Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Varmaan ois juttua jossain ,muttei toimi haku vieläkään ainakaan mulla.
    Eli kun aloin vaihtamaan etukumia löysin yllätyksekseni sieltä sisäkumin!? Takarenkaassa ei ollut ja ainakin uusi kumi tubeless.
    Voinko laittaa tuon kumin tuohon jos vaan laitan venttiilin siihen? Käykö mikävaan esim auton venttiili?
    Näyttää ainakin samalaiselta kuin takavanne.
    Luulin siis, ettei sisäkumia oo ja paikkasin sen yli 3000km sitten paikkavaahdolla!?! Se kai sopis vain tubelesseille,mutta hyvinpä on ilmat säilyny.
    Ja nytkin olin vaihtamassa kulumisen takia tuon..
  2. #2
    En melkein ymmärrä mitään mitä tuossa kysytään, mutta yritetään;

    Siis, tubeless renkaan kanssa voi laittaa sisäkumin. Vanne hyvin pitkälle määrää, voiko siinä käyttää tubeless rengasta ilman sisäkumia. Pinnavanteessa yleensä ei, vaikka noitakin on rakennettu toimimaan tiivistämällä pinnanreiät yms. Aluvanteessa yleensä kyllä. Jos vanteeseen saa ruuvattua venttiilin, miksei toimisi tubelessina, mutta kai siihen joku syy on, miksi sinne sisäkumi on laitettu. Paikkausvaahto toimii sisäkumin kanssa ihan siinä missä tubelessinkin.

    Tietämättä pyörää, vanteita tai ylipäätään juuri mitään perustietoja, on melko paha lähteää sanomaan enempää.

    Joku, joka ymmärsi kysymyksen minua paremmin, voi tarkentaa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  3. #3
    Sinne on saatettu laittaa sisärengas useammasta syystä. A rengasmiehellä ei ole sattunut olemaan tubeless venaa sillä hetkellä vaurioituneen tai vuotavan vanhan tilalle, tai B renkaassa on ollut siinä määrin iso reikä ettei sitä ole saatu luotettavasti paikattua. Tai C tubeless paikkoja ei ole ollut hädän tullen saatavana. Eli uskoakseni voi vaihtaa aluvanteelle Tubeless renkaan kunhan varmistaa että uusi venttiili ja renkaan reuna vannetta vasten on varmasti ehjä ja pitää.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    IMG_20160417_194543.jpg
    Tommonen vanha hondabobber reuhka.
    Mitkä puolavanteet nuo ny on. Takarenkaaseen, missä samanlainen vanne (tietty erikokoinen) vaihdoin jo tubeless kumin.. Kait koitan ensin laittaa jostain venttiilin
  5. #5
    Nuo on Hondan Comstar-vanteet. Hieman ristiriitaista tietoa esim täällä http://forums.sohc4.net/index.php?topic=34498.0

    Tube typeksi, eli sisärenkaalliseksi näyttää osuvan suurin osa veikkauksista. Googlaile tuolla Comstarilla.

    Muokkaus: Kun itse googlailin, niin tulin päätelmään että Comstarit suunniteltiin sisärenkaattomiksi, mutta niihin voi sisärenkaankin laittaa.
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  6. #6
    Varaosakuvastosta voi tarkastaa onko alunperin ollut sisärengasta. Vanteen venttiilireikäkin on yleensä pienempi sisärenkaallisessa vanteessa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  7. #7
    Löysin omistajan käsikirjan netistä ja sisäkumittomia ovat tuossa renkaat. Vieläkin hämärä tämä venttiiliasia silti.
    Katselin motonetistä ym venttiileitä ja en saa mitään logiikkaa nuhin koodinumeroihin. Joissain lukee läpiviennin koko ja tosi monissa ei. Yksikin venttiili on läpiviennin kohdalta(vieressä näkyvässä kuvassa mittoineen)12mm jos läpivienti8,8mm?
    Mittasin omasta 8,5 tuon reijän kooksi. Onkohan ollu vaan niin vaikea löytää venttiili tuohon että laitettu sisäkumi. Taidan porata sen johonki ns standardi kokoon...?
  8. #8
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Löysin omistajan käsikirjan netistä ja sisäkumittomia ovat tuossa renkaat. Vieläkin hämärä tämä venttiiliasia silti.
    Katselin motonetistä ym venttiileitä ja en saa mitään logiikkaa nuhin koodinumeroihin. Joissain lukee läpiviennin koko ja tosi monissa ei. Yksikin venttiili on läpiviennin kohdalta(vieressä näkyvässä kuvassa mittoineen)12mm jos läpivienti8,8mm?
    Mittasin omasta 8,5 tuon reijän kooksi. Onkohan ollu vaan niin vaikea löytää venttiili tuohon että laitettu sisäkumi. Taidan porata sen johonki ns standardi kokoon...?
    Älä poraa, se reilu 8 mm on ihan standaardi.

    Osta tällänen, on kätevin ja paras Kulmaventtiili MP-alumiinia musta
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  9. #9
    Mistä tosta tietää että sopii? Jossain sanottiin standardikooksi 11,3mm ja on muitaki. Pitää kai käydä kattomassa paikan päällä...
  10. #10
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Mistä tosta tietää että sopii? Jossain sanottiin standardikooksi 11,3mm ja on muitaki. Pitää kai käydä kattomassa paikan päällä...
    11,3 mm ja 8,3 mm, on kaks yleistä standardia.

    Se motonetis myytävä kolmaventtiili on 8,3 mm reikään tarkoitettu.
    Mut kyllä se istuu tiivisti jonku kympin isomassa reijässä.

    8,3 mm on ainakin Japanilaisten yleisesti käyttämö koko ja 11,3 löytyy yleisesti ainakin Italialaisist pyörist.

