Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 81:sta
    Bike & Boat World lanseeraa uuden omistusmuodon moottoripyöriin, mopoihin, mopoautoihin ja mönkijöihin.
    Prätkä kesäksi -kampanjalla asiakas sitoutuu vain seitsemän kuukauden maksuerään, minkä jälkeen laitteen voi palauttaa myymälään.

Uudella palvelulla asiakas saa moottoripyörän käyttöönsä alkaen 275 euroa kuukautta kohden. Kiinteään kuukausihintaan on myös laskettu kaavailtu moottoripyörien omistusvero.

Alkaen 2000€ kuussa olisi koko kesän uusi prätkä alla ja seuraavaksi kesäksi joku toinen uusi prätkä.
    Ei pöllömpi vaihtoehto.

Tuohan on halvempaa kuin oman uuden pyörän ekan vuoden kiinteät kulut (arvonalenema ja vakuutukset), vai onko?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005073591.html
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Bike & Boat World lanseeraa uuden omistusmuodon moottoripyöriin, mopoihin, mopoautoihin ja mönkijöihin.
    Prätkä kesäksi -kampanjalla asiakas sitoutuu vain seitsemän kuukauden maksuerään, minkä jälkeen laitteen voi palauttaa myymälään.

Uudella palvelulla asiakas saa moottoripyörän käyttöönsä alkaen 275 euroa kuukautta kohden. Kiinteään kuukausihintaan on myös laskettu kaavailtu moottoripyörien omistusvero.

Alkaen 2000€ kuussa olisi koko kesän uusi prätkä alla ja seuraavaksi kesäksi joku toinen uusi prätkä.
    Ei pöllömpi vaihtoehto.

Tuohan on halvempaa kuin oman uuden pyörän ekan vuoden kiinteät kulut (arvonalenema ja vakuutukset), vai onko?

Loistava tapa alkaa prätkäilijäksi, itse olisian aikanaan takuuvarmasti tarttunut siimaan. Koskee varmaan 500cb jne pyöriä.

Toisaalta mikä olisi 7kk vuokra jollekin hypeprätkälle jolle ei ole juuri seuraavan kauden markkinoita...tarvis reilu kymppitonni- 15 tonnia saada pois7 kk aikana+vakuutukset+verot+10-15% kate
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä

Ei pöllömpi vaihtoehto.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...KTM-Indian.htm

Esimerkiksi uuden Honda CRF1000L Africa Twinin rahoituskustannukset 7 kuukauden ajalta olisivat 859 euroa kuukaudelta, mikä tekee yhteensä 6013 €. Pyörällä voisi ajaa sen jakson aikana 3000 kilometriä.

Ajamista ei tarvitse rajoittaa 3000 kilometriin, mutta lisäkilometreistä joutuu maksamaan 0,26 € per kilometri.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm 20000km kaudessa(huhti-lokakuu) joka on 7 kuukautta tekisi siis 6013 + (17000*0.26) = 10433 Euroa

jaaa enpä tiedä
    http://pratkakesaksi.fi/

Sieltä löytyy hinnat ja sopimusehdot.

Artisti maksaa liikenne- ja kaskovakuutuksen, polttoaineet, määräaikaishuollot, kulutusosat ja 3000km jälkeen 0,26€/km.
    Nykytilanne kiristyksineen ajaa näköjään kauppiaatkin epätoivon partaalle.
    Mielestäni tuo on kuolleena syntynyt ajatus
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Oli näköjään iltasadun uuteinen liian hyvä ollakseen totta...
    Toki uutisen saa näyttämään hyvältä, kun unotaa parit pikku faktat...

Kun laitetaan pienellä painetut lisämaksut, niin alkaa dollarit vilistä,
    Aika järjetöntä, kun esim. Tuono tuota kautta kesäksi olisi 6650€ pelkkä pyörä ja kesän jälkeen pyörää ei enää ole. Tuohon päälle vielä vakuutukset ym.. Lisäksi jo perus Norjan reissulla tulee tuo 3000km kertaheitolla.
    Ei tuo vaikuta järkevältä edes prätkäilyn kokeilemiseen kun 7kk lyhyempää jaksoa ei voi ottaa.
    V4 Tuono
    Oli näköjään iltasadun uuteinen liian hyvä ollakseen totta...
    Toki uutisen saa näyttämään hyvältä, kun unotaa parit pikku faktat...

