Onko kukaan ehtinyt tutustua koeajolla? Tuusmotor näyttää markkinoivat Suomessa.
https://www.tuusmotor.fi/moottoripyorat/mash
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Mitä tarkoittaa "lainattu moottori"? Kiinalainen kopio?
Kylätason kurapyöräilijä.
Mie oon aina vähän epäillyt noita uusia merkkejä, ellei merkin takana ole voimaa, kuten esim. Indian (Polaris).
On melkoinen homma saavuttaa näkyvyyttä, tunnettavuutta ja varsinkin saada tuotteita myytyä.
Ennen kuin tuotteita voi myydä, niin pitäisi olla kunnon jälkimarkkinointi.
Vaikka takuu on kaksi vuotta, niin mitä se meinaa, jos ei ole huoltopaikkaa 300km säteellä, varaosia ei ole hyllyssä, ei koulutettuja asentajia, tuotteen merkkikohtaiset temput vasta opettelussa.
Kun uusi merkki tulee markkinoille, niin menee monta vuotta, kun asiakkaat osallistuu tuotekehitykseen ja "vikojen ulosajamiseen". Joten silloin tarvitaan sitä kunnollista jälkimarkkinointia ja kun sitä ei ole, niin...
Vaikka ko. rätkät on kommeen näköisiä, niin kuinka kauan kannattaa pitää organisaatiota suomessa yllä, jos myytyjä pyöriä on vaikkapa vain 20kpl.
Who is Mash?
The bike is made in China, but Mash was dreamt up in France by Sima, once the French Ducati and Husqvarna importer and now seller of Gas Gas trials bikes and the Hyosung range.
“The name is taken from the MASH TV series of the 1970s,” says Richard Johnstone, boss of UK importer TGB Sport and Leisure. “The founders were all fans, and wanted something that suggested that era.”
The Mash brand was launched in France three years ago, offering Chinese-made 125s and 250s with a more retro look. And it’s succeeded, topping the French market in geared 125s.
https://www.morebikes.co.uk/14822/ma...ar-400-review/
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
125-kuutioisen näin mp-messuilla. Tyylikäs piikkiseksi. Mut tuskin saa suosiota, teinit ostaa pyörän kavereilleen eikä ittelle, eli pitää olla rispektiä. Sitä parempi mitä kireempi. Ei haittaa vaikka ajat tunnin ja korjaat pari päivää.
Vaikea arvioida kohderyhmää tolle nelisataselle. Mutta onnea vaan yritykselle.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kohderyhmä voisi olla ne,joita kiinnostavat retro-mp:t kuten esim. Triumphin Bonneville ja Thruxton. Sentään noin kolme kertaa halvempia.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Komian näköisiä retropyöriä ja (melkein) kaikkihan tehdään Kiinassa nykyisin, joten jos saavat jo tässäkin ketjussa mainitut asiat suurinpiirtein kondikseen, niin miksipä ei?!?!?
Onhan nuo pyörät vähän pieniä mun makuun, mutta mä en olekaan se suuri yleisö, jota merkki tarvitsee selviytyäkseen, heh.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Kyllä, mutta tuskin Hondan tai Suzukin valmistamia moottoreita. Jos olisi niin sanamuodot olisi ihan jotain muuta kun "lainattu", kuten lisenssimoottori tai Hondan/Suzukin moottorilla. Taitaa olla aitoja kiinalaisia moottoreita joiden esikuvat on joskus lainattu jostain pyörästä ja sen jälkeen kopioinssit hommiin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mä voisin ostaa tuollaisen ihan piruuttaanikin. Jos hinnasta päästään sopuun. Sääli ettei noi Tuusmotorin hemmot ole ottaneet Scrambleria mallistoonsa. Se kun olisi kaikkein fiksuin noista...
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Mash 400 versio näyttäisi perustuvan alla olevan jutun mukaan XBR500 koneeseen, Kiinassa toki tehty.
https://www.morebikes.co.uk/14822/ma...ar-400-review/
Mash 250cc moottori taas muistuttaa ulkoisesti aikalailla Suzuki GN250 konetta.If the engine looks familiar, and your memory stretches back as far as 1985, that’s because it’s Honda’s old XBR unit; an air-cooled overhead-cam four-valve single with contra-rotating balance shaft. Even in the ’80s, it was a bit of a retro, powering the XBR500, which Honda hoped would be a modern equivalent to the Gold Star or Velocette, especially to misty-eyed Brits. It didn’t quite turn out like that, but still, with those lovely alloy cooling fins and compact size, it suits the retro Roadstar to a tee.
Of course, it isn’t the same engine Honda dealers were trying to sell us 30 years ago. For a start, it’s not made by Honda any more, but by Shineray in China, that builds the whole bike. It’s smaller than the original, down to 398cc from 498cc, and has acquired Siemens fuel injection. To thoroughly clean the emissions up, small catalysts are hidden inside the ’60s style silencers, of which there are two, with twin pipes sprouting out of the twin-port head.
