälkeen. Heppu oli ajanut itsekin niillä ja tunsi kyllä historian läpikotaisin, jäi mm mieleen kun sanoi että "xx vuosimallin peleistä räjähti kaikista vaihteistot, ihan kaikista"
Heinolan pyörät saattavat olla yhdellä ja samalla omistajalla, katsokaapas tori.fi sivuilta myynnissä olevat RG osat ja tehkää siitä johtopäätöksenne
TRX850 -96
XT500 -80
Ebay, varsinkin UK- versio on oiva paikka osien hakuun. Briteistä löytyy mitä ihmeellisempiä erikoisosia ja -moottoreita noihin. Raaserikansaa.
https://www.pjme.co.uk/acatalog/Hond...-Top-End-.html
https://japan.webike.net/HONDA/NSR25...e/186/1316/mc/
http://www.wemoto.com/bikes/honda/nsr_250_rg_mc16/87/
https://www.tyga-performance.com
Eli saa osia, eivätkä ole edes järkkyhintaisia. Myös big bore- kittejä löytyy.
.
Jep, eli ensimmäisistä 85 mallisista laatikot hajosi ja aikausein lohkot siinnä samassa. Totaalituhoa tulee yleensä.
Suzuki päivitti vaihdelaatikkoa, luistiventtiilejä ja vaikka mitä samointein pyörän julkistamisen jälkeen.
Nykypäivänä saa parempaa vaihdelaatikkoa missä ykkönen pitempi ja loput lähempänä toisiaan. Ja suorahampaisia ensiövetoja, kuivakytkimiä yms. Mitä kukkaro vaan kestää. Osia saa hyvin näihin, moottorit ja pyörät alkaa olemaan harvinaisempia. Silloin kun näitä sai viellä halvalla ostin itselle varalle RG400:sen koneen (japaninmalli) ilman sylintereitä varamoottoriksi. Se on ihan sama kone kun poraa ylälohkon RG500:sen sylintereille.
Toihan tuli kuuluisaksi siitä, että lehdistölle annettavia koeajopyöriä oli viritetty oikein kunnolla ja sai ylistäviä arvioita ja kuluttajille myydyt pyörät oli vähän laimeampia.
HIKON huutokaupasta ostamani pyörä oli hyvinkin erikoinen, sillä 85 vuosimallia, öljyproput varmistuslankapprauksilla, mutta silti kone alkuperäisessä porauksessa 56 mm ja älyttömän hyvässä kunnossa? Mitä lie sillä ajettu?
Onnittelut komeasta pyörästä! Näin tämän joskus 2000 luvun alussa jossain kuvallisessa autonmyynti lehdessä
myynnissä. Sen jälkeen ei ole näkynyt tai kuulunut. Ajattelin, että varmaan kaaduttu ja hävinnyt jonnekkin.
Oikein sydäntä lämmittää nähdä tämä viellä elossa. Onko ihan tavallinen malli vai SE vai SP? Rothmanssi väritys aika harvinainen.
NSR:n ostin 2012 jostain Turun suunnalta. Normi malli. Kaveri löysi ruotsin "keltaisesta" pörssistä sp mallin koneen, jonka sitten ostin itselleni. Siitä olen laittanut kuivakytkimen ja jotain muuta pientä osaa pyörääni. Tygalta sai vielä jokunen vuosi sitten alkuperäisiä mäntiä. En tiedä mikä nyt on tilanne, mutta aika hyvin niiltä löytyy ko laitteisiin vielä osiaa.
Kruuse Riku
Jep, ehkäpä legendaarisin pressi-preppaus tehtaalta ikinä. Lehdistön testiajot vanhalla Hockenheimringillä ja kelasi katuvehkeille ihan kovia lukuja pitkillä suorilla. Siitä sitten hyvät jutut lehtiin. Sitten pari kuukautta myöhemmin liikkeestä ostetut pyörät oli jonkin verran hitaampia![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mulla oli näitä kaksi uutena -85 ja -87.
-85 ei uutena kiertänyt kunnolla mutta sitä kun Bensowilla pojat vähän laittoi niin kyllä sitten rupesi pelittämään.