Kun laitetaan pienellä painetut lisämaksut, niin alkaa dollarit vilistä,
    Minusta tuolle konseptille hyvinkin todennäköisesti löytyy kohderyhmä. Säännöllisesti uuteen vaihtavalle vaihtelunhaluiselle tuo voi olla jopa omaksi ostamista tai normaalia osamaksukauppaa edullisempi, riippuen toki korkotasosta, yleisestä taloustilanteesta yms.

Jos nyt käytetään tuota jo esiin nostettua Africa twiniä esimerkkinä... Itselle ostaen pyörä maksaa listahinnalta muutaman euron vaille 20k€. Jos tuo vuokramallin yhden kesän 3tkm lähtökustannus on noin 6100€, ja siihen laittaa vaikka toiset 3tkm ylikilometrejä a 780€, niin ollaan vajaassa 7000 eurossa. Jotenkin veikkaan, että tuo noin 13k€ erotus ei ole itse asiassa kovinkaan kaukana realistisesta vaihtohyvityksestä tai jälleenmyyntihinnasta, ja vuokrauksessa jää kuitenkin tosiaan nuo pääoman sitomiseen, omistamiseen, eroon hankkiutumiseen yms liittyvät hankaluudet.

Toki kahden vuoden tarkastelujaksolla tilanne näyttäisi jo kovin toiselaiselta, kun vuokrakustannukset olisivat jo 14k€ luokkaa, niin omaksi ostetun jälleenmyyntiarvoa olisi varmasti enemmän kuin 6k€.

Toisaalta sopimuksessa näkyy olevan lunastuspykälä, eli jos pyörän haluaa pitää, maksetut vuokrat hyvitetään suoraan ostohinnasta. Tämä tavallaan taas toimii hyvänä ostokynnyksen alentajana, eli ei tarvi tuskailla puolen tunnin koeajon jälkeen tuleeko tehtyä iso virheinvestointi, kun pyörästä pääsee heti yhden kauden jälkeen helpolla eroon varsin kohtuullisella "tappiolla".

Mielenkiinnolla odotan markkinoiden reaktiota.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt käytetään tuota jo esiin nostettua Africa twiniä esimerkkinä... Itselle ostaen pyörä maksaa listahinnalta muutaman euron vaille 20k€. Jos tuo vuokramallin yhden kesän 3tkm lähtökustannus on noin 6100€, ja siihen laittaa vaikka toiset 3tkm ylikilometrejä a 780€, niin ollaan vajaassa 7000 eurossa. Jotenkin veikkaan, että tuo noin 13k€ erotus ei ole itse asiassa kovinkaan kaukana realistisesta vaihtohyvityksestä tai jälleenmyyntihinnasta, ja vuokrauksessa jää kuitenkin tosiaan nuo pääoman sitomiseen, omistamiseen, eroon hankkiutumiseen yms liittyvät hankaluudet.
    https://www.nettimoto.com/honda/crf/2076451 Sellainen jäännösarvo siellä.

Oli miten oli. Jos yrittää vähänkin säästeliäästi harrastaa, niin ei ole mitään järkeä ostaa tai vuokrata aivan uutta pyörää.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    https://www.nettimoto.com/honda/crf/2076451 Sellainen jäännösarvo siellä.
    Ensinnäkään liikkeen ulosmyyntihinta ei ole se hinta mitä pyörästä maksettaisiin vaihdossa, tai myöskään se hinta mitä voisi pyytää jos yksityishenkilönä sitä yrität myydä. Tuo kyseinen esimerkki menee kyllä jo osastolle huono vitsi. Täytyy olla hullu tai tyhmä jos maksaa 13tkm ajetusta vuoden vanhasta pyörästä likipitäen uuden hinnan.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkään liikkeen ulosmyyntihinta ei ole se hinta mitä pyörästä maksettaisiin vaihdossa, tai myöskään se hinta mitä voisi pyytää jos yksityishenkilönä sitä yrität myydä. Tuo kyseinen esimerkki menee kyllä jo osastolle huono vitsi. Täytyy olla hullu tai tyhmä jos maksaa 13tkm ajetusta vuoden vanhasta pyörästä likipitäen uuden hinnan.
    Riippuu entisen ruoskan hyvityksestä irl
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Ehdottomasti ei kannata tarttua tähän tarjoukseen! Tällä tavalla prätkäily kun on ihan yhtä vi**n kallista ku muutenkin, mutta tarjouksen hyödyntäjät eivät voi itkeä netissä sadanviidenkympin prätkäverosta, se kun näköjään sisältyy hintaan...

-jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
    Ostaa rahalla kadulta ison, ehjän ja suht vähän (30-60tkm) ajetun kiinanraudan ikäluokkaa 5-10v hintaan
    5-8k€.... pitää pari-kolme vuotta ja myy pois.

