Eli mikä on paras hankintapaikka öljyille? https://www.moottorioljy24.fi/ kokemuksia kenelläkään?![]()
Puuilosta ja Motonetista noita tullut osteltua ja taisin kerran ostaa Tokmannilta. Eipä ole tullut netistä tilailtua. Teboil Superbike 15w-50 tällä hetkellä.
Kevään ensimmäinen öljykeskustelu alkakoot. Tissit ja Delvac.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Saksasta on öljyt tulleet jo vuosikaudet, autoöljyä kerralla sellaiset 60 - 80 litraa ja mopoihin kerralla 16 - 24 litraa. Erä riittää suunnillen pari vuotta, ehkä hiukan kauemmin. Merkit ovat Castrol ja Total, hinta rahteineen noin puolet vastaavan öljyn hinnasta Suomessa.
Kun perheen kaikkien maantiekulkineiden yhteenlaskettu ajosuorite on noin 85 tkm vuodessa niin sillä alkaa olla merkitystä mistä öljyt, huolto- ja varaosat hankkii. Varsinkin kun esimerkiksi suodattimissa pyrkimys on käyttää valmistajan alkuperäisosia. Ikävää todeta mutta Suomi ei tässä kisassa ole pärjännyt alkuunkaan.
Viimeksi muokannut: Patukka; 24.04.2017 klo 09:13.
Ohjekirjan mukaisesti Shell Advance Ultra 4T 15W-50 Motonetistä
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Motonetista MP-Valvoline 10W50 4T-SynPower API-SM 4l tuohon Husqvarna SM510R 2010 motomallin 50€/4L kannu, netistä varmaan saa vielä halvemmalla tilattua..
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S 6X1Maili
2015Halli6X1Maili
2015Lappenranta K 17X1Maili
2015Kauhava17X1Maili
2015Räyskälä27X1/4Maili
2015Lappenranta S 3X1Maili
Tiesithän, että ohjekirjassa lukee Shell aivan muista kuin öljyn ominaisuuksiin liittyvistä syistä.
Itse olen ostanut:
Motonet
Motox
10W40 synt
5L 30€
Honda-moottoripyörään
Vaihtoväli 12tkm -ohjekirjan mukainen
Motonetistä on itselleni helpoin käydä hakemassa öljy. Toisaalta myös verkkokauppa + posti voisi olla helppo.
Jos vaihtaisin öljyt aina ennen talvea ja talven jälkeen ja laittaisin kalleinta "täyssynteettistä" sunnuntaiajelussa 3000km välein, niin ehkä silloin kiinnostelisi enemmän, mistä öljyni haen.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Miksihän Delvac on ulkomailla noin kallistaSaksassa tissivero?
https://www.moottorioljy24.fi/Oeljyt...W-40/p-OIL-425
Motox 20w50 motonetissä 16-18e 5l! Lähti mukaan heti. Vanhaan hondaan hjyva!
You make me sick i make music
Menin halpaan, eli otin tarjouksesta hyllyyn yhden lekan 15W-50. Entinen hinta oli 57€, joten ei todellakaan siihen hintaan vaikka olisi mitä ihme-eliksiiriä. Ducatissa lukee koneen kyljessä tarra "Use only Shell Advance Ultra", joten eihän siihen muuta voi silloin laittaa.
Teboilin Superbikella melkein viime vuodet menty, paitsi vaimon viragoon jotain halpaa mineraalia esim Teboil mineraali 15W-40. Se Teboilin GT(?) on mielenkiintoinen uutuus jos paksua mineraalia kaipaa.
Viimeksi muokannut: B12; 24.04.2017 klo 15:03.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Motorex cross power 10w-60 stormilta tai bike worldilta.
Vaivaset 75€ 4L pytty.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Motonetistä 10W40. Sieltä myös suodatin. Hintaa ja merkkiä nyt en muista, mutta edullista se oli.
Hondaan haen motonetistä/puuilosta öljyt. Motul 5000 10w40 n.30€/4l kannu. Öljyt ja suodattimen vaihdan 5-6tkm välein, vaikka huoltokirjan mukaan vaihtoväli 12tkm. Suodattimia haen yleensä muutaman kerralla motonetistä.
Kotiloihin öljyt työpaikan hanasta (Q8:n isoihin dieseleihin suunniteltua), hintaan 1.99/litra ja suodattimet koivuselta.
Motonetistä olen hakenut tonkan Motox/Motul/Mowhatever -synteettistä, kun kone on kaivannut uutta. Hinta ei päätä huimaa ja koska Hondan kone ja kytkin ei ole valittanut noista halpisöljyistä, niin saavat sitä jatkossakin. Jos olisi ongelmia, niin pitäisi nähdä vähän vaivaa, mutta jos pääsee halvalla ja helpolla, niin...