    Älä nyt vaan yritä porata sitä reikää suuremmaks, sen reijän reuna-alue on koneistettu tasaiseks ja suoraks, jotta venttiilin saa myös tiivisti kiinni reikään.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #11
    Ahaa ok. Kiitos tiedosta!
    Hommaan tommosen.
  12. #12
    Tilasin linkin mukasen venttiilin. No 11,3 selle tarkoitettu ja ei siis mahdu. Kiitos vaan...
  13. #13
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Tilasin linkin mukasen venttiilin. No 11,3 selle tarkoitettu ja ei siis mahdu. Kiitos vaan...
    Tuolla vain kulmaventtiileitä, mutta näät koon, mitä tilaat.

    Tilasin tuolta itselleni OZ.n takovanteisiin, jotka vaativat 8,3 mm venttiilin, ja sopi.

    http://www.mprengas.fi/tuotteet.html?id=8/8
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
  15. #15
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    11,3 mm ja 8,3 mm, on kaks yleistä standardia.

    Se motonetis myytävä kolmaventtiili on 8,3 mm reikään tarkoitettu.
    Mut kyllä se istuu tiivisti jonku kympin isomassa reijässä.

    8,3 mm on ainakin Japanilaisten yleisesti käyttämö koko ja 11,3 löytyy yleisesti ainakin Italialaisist pyörist.

    Älä nyt vaan yritä porata sitä reikää suuremmaks, sen reijän reuna-alue on koneistettu tasaiseks ja suoraks, jotta venttiilin saa myös tiivisti kiinni reikään.
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Tilasin linkin mukasen venttiilin. No 11,3 selle tarkoitettu ja ei siis mahdu. Kiitos vaan...

    Ei ollut ehkä paras neuvo. Yleensä Japseissa on tosiaan 11,3mm ja Euromopoissa/aftermarket vanteissa 8,3mm.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  16. #16
    Eikö se olis yksinkertaisinta ottaa vanne kainaloon ja marssia lähimpään rengasliikkeeseen ja tuumata että "tuohon venttiili, kiitos"?
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  17. #17
    on sen verran halpoja et jos mopo pahas paikassa ei voi / osaa mitata ottaa molemmat koot taskuun niin ei
    mene
    aika haaskuun kun menee asentaan........nopeammin laitettu kuin netis kyselty....
    ja sen kuuluu olla tiukka... vähän voidetta kumiin ja työntää sisään..........
  18. #18
    Se verta pitää sekottaa, että Triumphissa (ainakin osassa esim. 2004) on etusessa ja takasessa erikokoiset reiät Eli pitää olla eteen 8mm ja takaseen 11mm....
  19. #19
    Joo tuohon oli siis laitettu sisäkumi vaikka voi laittaa tubelessin.
    Ainoa moottorikulkuneuvoni on tuo mopo, niin ärsyttävää rampata bussilla pirkkalassa jonku vanteen kans,missä siis motonet. Kävin jo aiemmin biltemassa ja sieltä sai vaan nuota 11,3mm
    No nyt lähti oikea tulemaan. Kympillä neljä ni ompaham sit varallekkin..
    Niijja jos tossakin on takana se isompi ni on ny siihenkin
  20. #20
    onko sulla se työkalu jolla vedät sen siihen reikään menee paljon helpommalla... kuin ... työntämällä
  21. #21
    Toi on ny tuo ruuvattava, eli ei kai tarvii kiskoo millään?...soittivat heti että yks venttiili tulee ei siis neljä
  22. #22
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Toi on ny tuo ruuvattava, eli ei kai tarvii kiskoo millään?...soittivat heti että yks venttiili tulee ei siis neljä
    Ei pitäis tarvita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #23
    Asentaessa katso, että venttiiliaukon reunat vanteessa on siistit ja puhtaat. Venttiili on ehkä fiksumpi asentaa sivujalan vastakkaiselle puolelle, jolloin se on helpommin käsillä, kun pyörä on sivujalalla. Mutterin kiristysmomentti on 10Nm. Itse laitoin hätävarjelun liioittelemiseksi vielä ihan pienen täpän kierrelukitetta.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  24. #24
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Asentaessa katso, että venttiiliaukon reunat vanteessa on siistit ja puhtaat. Venttiili on ehkä fiksumpi asentaa sivujalan vastakkaiselle puolelle, jolloin se on helpommin käsillä, kun pyörä on sivujalalla. Mutterin kiristysmomentti on 10Nm. Itse laitoin hätävarjelun liioittelemiseksi vielä ihan pienen täpän kierrelukitetta.
    Ok. Kiitos vinkeistä! En olis kyllä tota puolisuutta varmasti ajatellutkaan rehellisesti sanottuna. Monenttiavainkin löytyy
  25. #25
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Ok. Kiitos vinkeistä! En olis kyllä tota puolisuutta varmasti ajatellutkaan rehellisesti sanottuna. Monenttiavainkin löytyy
    Nyt on niin pienistä momenteista kyse etten käyttäisi halvempaa momenttiavainta,veikkaisin ettei naksahda oikeaan aikaan noin pienellä kuormalla.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  26. #26
  27. #27
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tombo Armageddon kirjoitti Katso viesti
    Mullon viisarimalli...
    Saitko muuten sen venttiilin jo paikalleen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #28
    Just oon menossa laittamaan. Tuli vähän taukoa,kun kävi olkapää pois paikoiltaan ja ac luksaatio auts!
  29.  
  30. #29
    Kumi ja venttiili paikoillaan! Oli haastetta olkapäävammaisena ja mm kaadoin mopon lattialle Nyt on kuiteki ajokunnossa ja tänään ehkä käyn pikkusen töräyttääs...