Sen halvempaa ja laadukkaampaa mopoilua ei helposti löydy.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa plösöpötsi kirjoitti Katso viesti
    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...KTM-Indian.htm

Esimerkiksi uuden Honda CRF1000L Africa Twinin rahoituskustannukset 7 kuukauden ajalta olisivat 859 euroa kuukaudelta, mikä tekee yhteensä 6013 €. Pyörällä voisi ajaa sen jakson aikana 3000 kilometriä.

Ajamista ei tarvitse rajoittaa 3000 kilometriin, mutta lisäkilometreistä joutuu maksamaan 0,26 € per kilometri.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hmm 20000km kaudessa(huhti-lokakuu) joka on 7 kuukautta tekisi siis 6013 + (17000*0.26) = 10433 Euroa

jaaa enpä tiedä
    Ajatko oikeasti 20000km kaudessa?
    Mulla ei tule lähellekkään, vaiks ens vuodelle on noin 6000km reissu + muut ajot siihen päälle. 20K tuntuu kyl tosi paljolta, ajaako monikin niin paljon.. sitten mä oon kyllä ihan sunnuntai motoristi. Jos ajatellaan normi motoristia joka ei aja moottoripyörällä muualle kuin kesäkaudella silloin tällöin lyhyitä matkoja niin 3000km on kai monelle ihan riittävästi.

Viittauksen linkissä olleeseen -70 -80 lukujen lahja A-kortin saajien pitäisi mun mielestä käydä pakosta joku kurssi. Ei voi olla niin että esim. mun mutsi lähtis tosta prätkällä vaan ajelemaan. Kaikkeen muuhun satsataan ja hintaa nyhdetään sekä vaikeutetaan moottoripyöräilijöiden elämää mut just se mihin tarttis lisäpanostusta jää tyystin ilman huomiota.
    ZZR1400
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Ostaa rahalla kadulta ison, ehjän ja suht vähän (30-60tkm) ajetun kiinanraudan ikäluokkaa 5-10v hintaan
    5-8k€.... pitää pari-kolme vuotta ja myy pois.

Sen halvempaa ja laadukkaampaa mopoilua ei helposti löydy.
    Näin se on, ken tyytyy ajelemaan sellasella. MP-messut 2017 vaan vahvisti omaa haluani tai mieltymystäni, en customia osta en. Sitten kun selkä ei kestä siirryn avoautoon.
    edit: lisäys enkä muuten osta tod. näk. adventureakaan, koeajettu on, ei sytyttänyt millään lailla.
    ZZR1400
    Viitaten edellisiin kirjoituksiin, jos kaikki vaan välttelevät uusia pyöriä eikä kukaan osta niitä koska se on typerää, meillä ei ole suomessa kohta vähänajettuja uudehkoja moottoripyöriä. Miettikääpä sitä, joku sen uuden pyörän kuitenkin ostaa että saadaan niitä käytettyjä pyöriä.
    ZZR1400
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Viitaten edellisiin kirjoituksiin, jos kaikki vaan välttelevät uusia pyöriä eikä kukaan osta niitä koska se on typerää, meillä ei ole suomessa kohta vähänajettuja uudehkoja moottoripyöriä. Miettikääpä sitä, joku sen uuden pyörän kuitenkin ostaa että saadaan niitä käytettyjä pyöriä.
    Kyllä uusi on aina uusi ja houkuttelee, jos tulot riittää.
    Hinnat, eli veroruuvi on aika kireällä suhteessa useimpien tuloihin, eikä käytetytkään huonoja ole.

Jos nyt liian kuubalaiseksi menee, niin vähemmän käytettyjä saa aina tuotua ulkomailta.

Viittauksen linkissä olleeseen -70 -80 lukujen lahja A-kortin saajien pitäisi mun mielestä käydä pakosta joku kurssi. Ei voi olla niin että esim. mun mutsi lähtis tosta prätkällä vaan ajelemaan. Kaikkeen muuhun satsataan ja hintaa nyhdetään sekä vaikeutetaan moottoripyöräilijöiden elämää mut just se mihin tarttis lisäpanostusta jää tyystin ilman huomiota.
    Eikä tässä vielä kaikki! Minä se saan lähteä hurjastelemaan asuntovaunulla lahjaksi saadun pikku een kanssa ilman mitään koulutusta. Siis jos kehtaisin
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Mulla ei tule lähellekkään, vaiks ens vuodelle on noin 6000km reissu + muut ajot siihen päälle. 20K tuntuu kyl tosi paljolta, ajaako monikin niin paljon.. sitten mä oon kyllä ihan sunnuntai motoristi. Jos ajatellaan normi motoristia joka ei aja moottoripyörällä muualle kuin kesäkaudella silloin tällöin lyhyitä matkoja niin 3000km on kai monelle ihan riittävästi.

