Eli varmaan aikasemmin käsitelty aihe mutta nyt alkaa sen verra kyrsii bernerit ja kumppanit että pakko alkaa tehä jotain.
Tallissa kaksi mopoa jossa ympärivuotinen vakuutus. Jos käyn trafin sivuilla ja poistan liikenteestä niin mitä sitten tapahtuu? Pitääkö vakuutus muuttaa seisonta ajalliseksi vai katkeaako liikennevakuutus myös moposta ? Autojen kanssa on tullut puuhasteltu ennemmän näitten kaa mutta mitens mopot?
Ajatus tällä olisi tietenkin kiertää veroa. Anteeksi, nyt tuli rumasti sanottua. Tarkoitin odotella tilanteen kehittymistä.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Ainakin omassa mopedissa putosi melkein satasella vuosimaksu, kun otin pois liikennekäytöstä. Vakuutusyhtiönä Pop-vakuutus.
Toinen huomionarvoinen asia on, että liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa ei käsittääkseni tarvitse vakuuttaa enää ollenkaan jos ei halua eli sitä kautta sitä säästöä vasta tuleekin tai sitten ei kun jotain sattuu.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Yamaha DT 125 X -06
Gilera SMT 50 -18
Kyllä se on kilautus vak.yhtiöön ja vak.tuotteen vaihto seisonta-ajalliseen, muutoin ei tuosta liik.poistosta ole vak.maksullisesti mitään hyötyä. Itse tein näin ja ympärivuotisen 250€ vuodessa tipahti seisonta-ajallisen 60€ vuodessa kun mopo on nyt tod.näk. säilytyksessä ainakin seuraavat 12kk![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Lähitapiola:
-liikennevakuutus poikki, menee silti ns. perusmaksu (kympin verran per 3kk)
-täyskasko muuttui automaattisesti osakaskoksi
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Vakuutusyhtiöstä tuo riippuu.....IF ei katkaise vakuutusmaksua ympärivuotisella vakuutuksella jso sen ottaa pois liikennekäytöstä, mutta jos vakuutuksen muuttaaseisonta-ajalliseksi, niin silloin vakuutus katkeaa.
Vakuutuksen irtisanominen on aina vaihtoehto![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Ok. Kiitos! Tällä hetkellä IF:n vakuutukset. Taitaa olla viisainta soitto heille ja tiedustelu mitä kannattaa tehdä.
Tosin jos on joku "maksu" että muuttaa vakuutuksiaan on vielä auki mutta luulis olevan halvempi seisonnassa.
70% bonarit molemmissa.. katsotaan.. yleensä on ollut fiksua porukkaa IF:n asiakaspalvelussa.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Vaihtoehto:
Jos käy trafin sivuilla ja poistaa mp:n liikennekäytöstä mutta ei muuta vakuutusta seisonta ajalliseksi?
Tuleeko ongelmia?
Sen verran pienet omat vakuutusmaksut että pelottaa enemmän ns "muokkauskustannukset".
Soitin yhtiöön ja kysyin mitä maksaa vaihto seisonta ajalliseksi? Ei kannata oli vastaus. 25€ per mopo vaihtaa vakuutusta ja ei mitään takuita siitä että saa samaan hintaan jatkossa jos haluu takas ympärivuotisen.
Tulee väistämättä "fiilis" että yhtiöt ovat tässä mukana...
Mulla ollu vuodesta -09 mp ympärivuotisessavakuutuksessa ja viime vuodet myös -käytössä ja nyt katkaisin vakuutuksen ifistä. Sanoivat muistaakseni että jos 5 kk ajaa tulee säästöä. Mulle jäi joku osavakuutus, että jos talli palaa tai jotakin muuta sattuu niin jotakin maksavat. Gessussa ollu 417,36/v liikenne ja kasko. Niin ja autokin ollu nyt 2kk tallissa seisomassa. On muuten tullu säästöä auton seisottamisesta!
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
https://www.if.fi/web/fi/henkiloasia...s/default.aspx
Vuodenaikahinnoitellusta vakuudesta ei saakaan ifillä hyvitystä liikennekäytöstäpoistolla. Näin talvella et tosin maksakaan vakuutuksen voimassaolosta juuri mitään.
Jos haluat pitää kesällä pois liikenteestä, niin kannattaa irtisanoa vähintään liikennevakuutus.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Ympärivuotinen vakuutus Fenniassa, maksu talvella muutama kymppi, kesällä satasia. Tunnetuista syistä poistin pyörän liikennekäytöstä 31.12 Trafin sivuilla ja nyt tuli lappu kotiin että hyvittävät talvikaudelta sekä kaskosta että liikennevakuutuksesta ja palo, ilkivalta ja varkaus on voimassa. Hyvitys noin 50 % talvikauden vakuutuksesta.
FJR -17
Mulla ympärivuotinen POPissa ja siellä homma meni niin, et liikennevakuutus katkesi, mutta osakasko jäi voimaan (palo, ilkivalta, varkaus). Tämä oli itselle hyvä järjestely.
Vakuutusitsessään painottuu kesäkuukausille ja sainkin heiltä kinuamalla prosentit miten painotus jakaantuu, käytännössä toukokuusta elokuuhun on "kovat" prosentit ja siitä sitten laskee. Olisikohan tammi-helmi ollut 1 %, mutta kyllä siinä säästää kun loka-toukokuu on mullakin pois.
Taidan vielä kesällä tehdä niin, että otan vakuutukset vain silloin kun tulee ajeltua eli käytännössä ratapäivät.
s1000rr 2011