-87 oli uudesta asti sellainen että se kiersi pitkälle yli punarajan, tosin suuremmissa nopeuksissa tuli sitten raja vastaan mitä se niillä tehoilla kulki.
RG oli aika tarkka säädöille, ja uutena tosi rikkaalla. Kun laittoi kaasarit balanssiin, vaihtoi katukäyttöön 115 suuttimet (raahommiin 125, vakio 120) ja nosti neuloja pykälällä niin sitten se "lauloi".
Yleensäkin kone tykkäsi kun se "viimeisteltiin" kunnolla, skrubut pois kanavista ja niin pois päin.
Laatikoissa ei sinänsä ollut sen kummempaa vikaa mutta kun niitä käytettiin kisahommissa demppamattomilla vanteilla (=ei kumivaimentimia rataspakassa) ja vaihteita ilman kytkintä niin sitä se ei oikein kestänyt.
Sylinterien/mäntien materiaalit oli hyvin matsattu, mullakin vielä 50.000 kohdalla sylinterit oli ihan mitoillaan.
Itsellä oli siinä -87:ssa Jollymoton putket ja Astraliten leveämmänt vanteet jotka antoi jo mahdollisuuden käyttää kunnon renkaita eikä mitään retkipyörän mallisia kuten RG:n alkuperäiset gummit.
Alkuperäiset vanteet on 2.50-16 ja 2.75-17, minulla oli 3.50-17 ja 4.50-17 ja renkaat sen mukaan.
Mulla tuli toisesta koneesta romut läpi lohkoista ja toisen rattaiden kytkentäpinnat ihan loppu. Heti kun alkaa vaihteet hyppimään pois päältä niin välittömästi remonttia. Toi mistä tuli romut läpi korjattiin hitsaamalla, mutta vaihteistonakselit pyöri vähän naheasti sen jälkeen. Ei nyt tökkinyt, mutta ei ihan niinkuin kuuluisi. Noitten lohkojen hitsailu on vähän kyseenalaista. Varmaan toi hitsauslämpö niitä hieman muutti. Reikä oli nimittäin ihan miehekäs... No kerrankin tosta kasettivaihteistosta on jotain hyötyä. Nopea remontoida.
OOWEE sä ostit noi uutena ja mä ostin melkein 20 vuotta vanhana lukuisien omistajien jälkeen.
Olis kiva kokeilla tollasta RG500 nykypäivän jousituksella, jarruilla, swingillä, vanteilla yms... Niinkuin OOWEE sanoi noi alkuperäiset on otettu jostain Tour De Francesta.
Jolly Motot on kova sana. Mulla on tohon RGV runkoon modattu niistä putket. Alkuperäiset RG500 putket on jotain sellaista mitä ei moni uskoisikaan... Varmaan 15 kiloa ei ole kaukana mitä Jollyilla saa painoa pois...
Vieläkö saisit Magtekit jostain... Männät käy monesti näissä 2-tahtisissa ristiin rastimarkkinoita ja Wössneri tekee sellaisia mitä tarvitsee. Mitkä putket sulla on tossa?
Pitäisi konversatiivisten japanilaisten vähän kattoa takasin päin historiaa. (Nyt on tilanne alkanut ehkä hieman parantumaan..) Oli joka vehkeeseen race-kittejä, montaa erimallia erilaisilla herkuilla, pyörät oli kilparadoilta apinoituja innovaatioita täynnä yms...
RGV250:eetä oli normaali ja SP malli, NSR250:stä normaali, SE ja SP, TZR250:stä peräti vissiinkin 8 eri variantteja. Oli kuivakytkintä, close-ratio vaihteistoja, erilaisia jousituksia ja vaikka mitä maan ja taivaan välillä. Varsinkin viimeiset RGV VJ23, NSR MC28, TZR 3XV SP/SPR On viellä nykypäivänäkin hienoja laitteita.
Lisää tällaisia kiitos!
Onko kenellekään tullut vastaan Kawasaki KR1. 2T 250 motti. Ainakin vuonna miekka ja kivi sellainen oli näytillä mp-näyttelyssä. Oli vielä pistetty pari numerotarraa lisää... 25.
Mahtoikohan kaikki mennä kisakäyttöön, en muista oliko messupyörä kilpipeli.
http://www.motorcyclenews.com/bike-r...aki/kr1s/1990/
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Ei ole ainakaan mulle tullut vastaan enkä ole ikinä kuullut Suomessa moista olevan. Harvinainen vähän joka maassa. Todella kova kulkuinen peli. Luotettavuus oli noissa vähän kyseenalaista. Platinakortin saa mäntäkauppaan välittömästi😂
Tämähän Rivi-2 moottorilla poiketen noista uudemmista RGV, NSR, RS/RS, TZR linjasta...
Kertokaahan lisää jos jossain moinen harvinaisuus on bongattu!
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Kapeampi ja kompaktimpi. 90 asteinen V-kone käy aika tasaisesti ilman taspainotusakseleita. Pakoputkien sijoitellu saadaan paremmaksi yms. Kilparadoilta apinoituja ratkaisuja.
TZR:stä oli se Reverse Cylinder välimalli, eli siinnä oli kone "väärinpäin". Kaasarit eturenkaaseen päin ja molemmat putket tuli penkin alta. Rivi-2 oli tämäkin. Ei ollut suuri menestys tämä. Näitä vissiin muutama Suomessa?
Hondalla oli se NS400R mikä oli V3 moottorilla. Tällaistakaan ei ole Suomessa vastaan tullut.
V-Duen tiesinkin ja olen sen nähnytkin. Erittäin hieno peli sekin. Siinnä hienona yksityiskohtana (täynnä niitä) on hiilikuidusta tehty kantava "takarunko". Näitäkin sai kaasariversioina järkevään rahaan 2000-luvun alkupuolella. Olisi saannut kilpiin Suomessakin. Hinnat on noussut noista ajoista. Olisikohan ollut 14000 euroa millä tollasen olisi silloin saannut.
Joskus olen noita myynnissä bongannut. Harvinaisia täälläpäin maapalloa kyllä ovat, kuten nuo kaikki vajaatahtiset ovat.
https://www.nettimoto.com/honda/ns/2143520
.
Olen joskus verranut vieri vieressä oman pyöräni ja oikean kisa-rg:n avattua konetta (kaveri ajoi sellaisella sm:ää 80-luvun loppupuolella, Hyvärisen iekin vanhanna em-pyörällä) ja ne on lähes identtisiä mutta käytetyt materiaalit mm. lohkossa (magnesium) ja vaihdelaatikossa (koneistetut teräsrattaat kisapyörässä) on ihan erilaisia.
Gallina sovitti joskus kisa-rg:n vaihdelaatikon ja kuivakytkimen katu-rg:stä tehtyyn TT-F1 pyörään eli se kyllä onnistuu mutta ei ole ihan helppo/halpa homma.
Kuten sanottu niin omaan oneeseen tehtiin isompi remontti viiden kympin kohdalla. Sylinterit oli kyllä mitoillaan, hoonaus riitti, mutta kampiakselin laakerit ja luistilevyt oli vaihtokunnossa.
sellanen tuli mieleen,että toi RG 500 oli aika nopea kyl aikanaan ,tääl meillä oli sellanen liike ku MP-riihi joskus vuonna kuokka ja jussi..
pojaat innostu siin tehdaskadulla kokeilemaan et kumpi lähtee paremmin RG500 vai GSX750R ja ihan tasatahtiin ne meni vaikka Torkkeli ja joku maahantuojan mies vaihtoi pyörääkin välillä![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Varmasti helpoin tie 2t-hommiin (pl piikit) on Aprilia RS250. Suzukin kone, suht moderni alusta ja runko, hyvin saa osia ja vielä on pyöriäkin myynnissö järkevään hintaan ja hyvä kuntoisena. Toki hinnat on noussut nyt viimeisen n. 5-8 vuoden aikana mutta silti tuollainen "ykköstonnien" vehje.
Menee downshiftaamiseksi mutta 250 Gammoja saa näköjään yhä halvalla. RGV:n edeltäjä, rivi2 oisko 50 hummaa.
Oli yhden kesän kakkosmopona, taisi sillä lopulta 5 tonnia tulla ajettua. Hauska pikku suristin.
Kerran se koitti tappaa kun jalkatappi katkesi mutkassa polvella kurkotellessa. Supermiesliikkeillä pääsin kyytiin ja jostain syystä pysyin tiellä.
Ensinnäkin kiitos mahtavasta ketjusta. Itsellä oli aikoinaan piikkinen RD ja kaverilla piikkinen gamma ja näitä isompia pyöriä kuolattiin joten ketju todellakin resonoi sielussa.
Toisekseen kommentti tuohon linkattuun juttuun, samassa koulussa pari vuotta nuoremmalla jampalla oli tuollainen Gilera CX joten ainakin 1 kpl on tuotu Suomeen. Oli pirun hieno mutta aivan paska, koko ajan rikki.
BMW K1300S -13
Ducati Multistrada 1200S -15
BMW R1200GS -13
BMW K1300S -09
BMW R1200GS -07
BMW R850R -04
Yamaha RD 125 -85
Tunturi Start -??
Tosta kisa RGB500:sesta sen verran, että siinnä on kaikki magnesiumia, lohkoista, kuivakytkimen pyörivistä osista,kaasareista, luistiventtiilien kansista, kaasukahvan rungosta! yms... lähtien. Alumiinitankki ja kaikki tehty niin kevyeksi mitä voi. Ja kun katu RG:ssä on 2 kampiakselia ( yksi 2 sylinterille) niin tossa RGB:ssä on neljä. Siis ainakin jossain malleissa.
Yksi todellinen erikoisuus näissä 76-80 luvun RGB:ssä oli se, että vaihdekiksin sai kummalle puolelle moottoria tahansa! Brittipyörissä se oli vissiin joskus oikealla niin Suzukin tehdas teki moottorin sillälailla, että vaihteita pystyi vaihtamaan kummalta puolelta tahansa...
Linkissä kuva:
M
http://www.rg500delta.com/RGB500-_RG500.html
Toi Nova Racing on tehnyt jo 80-luvun puolivälistä noita parempia laatikoita noihin katu RG500:siin. Oli pitkän aikaa pois tuotannosta, mutta joskus 2003 alkoivat tehdä niitä uudestaan. Nämä tehdään umpiteräksedtä ja en ole kuullut, että ketään saa niitä rikki. Jos kukkaro kestää niin saa kuivakytkintä, suorahampaista ensiövetoa yms..
Linkki:
http://www.novaracing.co.uk/ProductS...DryClutch.html
OOWEE: Kumpi sulla oli loppu luistilevyt vai ne bakeliitit niissä luistilevyjen kannessa? Niillä bakeliiteillä on paha tapa vanhemmiten irrota siitä imuaukon kohdalta. Varsinkin jos niitä joku mennyt viilaamaan isommaksi. Suzuki on aikojen saatossa muuttanut paremmaksi molempia sekä kansia ja luisteja. Myöskin ne muistot kuluu ajan mittaan.
Niin ja laittoiko Bensowin aikoihin Tomppa S. noi sun pyörät aina?
Itsellä on hiilikuitu luistilevyt ja kova-anodisoidut billet luistien kannet... Ei ole enään bakelitiit männän ja imukanavan välissä... Myöskin 4 kpl näitä painaa aika paljon vähemmän kun 4 peltistä. Vähemmän pyörivää massaa aina parempi...
Kaiken kaikkiaan RG500:nen on ihan hyvä ja aika kestävä peli. Kaikista pahin on nämä "viritysvelhot" mitkä ei tiedä yhtään mitä tekee ja pilaa koko moottorin... Mulla on tossa laatikossa sellaisia luistilevyjä mitkä näkee jo silmällä, että ovat kaikki erilaisia. Miten joku meinaa, että tällainen moottori toimii jos joka osa on erilainen...
Viimeksi muokannut: Eku; 14.10.2017 klo 00:42.