Jotkut ajavat, toiset eivät. Itse ajelen vuodessa sellaiset 14 -17tkm. Eikä tunnu edes paljolta, siinä kun on melkoisesti ns. hyötyajoakin. Tänä vuonna voi mennä 20tkm rikki kun auto jää käytöstä pois puoleksi vuodeksi, kiitos valtiovallan.

Meiltä kun lähtee lähes mille tahansa asialle maalikyliin tarkoittaa se sellaista 80-100 km lenkkiä, vähintään. Näitä kun tulee muutama viikkoon niin kyllä kilometrejä kertyy. Ja siihen hupiajot päälle niin ei se 20tkm lopultakaan niin kovin paljon ole.

Tuossa pikaisesti polttoainelistoista katsoin että vuodesta 2010 tähän päivään olen viettänyt moottoripyörän satulassa suunnilleen 85tkm. Ja sen 46 vuoden aikana jolloin minulla on moottoripyöriä ollut ties kuinka paljon.

Tuttavapiirissäni on useita motoristeja jotka ajelevat kaudessa suunnilleen saman mitä minäkin, että en minä sitä niin kovin harvinaisena ilmiönä pidä.

Minun tapauksessani tämä vuokratarjous on järjetön ja vielä järjettömämmäksi se muuttuu jos ajaa sen 3tkm tai vähemmän. Siinä nimittäin alkaa kilometrihinta olla kohdallaan.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 05.02.2017 klo 10:49.
    No oli tuo tämänkertainen ajatus sitten kuinka hyvä tahi kuollut tahansa, niin itse kuitenkin pidän tälläistä aloitteellisuutta aina vain hyvänä asiana, keksitään ja kehitetään erilaisia uusia konsepteja prätkäkauppaan(kin) ja saattaahan niistä jotkut ihan oikeasti jopa ottaa tuultakin allensa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Jos ajaisi tänä vuonna pelkät kodin ja työpaikan väliset matkat touko, kesä ja elokuussa sekä tekisi heinäkuussa normiprätkämatkan niin tulisi jo noista kilometrejä 14000.