Menee nyt vähän vittuiluksi (jollekin...) mutta aina löytyy niitä ketkä haluaa ostaa vaikka oksaisen ja pihkaisen anustapin siksi ettei niitä ole muilla eikä niitä näy joka aapeeseen parkkipaikalla. Miten muuten näitä kaikenmaailman scramblereita, customeita ja cs -bemareita edes saataisiin myytyä?
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Scrambler-henkinen mopo kiinnostaisi mökkimopoksi jolla voisi poiketa Esson baarissa. Pidemmille matkoille on muut kulkupelit. Neljä tonnia näyttäisi olevan hintapyyntö.
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Rämpylän idea vaan menee harakoille lussulla 250 koneella kun ei saa soraa lentämään ja peliä vinoon mutkissa kaasun kanssa![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Scramblerista on myös 400cc versio olemassa.
http://mashmotors.lv/en/produkts/mash-scrambler/
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Jos olisi hieman löysää rahaa ja ennen kaikkea aikaa, niin voisin hyvin ostaa tuollaisen kaupunki- ja lähialuekruisailuun. Olen monesti miettinyt, että pitäisin tuon nykyisen sveitsinlinkkarin (jolla voi ajaa "rataa", matkaa ja työmatkaa) ja hankkisin toisen pyörän, joka olisi pelkästään kaunis ja cool. Suurin ongelma on, ettei oikein ole aikaa ajaa edes tällä yhdellä pyörällä, joten ei kannata hankkia toista pyörää seisomaan parkkikselle.
Itse asiassa tuo Mash Caferacer TT40 on ihan hyvän näköinen tehdastekoiseksi.
Se maksaa 6200€ ja siihen hintaan ei ehkä kannata ihan nollasta lähteä vastaavaa itse rakentamaan.
Miksi kukaan ostaisi tuollaisen (suhteellisen) tuntemattoman merkkisen pyörän, jos samalla rahalla saa esim. KTM Duke 400:n muutaman vuoden ikäisenä? Ymmärtäisin, jos hintaeroa olisi tonni tai pari, mutta kun ei ole....
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Jos pitää kysyä et ymmärtäisi alunperinkään vai miten se meni. Ei vaan. Ei kai tuota Mashia voi verrata johonkin KTM:n tuotteeseen. Yhtälailla voisi kysyä miksei sitten vaikka käytetty 1250 bandit. Enemmän tehoa, mukavampi, tunnettu merkki jne jne.
Tuollainen pyörä ostetaan ulkonäön ja fiiliksen takia. En usko että kukaan tosissaan hyvää ja monipuolista moottoripyörää etsimässä oleva päätyisi järkisyin juuri näihin pyöriin.
Miksi ostaa kaikkien tuntema KTM, kun voisi olla rohkea ja hankkia jotain erilaista. Sitten kyllä ymmärrän, jos viimeisiä rahojaan on pyörään laittamassa. Täytyy käydä kokeilemassa. Tuollainen vois olla todella hauska.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Neljällä tonnilla ostaisin vaikka MT03/XT660? ja huristelisin naama näkkärillä ilman huolia luotettavuudesta. Ai niin, mullahan on jo sellainen
Kun on saavuttanut tämän iän niin sille matkalle mahtuu monta "ostan tuon kun en halua kulkea valtavirrassa ja olen erilainen". Kalliiksi on välillä tullut. Tuon tyyppisten kamppeiden ongelma on jälleenmyyntiarvo joka romahtaa välittömästi kun kirjoitat nimet papereihin. Vastaavasti käytetty neljäntonnin pyörä pitää hintansa yllättävän hyvin pitkän aikaa ja merkkipyörään saa myös osia tulevaisuudessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
tommosen ostamisen motiivina voi esim. olla unelma ajaa yhden kerran kesässä mökiltä kaupunkiin kahvilan rantaan. Koville tehoille ei tarvetta ja toisaalta esim. KTM:n muotoilu ei toimi tuollaisessa käytössä. Ja jos laite menee rikki, niin sitten se korjataan.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
50cc versiossa on kaunis moottori. Yhden johdon katkaisemalla siitä saa kierrosrajoittimen pois.
Samaa Kiinan paskaa noi on, erehdyin aikoinaan ostamaan pojalle Kiinan tuotantoa olleen " Solifer" mopon, ensimmäinen ja viimeinen ostos sieltä suunnalta. En osta sieltä enää edes 5w parkkilamppua !
Puhutaan unelmista ja fiilistelyistä, lopulta huomaa että jäi aika paskat fiilikset kiinalaisesta unelmasta ja on neljä tonnia köyhempi. Mielummin neljällä tonnilla vanhempi aito japsi.
Kylätason kurapyöräilijä.