Öljyt vaihtuvat kerran vuodessa kuitenkin ja jos paljon ajetaan, niin pari kertaa vuodessa, joten sen minkä laadussa ehkä häviää sen tuoreudessa voittaa![]()
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Just tuli hankittua tollasta tehoölppää:
http://www.royalpurple.fi/epages/roy...ory1/Max_Cycle
B-magazinen öljytestin mukaan tuolla tulee pari prosenttiä enemmän höpinää kuin normilitkuilla![]()
ZH2 2020
Iponea tulee ite käytettyä kaikissa omissa laitteissa, kun sitä sattumalta myös myyn
Hyväksi havaittu öljy kaikissa käyttökohteissa mitä itsellä on ja käyttäjien jakamat kokemukset ovat olleet myös positiivisia.
Tuolta vähän lisätietoa http://www.ipone.fr/en
Fiiattiin menee 15W-50, ja saa maksaa 45-55 euroa/ 4l yleensä. Nyt on Motul 300V, mut 5100 ja 7100 on ollut käytössä kanssa. Kaikki toimii. Sit on ollut ylihintasta Motorexia, Valvolinea ja jotain jonkun purkista tien päällä. Oli kuitenkin öljyä.
Kotariin ostin tuota ýlihintasta 10W-40 Motorexia öljynvaihtohilppeiden ohella. Oli kyllä viimeinen kerta... ennen seuraavaa, jos ei jaksakaan tilata netistä/ tai mennä toiseen kauppaan![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Orkkissuodatin ja tuota ölppää:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59952...40-4T-Synt-5-l
Jos ei kone öljyn takia kestä, niin hajotkoon...
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Yamahaan menee Shell Advance 10w-40 ja HiFlo-suodatin(öljy Saksasta ja filtteri taitaa olla Stormilta, kun sieltä tilasin viimekesänä tavaraa). Autoon menee Castrol Magnateciä ja Fordin orkkisfiltteri.
Suzuki GSF 650A 2007 => KTM 690 Duke 2013 => Yamaha FZ6-S 2005
Fazerin sininen FZ6-S
Moottoripyörään Motulin synteettistä Motonetista ja autoon Castrolia Saksasta.
hondaan on mennyt merkkiliikkeen hondan litkua, mikä ei kuitenkaan lopulta ole hondan tekemään litkua.
toiseen sitten oon myrskykaupasta hakenut boxeriin sopivaa, boxeriin suunniteltua ja varman päälle snitserin suunnittelemaa ylihintaista litkua. halvemmalla saisi varmaa muualta, mutta ku on tottunut sen purkin aina hakemaan, eikä se kone sitä öljyä ainakaan syö. ja samalla voi tuttujen myyjien kans jutella mukavasti shaissea..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla on sellainen käsitys että märkäkytkin tarvii sellaista öljyä jossa on lyijyä ja varosa putkassa ei ollut kun valvolineä ja sitä ostin ,en tiedä sitten onko opit käyneet vahoiksi.
Motulin 7100 :sta Motonetistä. Hyvää öljyä on tuntunut olevan, ja ei käy vaihdot kalliiksi. Tosta ois astetta hipompi Motul 300V mutta en ole vielä kokenut tarvetta vaihtaa puolta kalliimpaan.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Castrolin öljyjä käytän sekä prätkässä että autoissa. Kätevästi saa töihin tilattua tukkurilta ja henkilökuntahintakin on ihan kohtuullinen.
<p> GSX-F 750 -98 </p>
Eikös tuo 7100 maksa jonkun 59.90e ja 300V sitten 69.90e? Hintansa puolesta aika yhdentekevää kumpaa ostaa, mutta se onkin sit toinen juttu, että onko tosta 300V:stä mitään käytännön hyötyä, jos öljyt vaihtelee huoltokirjan mukaisesti ja ajelee normiajelua kadulla.
Mulla on B-kingissä öljynvaihtoväli 6tkm ja noilla kilometreillä tuskin on isoa merkitystä, ostaako sitten tuota 7100 motulia vai sitten 300V:tä.
DR600:ssa käytetään Repsolin Moto Rideriä. Kytkin ei oikein tykkää synteettisistä. Tuolla pelaa hyvin.
600 Bandiitissa käytin aikanaan Motulin 5100. Pelasi oikein hyvin.
Nyt sitten B-kingiin ostin Motulin 7100 ölpät, mutta jäävät myöhemmälle käytölle, kun menee liikkeeseen 24tkm huoltoon. Siellä laittavat Castrollia.
Gessuun aattelin ostaa tuota 5000 Motulia.
Nyt tuli ostettua 10w-40 Motorexiä kun oli 39e/4l Stormilla.
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.