Tulipahan tässä mieleen, että missäköhän kohtaa tuota polttoainesuodatinta olisi syytä vaihdella kun ei huoltomanuskassa ole paljon asiaan otettu kantaa mielestäni. Tuonon mittarissa vajaat 70tkm, joten vaihto alkaisi olemaan varmaan ajankohtainen..![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Joo, tälle ei ole mitään kilsamäärää määritelty.
Ei taida auttaa muu kuin katsoa. Kunto riippuu hyvin pitkälti siitä, kuinka paljon likaa on päässyt menemään tankkausten yhteydessä.
Jos likaa ei ole mennyt, niin suodatin näyttää samalta kuin tehtaalla asennettuna ja toimiikin vielä yhtä hyvin. Jos on roskia, niin sitten se saattaa näyttää erittän karulta.
Myös ruoste voi tehdä tepposia.
Suzuki GSX-R:ssä on aikoinaan ollut pientä huolimaattomuutta suunnittelussa ja siinä suodatin saattaa näyttää tältä. Kuvan olen itse napannut, kun suodatinta aikoinaan vaihtelin
http://gixxer.fi/foorumi/index.php?a...tach=672;image
Tästä lisää kuvia ja tarinaa:
http://gixxer.fi/foorumi/index.php?topic=4932.0
Braaaaap
Jos vaihdat, niin vaihda ne pumpun letkut kanssa. Etolasta saa sen loctiten pumpun laipalle. ( tai ebay)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mullon sama homma meneillään. Vielä tosin en ole purkanu tankista irti pumppua ja suodatinta.
Onkos tuonne kuinka suositeltavaa laittaa oem suodin vai toimiiko motonetista saatava Ducatin suodin? Niitä jotku vissiin laittanu. Mistäs nuita Oetiker pihtejä kannattais lähtee hakemaan vai onko pk alueella puljua joka ne klemmarit vois laittaa? Muistaakseni täältä foorumilta lueskellu että normi klemmarit saattaa falskata ja aiheuttaa onkkelmia myöhemmin..
P.s. Kannattaa samalla putsata kunnolla tankin "viemäriputki"! Omassa oli se nippa siinä tankin pohjassa niin tukossa että joutui irti ottamaan ja näyttämään poraa..
04 Buell xb12s
Se vesiviemäriputken nippa ruostuu helposti umpeen. Bensan huohotus ei. Letkut saa ihan hyvin kiinni hyvillä Motonetin ruuvattavilla klemmareilla. Sieltä lisäksi gatesin upotettavaa letkua, niin alkaa olla paketti kasassa. Ducsun suodatin käy ihan hyvin. Jos sun OEM on muovinen, niin siinä on maadoituspiuhan paikka. Jos ostat metallisen, niin maadoituspiuha on turha. Itse vedin sen isolla letkuklemmarilla vaan suodattimen ympäri, niin eipä heilu siellä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onhan sitä mittarissa yli 60tkm.
Täsä perushuoltoa ja säätöä meneillään niin teen samalla tuon ku tankin irti oon jo ottanu muutenkii.
04 Buell xb12s
Tilasin uudet (kalliit vrt noihin gatesiin) oem letkut Wendeliltä samalla ku muita kilkkeitä valitsin. Syystä tai toisesta kuitenki unohtu tilata se saakelin suodin samallaSiksi tuo Motonetin suodin mielessä.
En oo vielä aukassu tankkia pohjasta niin vielä ei tietoa tosta suodattimen matskusta, kiitos piuhavinkistä!
Täytyy niitä klemmareita ihmetellä kun käväsen tulpat ym. ostamassa.
P.s. Eikös tollanen MOTUL 15W50 5100 ole ihan ok valinta ölpäksi apikkaan?
04 Buell xb12s
Öljy on ok. Moni ajaa tuolla maailmalla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mites haittaako se jotain jos klemmarilla laittaa sen maadotusjohdon kiinne siihen suodattimeen? Siis niin että on kontaktissa siihen.
Siis koska tuo uus suodin on tosiaan metallinen.
Ja ainakaan roihiksen Motonetissa ei ole tuota Gatesin letkua hyllyssä, vaikka pitäs olla 7kpl. Myyjä esitti yllättynyttä ja minä virnuilin. Ei ole todellakaan eka kerta kun näin käy. Eipä siinä, aattelin vaan varmistaa ettei tarvitte tallista poistua jos en sitä toista oem letkua saa kirrattua tarpeeksi klemmareilla.
04 Buell xb12s
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tulipas tämäkin homma päätökseen. Taikka oikeestaan kaikki hommat mitä piti tehä ja huoltaa. Ja lähti iloisesti tulille jopa![]()
Puhaltelin vielä varmuudeks viemärin ja tankin henkireijän jotta varmistuin että letkut ei oo vänkärällä tankin alla niin..epäilys ja ihmetys siirtyi tankin korkkiin. Kuuluukos sen olla niin vastaan laittamaton että menee lukkoon ja auki ilman mitään painallusta, ihan vaan avaimella? Muistelin lukeneeni jostain että kuoleentuis ne jouset siitä tiivisterenkaasta niin ettei kunnolla tiivistyis. Aikaisemmissa vekottimissa on kyllä saanut painaa koko korkkia aukastessa ja sulkiessa..
04 Buell xb12s
EX:BMW K1200LT -04
-V-max 1200 -96
-Honda xl1000v -99
-BMW K1200 RS
-Yamaha FJ1200
-Aprilia RSV 1000R Factory
-Suzuki RF900,GSX750es
-Kawasaki Z650SR
Jahha, selevä, täytyypä koklata jotain tollasta
Ku oishan se kiva välillä tota vähän pestäkki ja ilman pelkoa vesibensasta..
04 Buell xb12s
Minä teippaan aina ennen pesua sen korkin ympäryksineen pakkausteipillä umpeen.
En tiedä onko siitä hyötyä mutta saa ainakin mielenrauhaa...