Viime vuonna tosin ei tullut käytettyä prätkää kuin hupiajeluihin ja kolme pidempää retkeä (keväällä käynti Kilpisjärvellä, kesäkuussa työmatka Oslon kautta Tronheimiin ja heinäkuun lopulla Kirkkoniemi ja Lakselv niin tulihan noita ajeluita tuostakin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Joku viisas on joskus sanonut ettei ilmaisia lounaita ole olemassa. Äkkiseltään kun laskee, niin tuossa esimerkin Africa Twinin vuosikustannuksessa on jotain 20-30 pinnaa katteita, tästä sitten pääsee jonkunlaiseen ymmärrykseen mitä tällainen palvelu maksaa. Riippuu sitten lompakon paksuudesta, bisnes-kyvyistä ja asenteesta muutenkin onko tuo pari tonnia kesässä ylimääräistä lopultakin paljon vai vähän... itse en tälle lämpene koska lompakosta on jo tehty kärpäslätkä ja bisneksetkin on tukevasti miinuksella...
    KTM 1290 Super Adventure S
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Jotkut ajavat, toiset eivät. Itse ajelen vuodessa sellaiset 14 -17tkm. Eikä tunnu edes paljolta, siinä kun on melkoisesti ns. hyötyajoakin. Tänä vuonna voi mennä 20tkm rikki kun auto jää käytöstä pois puoleksi vuodeksi, kiitos valtiovallan.
    Tuo hyötyajo lienee se merkittävin kilometrikertymään vaikuttava tekijä, varsinkin jos käyttää pyörää työmatkoihin. Itsellä on vuodesta 2010 alkaen kertynyt vilkkaimpina vuosina noin 10tkm ja huonoimpina alle 5tkm (vaikka ajokausi teoriassa kestääkin huhtikuulta lokakuulle), mutta merkittävä osa ns hyötyajosta tuleekin tehtyä autolla. Työmatkaankaan pyörää ei viitsi verotus- ja kustannussyistä käyttää, kun kilometrivähennys on 0,15€/km auton 0,24€/km vastaan, ja kuitenkin pyörässä sekä huolto-, rengas- että polttoainekulut ovat autoa suuremmat.
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ajaa, viimeiset kymmenen vuotta on kaudet ollu n. 20-40 tkm.
    Hyöty ajoo tulee hyvin vähän ja talviajoa en harrasta
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Minä aloitin lahjakortilla 40-vuotiaana ja lopetin 50v:nä. Eka pyöränä BMW K100RS, toisena BMW K1200S. Yhteensä noin 100tkm ajelin ympäri eurooppaa ja suomea. Enkä ollut ennen ajanut edes mopolla muutamaa kilometriä enempää ikinä. Ei ollut minkäänlaisia ongelmia hallinnan tms puolesta. Aluksi tietty järki päässä harjoittelemaan hiljaisille mutkateille mm. vastaohjausta (tulikohan söhäistyä muurahaispesään) . Mut joo, toisille sopii näin, toisille ei.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Minä aloitin lahjakortilla 40-vuotiaana ja lopetin 50v:nä. Eka pyöränä BMW K100RS, toisena BMW K1200S. Yhteensä noin 100tkm ajelin ympäri eurooppaa ja suomea. Enkä ollut ennen ajanut edes mopolla muutamaa kilometriä enempää ikinä. Ei ollut minkäänlaisia ongelmia hallinnan tms puolesta. Aluksi tietty järki päässä harjoittelemaan hiljaisille mutkateille mm. vastaohjausta (tulikohan söhäistyä muurahaispesään) . Mut joo, toisille sopii näin, toisille ei.
    Ei pahalla, mutta se ei ole hyvän kuskin mittari että onko sattunut jotakin vai ei.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei pahalla, mutta se ei ole hyvän kuskin mittari että onko sattunut jotakin vai ei.
    Kyllä se jotain osviittaa antaa, tai ainakaan hyvän kuskin mittari ei oo se että ensin tapahtuu ja sitten sattuu
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Eikä tässä vielä kaikki! Minä se saan lähteä hurjastelemaan asuntovaunulla lahjaksi saadun pikku een kanssa ilman mitään koulutusta. Siis jos kehtaisin
    Mä sain vuonna 1980 (lähes) lahjaksi ison E:n. Saisin siis kortin puolesta hypätä tuollaisen parin retelin melkein sata tonnisen yhdistelmän puikkoihin. Siis jos kehtaisin Koulutuksena oli ylivääpeli XXX:n kanssa kymmenkunta kertaa pyörimistä Lappeenrannan kaduilla Kontio-Sisulla, perässä kaksiakselinen kärry...

-jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen

Viittauksen linkissä olleeseen -70 -80 lukujen lahja A-kortin saajien pitäisi mun mielestä käydä pakosta joku kurssi.
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Mä sain vuonna 1980 (lähes) lahjaksi ison E:n. Saisin siis kortin puolesta hypätä tuollaisen parin retelin melkein sata tonnisen yhdistelmän puikkoihin. Siis jos kehtaisin Koulutuksena oli ylivääpeli XXX:n kanssa kymmenkunta kertaa pyörimistä Lappeenrannan kaduilla Kontio-Sisulla, perässä kaksiakselinen kärry...

-jp-
    Eikä tässä vielä kaikki, minäpä se saan ajaa mopolla vaikka ois lahja-ajokortti hyllyllä/kuivumassa, enkä oo ikinä ees mopokouluu nähny
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  30.  
    Aika OT, mutta tartun silti. Mikä into siinä on että kaikki pitäisi lailla pakottaa eikä omaa järkeä tarvitse käyttää ollenkaan? Ei tietenkään siinä ole mitään järkeä että mutsis käy kaupasta kilogixerin ja lähtee baanalle. Mutta mikään ei estä menemästä kurssille. Jos edes jossain olisi mahdollista luottaa terveeseen järkeen eikä aina tarvitse tukeutua lakiin ja pakkoon. Ja entäs sitten jos on 90-luvulla ajanut A-kortin kun se oli B-kortin yhteydessä halpa suorittaa, mutta ei ole koskenut pyörään 20 vuoteen? Onko sitä yhtään pätevämpi kilogixerin puikkoihin? Eikö sekin pitäisi pakottaa sitten kurssille? Faijalla on kortti jolla saa lähteä seikkailemaan tien päälle täysperävaunuyhdistelmällä, vaikka ei ole ikinä sellaista ajanut. Pitäisikö taas pakottaa kurssille? Kuka valvoo kuka on unohtanut jonkin tietyn ajoneuvotyypin ajamisen siihen malliin että pitäisi lähteä pakkokurssille? Mutsi ei ole koskenut edes autoon vuosikymmeniin, kortti on silti. Pitäisikö pakottaa kurssille vai luotetaanko ihan terveeseen järkeen?
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen