Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Huomasin tuossa kun asentelin sliparin pyörääni (Yamaha MT-10), että siellähän on läppä juuri ennen vaimenninta. Pyörän ollessa sammuksissa läppä on kiinni. Ohjekirjan mukaan sitä säätelee joku tarkkaan säädetty vaijeri ja samaisen aviisin mukaan parantaa suorituskykyä. Minä en kyllä oikein ymmärrä kuinka se parantaa suorituskykyä jos pakopuolta kuristetaan. Kertokaapa tyhmälle mikä tuossa on idea ja onko siitä haittaa jos läpän neuvoo olemaan jatkuvasti auki.

    Kiitos
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  2. #2
    Tuossa lontooksi. Servon moottorin irroitus sytyttää vikakoodivalon näyttöön. Tarvikkeena löytyvä eliminaattori mötikkä huijaa ECUa luulemaan että moottori toimii normaalisti.

    http://www.skutr.net/exhaust-valves-...ors-explained/
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  3. #3
    Läppähän on sitä varten, että saadaan matalille kierroksille enemmän pakovastetta (parempi vääntö) ja hiljaisempi ääni. Jollakin logiikalla läppää sitten avataan kierrosten noustessa, ja kaasu auki on läppäkin auki. Näin teoriassa. Hyvin tavallinen ratkaisu jo pitkään.

    Joissakin laitteissa läpän ohjauksen katkaisu (yksi piuha ECU:lta) jättää läpän auki, eikä vikavaloja syty. Ei kai noita roippeita kannata pois repiä jos ei ole ratapyörä.
  4. #4
    Pakopuolen kuristaminen liittynee joskus virtauspenkin ääressä kuultuun lausahdukseen;
    volume is nothing, velocity is everything

    Bone selittää tarkemmin.
    DIAVELV4
  5. #5
    juu just näin...

    kyl maailmaan ääntä mahtuu mut virtaus tuo voimaa

    mul lensi koko läppätsydeemi roskiin kun vaihdoin kollektorin ,enkä mä kyl oo sitä kaivannu, vääntöä on se 30nm enemmän kuin tehdas lupaa, ääni huomattavasti kovempi.

    servon tilalle tuli sellanen vastus tai joku ettei vikavalot vilku
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #6
    Nii, ääni on huomattavasti kovempi, eikä mitkään muutkaan normit täyty. Siis ne normit joita valmistusvaiheessa pitää noudattaa. Siksi tuo läppäkin laitetaan, kun pitää saada mittausalueelle hiljainen ääni ja silti suuri huipputeho. Se siitä.
  7. #7

    Tuossa videossa selittelyä n. 2min kohdalla...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  8.  
  9. #8
    Kiitos! Taas ollaan viisaampia. Olkoon toistaiseksi läppä hommissaan, vaikka taisin kyllä vahingossa tilata pulikan sen ohitukseenkin Mukavaa kun on vaihtoehtoja...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness