02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä käytän kymppiärrissä ja kuusärrässä Mobil Super 3000:tta. Toi on halvin täyssynteettinen mitä olen löytänyt, neljä litraa maksaa karvan vaille 28 egeä, joten olen päättänyt että ilman purkin kyljessä olevaa mopon kuvaa tulen toimeen. LC4:ssa olen käyttänyt ylihintaista Motorexiä, mutta nyt kun näyttäis että Motonetistä löytyy 50 kuumalla päällä olevaa öljyä joka ei ole "Fuel Conservingdiipadaapakytkimenluistattajaa", niin ajattelin siirtyä sen käyttäjäksi.
1835
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mä käynnistin ton kotarin kylmimmillään -18 asteessa talvella, joten vielä jäi pariinkymppiin vähän matkaa... Mutta eipä tuo kylmäkäynnistely tosiaan ole noiden Kawasakien kanssa syy käyttää täyssynteettistä, niitä nyt ei tulille tule laitettua muutamaa astetta kovemmilla pakkasilla kuitenkaan. Sen sijaan olen antanut itseni ymmärtää että täyssynteettinen öljy pitäisi viskositeettinsa mineraalia pidempään, sekä kuumemmassa, näiden syiden takia olen päätynyt täyssynteettiseen öljyyn. Vielä kun olen helvetin laiska vaihtamaan öljyjä, niin ei se haitaksi ole vaikka viskositeetti säilyy pidemmänkin vaihtovälin.
Hintakin kun on noissa autoöljyissä sopivahko, niin mikäpäs niitä täyssynteettisiä käyttäessä. Toiseen kymppiärrään menee tosin seuraavaksi Delvacit, koska mäntien sisäänajo.
1835
Motul 5100 (muistaakseni) on tullut laitettu pääsääntöisesti. Yleensä Motonet, Halpa-Halli tms ollut ostopaikkana. On kyllä mennyt Agip, Eni, Shell, Valvoline öljyjäkin. Eipä ole ongelmia ollut millään öljyllä tai huomannut eroja kytkimen tai vaihteiston toiminnassa.
Mulla tuommonen vanha lutku koko pärrä ja sillä ei ajeta pitkiä matkoja (yli200km) ollenkaan ainakaan vielä oo ajettu. Tota laitoin viimekskin ja tuntu, että vaihteet vaihtautuu pehmeesti. Öljyn pinta ei oo myöskään vajunnu juuri ollenkaan enää. Tosin kannentiivisteen vaihdoin talvella.
Sanoisin että taikauskoa
En usko että kukaan oikeasti tarvii kalliita öljyjä, mutta kaikki pistää tietty mitä haluaa. Tämä uskomus sillä että ajoin joskus nuorena auton ihan loppuun halppisöljyillä. Siis kaikki hajosi paitsi kone
No kilpailuhommat erikseen.
Yllättävän henkilökohtainen tämä öljyasia ja saa riidan helposti!
You make me sick i make music
Yzf 750r: Delvac
CBR: Delvac, Teboil Superbike 15w50
LC4: Motorex joku, Teboil Superbike 15w50
Gsf: Biltema 10w40 täyssynt
SV: Motox 10w40 synt
MT01: Castrol 15w50, Motul 15w40
Ostospaikat Iso-B, Motonet, Tokmanni
Kaikki toimineet kaikissa, jopa Biltema![]()
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Suzukeja ollut enimmäkseen ja ainakin vanhaan bandiittiin menee tepoilin 10w-30 mineraali, kuin vanhaan ihmiseen... Nyt Suzuki DL 1000:n ja ö.vaihdon jälkeen huomasin, että proppu tiputtaa?!? uutta pitää laittaa oisikko suosituksia? en kerinnyt kokeilla vaihteiston toimivuutta tuolla öljyllä...
CB 1300 -07
Motonetistä, Shell Advance Ultra 10w-40.
Kawasaki ZX-7R '98
Ex: Kawasaki Z1000 '11, Kawasaki ZX-6R '08, Honda Hornet 600 '99
Kottarainen ollu aina ronkeli öljystä märkäkytkimen toimivuuden suhteen. Tänä keväänä otin riskin ja sen v*t*n kalliin motorexin sijaan ostin teboilin 10w-60 racing diamondia noin puoleen hintaan. Ensi ajolla ainakin toimii hyvin, jatkan varmaan samalla linjalla tulevaisuudessa. Paperilla tuo teppanan öljy ei häviä mitenkään motorexille.
Eilen vaihdoin CB:een Motulin 5000 10w-40 öljyt. Aiemmin käytin 5100, ehkä aavistuksen paremmin toimii kytkin ja vaihteet mineraalisemmalla 5000:lla
Honda CB1300F
Motulin 5000 olen käyttänyt r6 yammu, 2xgsx750f, cb450 ja seuraavaksi vfr saa em. Liemet sisäänsä. Omat kokemukset positiiviset eli kytkin toimii, laatikko toimii ja öljyn pitäisi sopia suurempaan osaa motskareita specsiensä mukaan ja hinta on kohtuullinen muistaakseni alle 30€/4l
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Honda-öljyä Hondaan eli Repsol Sport 10W-40 huoltopaketti:
https://www.mc-lifestyle.com/2806094...huoltopaketti/
Honda CBR900RR, Liqui Molyn 10W-40 Street MP öljyä, hyväksi todettu ja työnantajan johdosta hintakin on halpaa ku saippua.
CBR900RR 929 -01 bensan katkusta ja himmeistä takavaloista tunnistaa.
Nyt koneessa Motulin 5100 10W-40. Puuilosta hommasin, 4L/39€![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
Teboilin SuperBikeä näyttää olevan edukkaasti Honkkarissa (ei varmaan pärjää Delvacin tynnyrihinnalle). Saatavuus vain hieman heikkoa, varsinkin neljän litran kannun osalta, mutta litraisia paremmin saatavilla.
Tällä ajettu tämä kesä, joten ajattelin jatkaa samalla litkulla.
https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-...ljy/p/1470698/
Triumph Speed Triple 1050 -12
KTM 625 SXC: Motul 7100 10W-50
Fiiattiin: Motul 300V 15W-50
Frinken Racing
02 Mille R
Ducatissa on tosiaan tuo tarra "use only Shell Advance Ultra oil" tjsp. Hankalaksi menee löytää tuota samaa, kun pyörälle tulee ikää -> ei kannata enää ajella. Jos olisi joku muu pyörä, niin ajaisin toki Delvacilla.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
Mutta onko samaa öljyä kun tarrassa mainittu?
Lisättäköön nyt vielä, että kyse oli vitsistä. Delvacinkin lisäsin viestiin just in case![]()
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
02 Mille R